Toetje

Discussie in 'Voeding' gestart door Miran6, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi ,

Wat voor toetje geven jullie je kindjes ??
    Magere Yoghurt heb ik geprobeerd, zonder iets, met diksap, met fruit, maar hij wilt het gewoon niet.
    Ben wel benieuwd naar wat jullie geven,...

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een toetje is pas 'nodig' als je kindje op 3 volwaardige maaltijden zit en er een flink aantal flessen zijn vervallen. Mijn dochtertje krijgt nu af en toe een paar hapjes om te wennen.

Magere zuivelproducten hebben geen enkele toegevoegde waarde voor babies. Er zit echt helemaal niets in. Je kunt beter volle of halfvolle producten geven (volle hebben de voorkeur). En dan ook nog puur (geen toevoegingen). Net zoals met fruit en groenten heeft een kindje tijd nodig om te wennen aan de smaak. Volle yoghurt of volle kwark is veel smaakvoller dan magere of halfvolle. Blijf het vooral proberen en projecteer vooral niet je eigen gevoel (zuur) .. een kind kind 'zuur' nog helemaal niet.

Dochterlief krijgt dus volle kwark of volle yoghurt of soms een speciaal babytoetje (omdat we dan zo'n bonnetje hebben ergens van)

3. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    het consultatieburo begon er pas geleden over...dat ik er mee kon beginnen. Mijn zoontje krijgt ook 3 maaltijden op een dag Brood of pap, brood en avondeten...tussen door fruit en creaker/rijstewafel etc.
    Ze hadden het over het liefst magere yoghurt hoefde niet perse,maar dan ga ik wel halfvolle proberen, of kwark.
    Ik wist dat een kindje nog geen zuur kende, ook geen bitter. Hij vind sommige dingen lekker, die ik smerig vind omdat je al verwend bent.
    Oja, en mn zoontje krijgt borstvoeding

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier krijgt ze elke avond volle kwark of yoghurt. Ze wordt al wild als ik ermee aan kom! Heerlijk vind ze het.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar dat ze je zeiden magere yoghurt te nemen. Zoals Cygnet al zegt, ze hebben niets aan magere zuivel, kinderen hebben volle of desnoods halfvolle zuivel nodig. Die smaken van zichzelf al veel milder, minder scherp zuur dan magere yoghurt, waardoor het vaak niet nodig is er iets van smaak door te doen. Eventueel kun je nog wat zuur weghalen door er wat rijstbloem of geprakte aardappel door te doen.

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik geef vrijwel altijd (volle) yoghurt. Eerst altijd zo, nou dat heeft even geduurd maar mevrouw hoefde het echt niet hoor! Ze gruwelde, net op zo'n manier als ik doe van zuur. Dus ik geloof het niet helemaal.. Nu doe ik er diksap door. Enkele keer als wij iets anders hebben krijgt ze dat, saroma kloppudding of gekookte vla/griesmeel.

7. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Onze zoon krijg een half uur na het eten ongeveer om de dag nog een bakje yoghurt, kwark of spjayoghurt. Of gemengd. Altijd puur en hij vind het echt prima.

Wij gebruiken altijd volle zuivel, zoals Cygnet2 al zei, in mager zit echt helemaal niks meer. In volle zuivel zit bijvoorbeeld vitamine D. Wij geven dan ook minder vitamine D dan voorgeschreven. In de zomer zelfs helemaal niet.
    Qua vetten moet je niet op zulke 'normale' producten beknibbelen vind ik, maar wel op rare calorierijke tussendoortjes.

8. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    volle yoghurt van de boer (wordt op de markt ook door kaasboeren verkocht), heeeerlijk de kinderen merken zelfs het verschil die eten veel meer van die yoghurt dan van de supermarkt

9. Bri

Bri Niet meer actief

Ik geef of volle yoghurt, of wat fruit, of wat yoghurt met fruit. Soms eet ze er flink van, soms maar 2 happen, soms helemaal niets.

10. adi

adi Niet meer actief

Ik geef helemaal geen toetjes na het eten. Ik vind het helemaal niet nodig voor kleine kinderen om een dessert te krijgen na het avondeten. Zo wordt naar mijn mening alleen de (na)smaak van het avondeten weggewerkt.
    Als ze na het eten nog wat honger hebben, krijgen ze gewoon meer avondeten.

11. Eetfestijn

Eetfestijn Actief lid

22 nov 2010
    114
    0
    0
    Daarom doen wij het ook een half uur later. En ook omdat ie anders met een propvolle buik zit.
    Maar ik wil toch wat yoghurt aanbieden en de rest van de tussendoortjes is hij al zoet met fruit en gedroogde vruchten.

12. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik vind het gewoon zo 'horen' en toetje. Gaat me niet om goed of niet goed. Mijn dochter wilt soms het laatste beetje eten niet meer, maar neemt haar bakje yoghurt dan wel. ZElf heb ik dat ook wel dat ik genoeg gegeten heb maar nog best een toetje lust.

13. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    is ook maar net hoe je opgroeit, bij ons was het ook altijd een toetje na de maaltijd, dus krijgt Jelmar dat ook :)

Wel vind ik die toetjes van Olvarit veeeeeeeelste groot.... ik heb nep danoontjes van de lidl, die zijn (vind ik) perfect van formaat voor zo'n kleintje!

14. kiddie

kiddie Niet meer actief

Danoontje of olvarit doe ik dus niet. Betaal je alleen maar en yoghurt is nog beter.

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier ook toetje omdat we zelf ook toetjes eten na het eten...
    Ook gewoon lekker yoghurt en zoveel als ze wil.
    En idd, ze stopt soms met willen van groente/aardappel/rijst/pasta, maar lust dan nog wel yoghurt.

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik gaf tot ze 1 1/2 was alleen volle yoghurt zonder iets erin. Ik heb niet bewust 1 1/2 aangehouden hoor. Ik wilde sowieso niet dat ze voor het jaar iets anders kreeg en ben het na haar verjaardag blijven aanbieden tot ze niet meer pikte dat papa en mama iets anders eten.;) Dat was dus een half jaar later. Nu krijgt ze almhof volle roeryoghurt. Net als mama:) Ze mag van mij elke avond een toetje, maar wel iets gezonds. In het weekend krijgt ze lekker wat vla of mag ze zelf een lekker toetje in de winkel uitkiezen.

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier vond ik een toetje ook altijd erg lekker na het eten of soms wat later op de avond. Maar helaas door allergieen dochter nu al een tijd niet. Danique krijgt af en toe een appelmoesje zonder suiker na haar eten.

18. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen al die reacties :) Ik heb nu een paar lepeltjes volle yoghurt geprbeerd, maar meneer die wilde het echt niet.
    Blijf het gewoon aanbieden. Er is ook een tandje doorgekomen, dus hij is ook niet helemaal in zijn doen.
    We blijven het gewoon proberen, van de week ook een keertje kwark.

19. knorretje84

knorretje84 VIP lid

7 okt 2008
    6.636
    0
    0
    Lerares basisonderwijs
    Hier iedere avond een cupje danoontje (de kleine variant)...Heerlijk vind meneer dat....En zijn nog betaalbaar ook (12 voor 1,80 bij jumbo)....Zijn kleine cupjes, precies genoeg......

20. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    die danoontjes is natuurlijk ook wel wat, maar is het niet beter om te beginnen met pure smaken ??

Deel Deze Pagina