Straks over naar FV, welke voeding nemen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Eonah, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Hi,

Over een week of 2 ga ik de borstvoeding afbouwen, en beginnen met flesvoeding. In de kraamweek heeft ons meisje een aantal keer flesvoeding gehad, ze kreeg toen de friso voeding voor krampjes en spugen, daarvan had de kraamhulp een aantal proef verpakkingen staan en heeft die bij ons achtergelaten.
    Inmiddels is onze dochter al 8 weken, wanneer we over gaan op de FV is ze ruim 9 weken en heeft eigenlijk bijna geen krampjes meer maar spuugt wel nog kleine beetjes af en toe. Kan ik straks als we overgaan op FV eerst die 2 pakken nog leeg maken? Of kan ik beter direct op de juiste FV over gaan?

En dan, wat is de juiste voeding? Ze reageert via de borstvoeding wel op noten/pinda's wanneer ik die eet, en haar vader heeft dit ook en heeft verder last van hooikoorts. Moet ik voor hypo allergene flesvoeding gaan? Of gewone standaard voeding?

Alvast bedankt :)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Wanneer je dochter al meer dan 1 keer een voeding gehad heeft die niet hypo-allergeen is, hoef je geen hypo-allergene flesvoeding meer te geven. Dan kun je kiezen voor een standaard flesvoeding of een speciale voeding voor krampjes/spugen. Wanneer je de voeding voor krampjes/spugen nog in huis hebt kun je deze geven en kijken hoe het gaat. Wanneer je dan over wilt gaan op een standaard flesvoeding kun je deze 2 voedingen even met elkaar mengen. Dan kun je kijken of je dochter deze speciale voeding nog nodig heeft of niet.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina