RRR bij baby + dreumes van 2 jaar??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxxxx1974, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Ik vind de dagen dat dreumes van 2 thuis is lastig te combineren met het ritme van de baby van 3 maanden. Ik lees altijd: de tweede past zich aan aan het ritme maar ik wil juist de baby zoveel mogelijk rust en regelmaat geven omdat ie dan tevredener is. Normaal krijgt hij bv als ie wakker wordt, blijft 2 a 3 uur wakker en en als ie moe wordt drinkt hij een paar slokjes om in slaap te vallen (hij slaapt moeilijk in overdag). Op de dagen dat z'n broer thuis is, drinkt de baby veel minder, wordt steeds afgeleid door z'n broer, laat steeds los. Als ie net in slaap is wordt ie verschrikt wakker doordat z'n broer opeens schreeuwt oid. Dreumes vraagt opeens veel meer aandacht als ik aan het voeden ben. Nu had baby steeds in de wieg boven slapen, dat is wat rustiger maar dan moet ik steeds heen-en-weer-lopen en dreumes loopt me overal achterna en is 1x van de trap gevallen. Nu probeer ik de baby in de wandelwagen te laten slapen in de huiskamer maar daar slaapt ie maar een half uurtje of zo waarnaar hij gaat huilen. Dan wil ik weer troosten en dreumes tegelijk extra aandacht... pffff het voelt als chaos... en alsof ik de baby tekort doe omdat ik niet genoeg aandacht voor hem heb. Ik voel me ook soms boos worden op dreumes omdat ie baby (per ongeluk wel) wakker maakt... Zo'n dag is slopend...

Hoe hebben jullie dat gedaan met kleine 2 kids? Nog nuttige tips??

2. tulip

tulip Niet meer actief

ik kan hier niet op reageren uit ervaring, heb alleen een dreumes. Maar kun je geen hekje voor de trap doen zodat je dreumes niet naar boven kan. Het is misschien niet leuk dat je even wegloopt maar voor de rrr van de baby wel belangrijk denk ik.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als je de baby voeding geeft dan kan je voor je dreumes iets geven uit een speciale kado doos. Dat komt alleen te voorschijn als je kleine honger heeft. Zo blijft het voor hem ook speciaal.
    Stel je vraag eens bij de bv topic omdat je dat geeft ;)

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    consequent blijven met de oudste, die van mij heeft het 1 keer gepresteerd om tijdens het voeden moeilijk te gaan doen, hebben we meteen wat van gezegt en uiteindelijk ging hij door en heb ik mijn dochtertje van de borst gehaald en meneer op de gang gezet. Nu doet hij dat dus echt niet weer. Ookal is mama aan het voeden, hij weet dat dit dus wel kan gebeuren.
    Als ik aan het voeden ben vraag ik aan de oudste of hij ook een boekje wil lezen en dat wil hij vaak altijd wel. Dus dan pakt hij een boekje en komt naast me zitten.
    Ik zou de kleinste gewoon boven laten slapen in zijn eigen kamertje. Traphekje dichtdoen en tegen de oudste zeggen dat de baby moe is en dat je die naar bed brengt en dat hij maar even beneden moet blijven en dat je zo terug bent. Wel zorgen dat er geen gevaren zijn beneden! Ik denk namelijk dat de jongste niet aan zijn rust toe komt beneden in de wandelwagen. Het is even zoeken, maar het komt vast wel goed!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    jelle en ik zijn regelmatig samen aan het voeden jelle een pop en een fles en ik hendrik en de fles, ik betrek jelle tot zover overal bij.
    als ik hendrik op bed breng blijft jelle op de onderste tree zitten wachten tot dat ik weer beneden ben.
    ik ben erg consequent jelle weet heeeel goed wat wel en niet mag
    overig is hendrik wel een goeie slaper en sliep in de eerste maanden beneden in de kinderwagen in de kamer was jelle iets drukker dan reed ik hendrik naar de computer kamer (hendrik slaapt overal door heen) . smiddags gaan ze allebei op bed boven

6. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Omdat dit topic dubbel is geplaatst en dubbel posten niet is toegestaan doe ik deze op slot.

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina