mijn dochtertje van 3 weken heeft tussen de schaamlipjes wat wittige afscheiding ofzo zitten en ook tussen de liesjes maar volgens de kraamhulp kon ik dat gewoon laten zitten. hoe doen jullie dat? ik heb liever dat het gewoon schoon is maar moet het nou gewoon blijven zitten of mag ik het voorzichtig weghalen met een watje met olie ofzo?
Laten zitten! Wat je met een gewoon billendoekje makkelijk weg kan vegen, mag je weghalen, de rest 'lekker' laten zitten. Is haar eigen huidsmeer en dat beschermt het huidje juist heel goed! Gaat een beetje tegen onze gewoontes is wat hygiene betreft geloof ik , maar is bij die kleintjes juist goed.
oke hartstikke bedankt voor je antwoord. wist echt niet wat k ermee moest doen.. het advies van de kraamhulp gewoon opvolgen dus! groetjes
mijn dochtertje had ook heel veel huidsmeer daar, ik heb het ook gewoon laten zitten. t gaat vanzelf wel weg.
Ik ga het echt niet weghalen, dan moet ik zo hard boenen, dat kan nooit goed zijn... zolang het gewoon wit en is niet stinkt, beschermt het haar huidje alleen maar. Bij Eva zit er ook nog een dikke laag .
Ik heb het na een paar weken goed schoongemaakt. Mijn kraamhulp vertelde dat wanneer je het te lang laat zitten het gaat smetten.. Ik heb het toen schoongemaakt met een watje met babyolie (van Zarqua = 100% parfumvrij, dus niet irriterend..) .. Ik kon het zo wegvegen, evenals in haar liesjes.. Nu zit er eigenlijk niets meer.. maak het nu dagelijks schoon met een washandje en water.
Als je het gaan wegvegen, dan zou ik het tijdens het badje doen met alleen water. Net als bij ons is het niet aan te raden met olie of zeep of wat dan ook bij de vagina te komen vanwege risico op infecties.
Dit vroeg ik mij nou ook af, maar mijn kraamhulp zei, wat je weg kan halen haal je weg, maar de rest lekker laten zitten. Je hebt idd de neiging het weg te poetsen!
ik heb het niet weggepoetst maar op een gegeven moment begon het een beetje te ruiken en toen heb ik het helemaal goed er tussen weggehaald daarvoor deed ik ook weghalen wat wegwou..
Demi had niet zo heel erg veel last van wit smeer , maar ik heb er ook niet veel aan gedaan. Dat wat met een billendoekje makkelijk wegging heb ik wegggehaald en voor de rest niet teveel mee geboent. Lijkt me niet zo prettig. Ik zorg altijd wel met het badje dat ik dat goed was met schoon water. En dan heb je het meeste wel weg hoor.
Je kan het overtolige weghalen met een watje met water. Van boven naar beneden, maar vooral niet teveel poetsen. Als er dikke lagen zitten kan het ook weer een bron van bacterien worden ! (dit adviseer ik mensen altijd op mijn werk)