RS-injecties

Discussion in 'Prematuur' started by Dinnah, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    Een klein vraagje. Mijn eerste dochter kreeg van oktober tot en met maart de RS injecties. Tot hoeveel weken zwangerschap wordt de RS injecties gegeven? Tweede dochter is geboren met 34+1 en ik heb nog niets gehoord.

2. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    hoi!

onze dochter heeft ze ook gehad, maar zij was dan ook met 30 weken al geboren. mij werd duidelijk gemaakt dat de grens tot 35 weken is. en anders zou ik even bellen..

3. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Ik denk niet dat je kindje daarvoor in aanmerking komt, tenzij je het zelf betaald. (wanneer ze gezond is) Kijk maar naar deze link wie weet zit er een criterium tussen die bij jou dochter van toepassing is Abbott Nederland - Voor wie is Synagis®? Mijn dochter kreeg ze ook. Extreem vroeg & BPD.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Mijn dochter heeft ze ook gehad, zij is met 33+4 geboren. Onze kinderarts heeft ons verteld dat kindjes die geboren worden voor 33 weken zwangerschap er sowieso voor in aanmerking komen en kindjes die (ernstige) hart- of longaandoeningen hebben. Mijn dochter heeft ze tóch gehad, onze kinderarts heeft haar open ductus wat "aangedikt" bij de verzekering en dus hebben we ze wel vergoed gekregen.

5. mam1985

mam1985 Actief lid

Apr 6, 2010
    232
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is sept geboren, en hier zeiden ze dat tot 32 weken ze de injecties krijgen of bij hart-longaandoeningen.

6. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Dat is ons toen ook verteld.

7. selma

selma Bekend lid

Nov 21, 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Hi,

onze dochter is met 35 weken geboren en krijgt de vaccinaties dus niet, dit doen ze tot 32 weken bij ons. Wel is UTrecht nu bezig met een onderzoek en willen ze alle kindjes gaan vaccineren die voor de 37 weken zijn geboren. Deventer doet ook mee aan dat onderzoek.
    Onderzoek houdt in :1 maal per maand een injectie t/m maart dit kan het echte vaccin zijn of een placebo. Nou ik heb geweigerd, heb geen zin in zo'n onderzoek, al begrijp ik heel goed dat het onderzocht moet worden.

Succes!

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

May 2, 2007
    2,637
    2
    0
    hier is de oudste geboren met 31w5d en dus net onder de 32 weken. Hij heeft dus 'geluk' gehad dat hij de prikjes nog kreeg.

@ selma:
    off topic: jouw oudste heet ook Elin, wat grappig! Onze jongste heet zo! ;)

9. Dinnah

Dinnah Actief lid

May 9, 2008
    136
    0
    0
    De kinderarts bevestigde vanmiddag inderdaad dat de grens bij 32 weken lag. Of het kindje moet een ander gezondheidsindicatie hebben.
    Op zich wel jammer want de RS virus kan behoorlijk heftig zijn. Die injecties kosten rond de 500 euro voor de laagste dosering, dus voor de gewone burger niet te betalen helaas.

Share This Page