vraag aan meiden met te vroeg geboren baby

Discussie in 'Prematuur' gestart door Sila24, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wij moesten 8 dagen in het ziekenhuis blijven omdat mijn zoontje vruchtwater had ingeslikt, en daar op de coeveuse afdeling heb ik een meid leren kennen, die had HELLP en was dus veelste vroeg bevallen van haar baby. Ze moesten daar nog 10 weken blijven. Ik heb echt veel gepraat met haar en het klikte wel, alleen jammer dat ik haar de laatste dag niet heb gezien, kon dus geen afscheid nemen van haar of nummers verwisselen zodat we misschien later wat kunnen afspreken als haar zoontje ook naar huis is. Ze was echt een gezellige meid. Maar nu heb ik echt spijt van dat ik geen briefje heb achtergelaten ofzo. En maandag moeten we naar het ziekenhuis voor de kinderarts. Zal ik dan een kaartje achterlaten op de afdeling voor haar dat ze het geven aan haar, met mijn nummer erop? zal ze dat wwel leuk vinden? of zal dat erg raar overkomen? hoe zou jij het vinden als een andere moeder zo'n kaartje zou achterlaten????

2. Chantal80

Chantal80 Actief lid

6 aug 2010
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen!!! Ze kan er dan zelf voor kiezen om er niks mee te doen als ze het niet wil.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja ik zeg ook doen, als het een kaartje is met je gegevens kan ze er zelf voor kiezen om contact met je opnemen. Ik had het in dit geval zeker gewaardeerd.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
  5. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Ik zal het ook doen als ik jou was.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ok ik ga het doen!! maar wat zal ik erop zetten? het moet ook niet opdringerig overkomen??

7. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    Ik zou het gewoon doen. Weet je toevallig haar naam, anders zou je via hyves ofzo kunnen zoeken. Heb ik ook gedaan en heb nog steeds leuk contact zo met een andere moeder.

Groetjes,
    Puna

8. geetje

geetje Lid

14 aug 2010
    86
    0
    0
    Overijssel
    Wat jij hier boven hebt opgeschreven is wel heel duidelijk en ik zal denk ik gewoon heel kort opschrijven wat je ook hier hebt neergezet. Dus dat je het prettig vond om met haar te praten en je het jammer vond dat je haar niet meer bent tegengekomen op de afdeling. ZIj kan dan zelf bepalen of ze hierop gaat reageren.

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

owja das een goeie alleen ik weet alleen haar voornaam, haar achternaam was een buitenlandse achternaam was echt moeilijk om te onthouden

10. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    #10 Pluutje, 16 sep 2011
    Laatst bewerkt: 16 sep 2011
    Sila, wat lief! gewoon doen. Volgens mij wordt het wel gewaardeerd, alleen al de aandacht/ attentie en het begrijp/steun die hieruit spreekt.
    Ik heb toen mijn zoontje na 5 dagen naar huis mocht 3 kleine knuffeltjes gekocht voor de kindjes/moeders waar ik opdat moment veel contact mee had gehad met een kaartje erbij met een persoonlijke boodschap en dat ik hoopte dat zij ook snel naar huis mochten. Ik heb ze door de zusters van de afdeling bij de kindjes laten zetten.
    Ik had dan wel niet de bedoeling om verder in contact te blijven met deze moeders, ik wilde alleen even een kleine hart onder de riem geven, want ik kon mij voorstellen dat het toch best even naar is als er weer een kindje naar huis mag en jouw kindje nog weken moet blijven.

Ik zou het persoonlijk iig wel heel erg gewaardeerd hebben als ik in die situatie had gezeten. En je laat haar de keuze of ze in wil gaan op je aanbod om in contact te blijven. Niet zo onzeker zijn, meisje! Doe wat je gevoel je ingeeft.;)

11. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik zou het super vinden! Ik zelf heb ook contact gehouden met 1 stel. Ik wist gelukkig hun naam en woonplaats en heb ze via hyves een pbtje gestuurd met de vraag of ze het leuk vinden om contact te houden. Hun mochten zo onverwachts snel weg dat we geen afscheid hadden kunnen nemen. En wij vinden het super nog contact te hebben!

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Helaas heb die dag vergeten het kaartje mee te nemen, en heb hem de volgende dag op de post gedaan naar het ziekenhuis, maar heb hem volgende dag weer retour gekregen :( onbekend of al naar huis stond er. Ik denk alleen dat ze niet zo snel naar huis zijn want ze moesten nog 10 weken ik denk dat ze naar andere ziekenhuis zijn gegaan :(

13. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Bij het ziekenhuis weten ze toch wie er bij jullie op kamer was? Ze mogen vast geen naam en adres aan jullie doorgeven maar mss kunnen de verpleegkundigen jullie helpen door aan die ouders te vragen of ze contact met jullie op willen nemen. Ik zou dit wel in een gesprekje doen zodat ze op de afdeling weten hoe graag je weer contact met haar wil hebben... Succes!

14. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Ik zou het zeker doen!
    Zelf heb ik ook nog contact gezocht met 1 van de moeders. Op het moment in het ziekenhuis dacht ik er niet aan nummers uit te wisselen. Maar ik moest zo aan deze ouders en het kindje denken dat ik Hyves af ben gaan speuren en gelukkig heb ik ze toen gevonden en we hebben nog steeds contact :).
    Jouw manier is denk ik handiger ;).
    Succes!

Deel Deze Pagina