Hallo Ik heb een zoon die nu inmiddels 1 jaar en 7 maand is,die nog steeds niet loopt Hij is met 33,2 weken geboren, ik weet dat het dan wat langer mag duren, maar ben beniuwed na jullie antwoorden Hij loopt wel als die maar wat vast heeft
hey, Mijn dochter is geboren op 30weken, als ze 1jaar was kon ze al rechtstaan en haar eveneens verplaatsen mits hulpstukken (kasten, stoelen, tafel enzo ). Echt stappen was 3maandjes later. Maar je hoeft je echt geen zorgen te maken, want het hangt echt af van kind tot kind.. Alles komt stilletjesaan, en mag zeker je kleintje niet vergelijken met andere kindjes...dat heb ik wel gedaan, en toen zag ik ook altijd de grote achterstand die ze had
Mijn jochie liep met 19 maanden. Hij kon al een poos achter de blokkenkar, maar wilde niet los. En op dag 1 liep hij letterlijk de straat uit. Hij kon het dus wel, maar durfde nog niet.. Ik had zoiets: zolang er maar ontwikkeling blijft (betere motoriek) komt het wel goed.. EDIT: en dat van een jochie die 8 dagen te laat kwam
Mijn zoontje liep met 20 maanden, toen was hij 17 maanden gecorrigeerd. Hij liep al 7 maanden rond de tafel of aan de hand, maar los durfde hij niet. Het komt vanzelf, ineens zal je kleine het kunstje snappen en dan aan de wandel gaan.
fijn te lezen dat er meer mensen zijn die dit mee maken ik geloof ook heus dat het eraan komt hoor, is net als met zelf eten dat doet die ook nie nog
Mijn jongens zijn geboren met 28 weken. Mijn ene zoon liep met 16 maanden, gecorrigeerd dus 13 maanden. En mijn andere mannetje met 17 maanden, gecorrigeerd 14 maanden.
Onze jongens zijn nu 19 maanden (gecorrigeerd 16 maanden, geboren met 26,1 weken) en ze lopen nu een week of 2. De fysio heeft ons ook gezegd dat we zeker voor het lopen de leeftijd moeten corrigeren. Een kindje gaat gemiddeld lopen tussen de 12 en 18 maanden. Het komt vanzelf hoor!!
hoi, nog niet.. maar het kan denk ik elk moment gebeuren. hij heeft in korte tijd veel geleerd, liep eerst zorgelijk achter in motoriek. we hebben veel baat gehad bij onze fysio, elke 2 weken kreeg hij een uur fysiotherapie. ik ben er wel een paar keer huilend vandaan gekomen, je doet alles wat je in je macht hebt en dat kan zo nu en dan geen effect hebben. Gelukkig begon hij ineens reuzesprongen ( niet letterlijk) te maken, en nu trekt hij zich al op tot staan.
Even heel trots roepen: Mijn mini heeft gisteren voor het eerst 2 stapjes los gezet!!!!! Zo trots als een aap Ze is 13 maanden en was 7 weken te vroeg geboren. Ik sluit me aan bij wat iedereen zegt: het is verschillend bij alle kindjes. Mijn nichtje was ook 7 wk te vroeg en liep pas met 17 maanden. Ik weet niet of het helemaal op de prematuriteit te terug te voeren is, denk dat alle kinderen op de meest gevarieerde tijden de dingen gaan doen wanneer ze er zelf aan toe zijn. (Helaas is de mijne nu ook toe aan het opeten van de planten uit de plantenbak...zucht...overal staan tandjes in )
Elk kind volgt zijn/haar eigen ritme in de ontwikkeling. Wordt je kleine wel begeleid door de fysio vanwege prematuriteit? En wat zegt deze? Aangezien tegenwoordig alle kinderen schijnbaar 'met een diploma worden geboren' en al heel vroeg van alles kunnen en veel ouders daardoor verschrikkelijk onzeker raken, hebben wij van onze fysio een overzicht gekregen van de motorische ontwikkeling die door professionals als gemiddeld wordt gezien. Hier zie je dat het echt niet allemaal zo snel moet...
Maak je niet teveel zorgen. Kinderen gaan pas lopen als ze er aan toe zijn zoals je kunt lezen aan de reacties. Die van mij is vorige week los gaan lopen met 18 maanden (gecorrigeerd 16 maanden). Ik begon me ook al een beetje zorgen te maken, maar het is toch goed gekomen. Weliswaar maar een paar stapjes, maar ik ben supertrots!!!
onze zoon is met 32w5d geboren....pre- en dysmatuur...hij liep met 13 maanden, ongecorrigeerd, dus gecorrigeerd met 11 maanden
op mijn verjaardag!! niet gecorrigeerd 14.5 maand dus. maar ieder kindje ontwikkeld zich anders, prematuur of niet. gewoon afwachten, het komt vanzelf. niet druk om maken hoor!
Ons zoontje is 18 maanden, 16 gecorrigeerd. Hij doet al enige weken af en toe wat stappen los, maar het schiet nog niet zo op. Hij loopt inmiddels al een half jaar langs de tafel etc., maar elke nieuwe stap in het leren lopen vergt erg veel oefening. We hadden gehoopt dat hij na het vele oefenen vrij vlot los zou gaan lopen als hij eenmaal durfde. Het omgekeerde bleek waar, het is een hele strijd. Ik heb van de week met het CB besproken dat de vele oefening vraagtekens bij ons oproept. Hij is niet zo snel in zijn de ontwikkeling van zijn grove motoriek, dus dat hij laat gaat lopen vinden we niet zo raar, maar de moeite die hij moet doen is ernstig uit verhouding is met de rest. Ik kreeg gelijk te horen dat hier of de fysio naar moet kijken of dat we terug naar het ziekenhuis moeten. We hebben een afspraak met het ziekenhuis gemaakt gezien zijn geschiedenis met flairing. Wij zijn er vol van overtuigd dat hij goed gaat leren lopen. We willen gewoon meer weten, ook voor de toekomst. Fysiotherapie is tot nu toe niet nodig geweest sinds hij thuis is. Sorry, een lang verhaal en ook wel een beetje off topic, maar moest het even kwijt.