RS Spuit / Synagis

Discussion in 'Prematuur' started by fabsie, Mar 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    @uk80: wat een slordige fout is dat zeg! Gelukkig heeft je kleine het niet gehad! Je moet er zeker niet aan denken dat ze weer in het ziekenhuis belanden!

2. mama imke

mama imke Lid

Nov 7, 2009
    7
    0
    0
    apothekersassistente
    apeldoorn
    Hoi allemaal,

Onze dochter is geboren met 29+2 en heeft vandaag nog een injectie gehad, ook hebben we weer een afspraak voor 7 april staan. Bij ons geven ze zelfs in mei nog een injectie maar dat gaat dan wel op advies van de KA. Helaas komt ons meisje volgend jaar ook weer in aanmerking omdat ze BPD heeft, maar het helpt haar wel goed. Ze is ondanks de spuiten behoorlijk verkouden en benauwd geweest, ik zou niet willen weten hoe het zou zijn afgelopen als ze ze niet zou hebben gehad. Moet zeggen dat we een superverpleegkundige hebben die haar spuit.

Groetjes mama van imke:)

3. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Hier ook de bekende 28daagse prik :D Ben er ook erg blij mee dat ze hem gewoon krijgen. Ze zijn al weken verkouden, maar zonder prik had het veel erger kunnen worden.

De prik valt hier altijd erg mee. Ze huilen echt maar heel even op het moment van het leeg spuiten en dan is het alweer over.

Hier nog 2. Volgende week en dan in april nog.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    @mamaimke: nee het is zeker niet leuk als je kindje nog een jaar in aanmerking komt voor synagis, maar als ze het wel nodig hebben, dan is het fijn dat zoiets bestaat. Ook hier veel benauwdheid en verkoudheden ondanks de spuiten en ook ik wil niet weten hoe het zou zijn geweest als de spuiten er niet waren geweest. Pfff.... vandaag weer luchtweginfectie nummer 2 begonnen :(

5. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    mijn meisje kwam niet in aanmerking omdat ze niet prematuur was, wel dysmatuur en met longschade. Helaas heeft ze begin december doodziek in het zh gelegen met rs.

6. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Dat is echt balen zeg!

Van de andere prematuren die rond dezelfde tijd geboren zijn als onze jongens kreeg ook niemand de RS spuitjes. Als ze ouder zijn dan 32 weken komen ze niet in aanmerking. 2 ervan hebben ook in het ziekenhuis gelegen met het RS virus.

7. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Nou inmiddels ligt mn dochter alsnog in het ziekenhuis.... niet met het RS virus, maar wel met het rhinovirus. Net zo'n beroerde pieperdepieeep ziekte. Ze is erg benauwd en ik kan alleen maar toekijken als ze weer eens zo'n hoestaanval heeft.

Inderdaad, normaalgesproken komen kindjes van boven de 32 weken niet in aanmerking, maar de kinderarts hier heeft het een en ander zo weten te vertellen dat m'n dochter m nu wel krijgt. Gelukkig maar!!! Het is hard nodig geweest.

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Fabsie Sterkte!

9. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Fabsie wat rot om te horen dat je dochter toch in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat ze snel weer opknapt. Beterschap!

10. nedjla

nedjla Fanatiek lid

Jun 16, 2008
    1,773
    40
    48
    heel veel sterkte met je dochtertje en hopelijk komt ze er gauw boven op

11. mama imke

mama imke Lid

Nov 7, 2009
    7
    0
    0
    apothekersassistente
    apeldoorn
    he meiden,

Helaas heeft onze dochter ook in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig maar 2 dagen, we hebben haar weer meegenomen aangezien ze in het ziekenhuis niet veel meer deden dan wij thuis. Zelf hebben we ook alles in huis (zuurstof, monitor en vernevelapparatuur). Het gaat de goede kant op met de kleine meid, ze is nog wel erg benauwd maar het wordt minder met de dag.

Hopelijk gaat het met alle andere kleintjes ook goed die ziek zijn of zijn geweest.

Mama imke.

Ps nog even en het mooie weer komt eraan, daar knappen ze echt van op.

12. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    @mamaimke: ook beterschap voor jou

13. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    @mamaimke: jij ook beterschap met je dochter!!

Fabiënne is nu weer thuis, knapt goed op, maar spuugt nog wel veel door de antibiotica. Nu maar hopen dat het goede weer er echt aan komt!

14. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    M'n dochtertje krijgt in april de laatste prik tegen RS virus, maar nu zitten we heel erg te twijfelen of die prik nog wel nodig is. Ze raakt ook zo overstuur als ze geprikt moet worden. Het is dan ook wel weer snel over, maar toch. Zijn er meer mensen die hun kind niet de laatste prik willen laten geven?

15. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zou me niet voor kunnen stellen dat je de laatste prik niet neemt. In onze omgeving zijn nog zoveel mensen verkouden, incl. onze kindjes.

En tja, als ze even aangeeft dat het niet fijn is en dan gaat het weer goed, zie ik dat ook niet als reden om het niet te doen...

16. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    het rs virus krijgen en doodziek in het zh liggen is echt veel erger dan even overstuur zijn van het prikje, neem dat maar aan van een mama die haar kind bijna was verloren door rsv

17. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Als er inderdaad nog veel mensen verkouden zijn is het wel het overwegen waard. Ik wil niet dat ze die andere prikken voor niets zou hebben gehad. Gelukkig heeft ze achteraf geen reactie op de prik.

Wat mij erg tegenstaat is dat omdat ze wat ouder is ze 2 prikken nodig heeft en daarnaast maakt ze het ook erg bewust mee. Als die mevrouw binnenkomt weet ze al hoe laat het is en houdt ze haar in de gaten. En als haar broek uit moet dan begint ze al te huilen, schreeuwen en tegen te werken. De tranen springen dan echt in m'n ogen en ik zit bijna mee te huilen. Daarnaast vindt ik dat ze al zoveel heeft meegemaakt in haar korte leventje (ze is na haar geboorte erg ziek geweest door Nec en heeft 2 operaties gehad). Vandaar dat ik nog erg twijfel.

18. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Het is nog maar 1 keer, dus dat is te overzien toch.

Als ze begint als je haar broek uittrekt, kan je dan niet zorgen dat ze zonder broek is voordat de verpleegkundige komt?

Dat ze 2 prikjes moet is inderdaad vervelend (krijgen die van ons ook) maar bij het consultatie bureau krijgt ze er toch ook 2? Het is even 1 moment op de dag en dan is het weer voorbij.

Ik vind het ook niet leuk als R&R moeten huilen van de prik, maar ik vind het toch nog erger als ik ze weer naar het ziekenhuis zou moeten brengen. Daar zijn ze al genoeg geweest.

19. sr07

sr07 Actief lid

Jan 13, 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, gelukkig is het nog maar 1 keer. We zijn als ze de prikjes krijgt bij iemand anders thuis (speciaal voor gekozen zodat ze weet dat ze in haar eigen huis geen pijn wordt gedaan) en het lijkt me niet zo prettig voor haar (ze speelt ook nog veel op de grond) als ze al die tijd zonder broek zit. Dan duurt het natuurlijk ook nog even voordat de prikjes zijn voorbereid.

Maar ik moet er zeker niet aan denken dat ze weer naar het ziekenhuis zou moeten. Ik denk dat alles dan meteen terugkomt en ik weer in zou storten.

Misschien wordt het dan toch nog wel even doorbijten voor het laatste prikje. We gaan het denk ik ook nog maar even met de kinderarts bespreken wat die ervan vindt aangezien we toch een telefonische afspraak hebben staan binnenkort.

Wat is het soms toch lastig om het beste voor je kind te doen he ;)

20. fabsie

fabsie Fanatiek lid

Jan 19, 2010
    1,289
    0
    0
    Mijn dochter heeft in februari ondanks de prikjes dus het RS virus gehad en zij krijgt de spuit nu in april niet meer. Maar dat is alleen omdat ze het dus al gehad heeft, anders had ze de prik zeker gekregen. Ik vind het ook erg zielig, en ook mijn meiske zou dan 2 prikjes krijgen, maar ik vond het veel erger dat ze ziek was.

Share This Page