RS vaccin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door NA2021, 5 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NA2021

NA2021 Lid

10 jan 2021
    96
    107
    33
    Hi, ik las van de week dat er een vaccin goed gekeurd is voor zwangeren dat je kindje tegen het RS virus beschermd. Zelfde principe als bij de 22-weken prik tegen kinkhoest. Maar nu zegt mijn verloskundige dat ze nog niet weet hoe en wanneer dat beschikbaar is en het CJG geeft aan dit ook nog niet te weten. Ik heb gevraagd of ik het vaccin dan zelf kon aanschaffen en evt. door een huisarts kon laten zetten, maar daar hadden ze geen antwoord op. Kortom: het vaccin is er maar het krijgen is een tweede.. omdat ik uitgerekend ben in het ‘hoogseizoen van RS’ zou ik er wel graag tegen gevaccineerd worden, althans mijn kindje beschermen.
    Iemand van jullie die dit al heeft kunnen regelen of hier ideeën over heeft? Dan hoor ik het graag! Bedankt

2. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.988
    113
    Vrouw
    Ik zou eerst eens bij de huisarts informeren.

3. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Eerst moet het vaccin worden opgenomen in Rijksvaccinatieprogramma. De Gezondheidsraad moet de regering hier eerst over adviseren. Het advies zal niet eerder dan ergens in de eerste maanden van 2024 worden uitgebracht. Dus dat is nog even wachten tot je het kan gaan laten zetten.

4. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.988
    113
    Vrouw
    Maar kan het ook nog niet op eigen initiatief/kosten? Het vaccin tegen waterpokken is ook niet opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma, maar op eigen kosten kun je die wel laten zetten. Zelfde als met reisvaccinaties.

5. NA2021

NA2021 Lid

10 jan 2021
    96
    107
    33
    Ja precies dit. Ik wil het prima zelf betalen, maar kan er echt nog niks over vinden. En mijn huisarts is echt geen succes. Maar gelukkig verhuizen we binnenkort, dus misschien dat de nieuwe wel oke is. Maar dacht misschien dat iemand inderdaad weet of je het zelf al kunt aanschaffen.

6. NA2021

NA2021 Lid

10 jan 2021
    96
    107
    33
    Ja dat weet ik inderdaad, maar ik ben nu zwanger en begin 2024 niet meer. Dus wil het eigenlijk op eigen initiatief en kosten doen. Dus dacht misschien heeft iemand dit al geprobeerd te regelen.

7. zegenwens

zegenwens VIP lid

28 sep 2021
    5.015
    4.988
    113
    Vrouw
    Misschien dat het RIVM meer weet? Contact met hen proberen op te nemen?

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.712
    7.193
    113
    Vrouw
    Vaccinatie tegen rs virus bij kinderen zit vanaf 2024 in ieder geval wel in het RVP, maar jij wilt eigenlijk dat ook voor zijn, wat ik begrijp. In 2018, voordat GGD/CJG de kinkhoest vaccinatie zette, heb ik die van mijn verloskundige gekregen (op mijn initiatief). Misschien weten zij meer ook over de RS vaccinatie?

Deel Deze Pagina