RS verloop bij +/- 2 jarige

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LovelyDK, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heeft iemand hier een kindje die ooit het RS virus heeft doorgemaakt?
    Ben érg benieuwd naar ervaringen...

2. LovelyDK

Niemand??

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Sorry, heb alleen ervaring met het rota virus bij een baby van 5 maanden.

4. LovelyDK

Haha ja het ROTA virus heeft die van mij ook gehad vorig jaar...

Maar nu hoogstwaarschijnlijk RS ej ik wil weten of het normaal is hoe het verloopt...

5. Hier alleen ervaring met rs, met baby van 3 maanden..

6. Hester

Hester Niet meer actief

Onze zoon was 6 maanden toen hij RS virus had dus dat is anders. Hij kreeg er bovendien een longontsteking bij dus moest worden opgenomen in het ziekenhuis voor een paar dagen - totdat hij een nacht zonder zuurstof kon.

We hadden toen trouwens zelf ook allebei het RS virus en dat was voor ons 'gewoon' een extreem stevige verkoudheid / griepachtig gebeuren.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is het?:)

8. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Mijn zoontje van 22 maanden heeft het vorige maand gehad.
    Ik moet erbij zeggen dat het niet zo'n goed verhaal is misschien.

Hij werd ziek met SInterklaas, hoge koorts en verkouden. Hij werd steeds zieker, suffer en benauwder. Op de vierde dag hoge koorts ( 40,5+) naar de huisarts geweest. Hij luisterde naar zijn longen, hij hoorde iets wat het begin zou kunnen zijn van een longonsteking en hij kreeg antibtiotica.
    Die avond werd N.oah steeds benauwder en ben ik naar de HAP gegaan, vanuit daar doorgestuurd naar de EHBO. Bij de EHBO bleek zijn saturatie maar 85 % te zijn en hij had een longonsteking, oorontsteking en een keelonsteking en dus het rs-virus.
    Hij kreeg zuurtstof, een sonde ( hij at en dronk al ene paar dagen nauwelijks) en een infuus voor zijn antibiotica. Ook kreeg hij verneveling, later werden dat pufjes.
    Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen en ging met een saturarie van 90-93% naar huis. Daarna nog flink ziek thuis geweest.

Hou je ozontje goed in de gaten! Ze zeggen dat kinderen boven het jaar beter tegen hem rs-virus kunnen, maar met mijn zoontje heb ik een andere ervaring.

Liefs Suzanne

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar hoe stellen ze het vast? Middels een bloedtest? Want anders lijkt het wel op (mex)griep, die heeft ook luchtwegcomplicaties.

10. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Bij N.oah hebben ze via zijn neus wat slijm weggenomen en dat getest op het rs-virus.

Liefs Suzanne

Deel Deze Pagina