Mijn dochter lekt altijd door met haar poepluiers en niet gewoon aan het randje, maar achter op de rug. Ze zit dan helemaal onder. Soms ook aan de voorkant bij de buik. Iemand tips dit te voorkomen? Grotere maat luiers? Ander merk luiers? We hebben kruidvat luiers en maat 4. Ze zal nu ergens tussen de 9 en 10 kilo wegen. Heeft dikke billen en beentjes. Ons zoontje lekte altijd door bij pampers en bij kruidvat niet. Maar hij heeft weer een heel andere bouw als zijn zusje, is een iel mannetje.
Poept ze vaak als ze een bomvolle plas luier heeft? Want dan lekt 't hier ook nog weleens door langs de rug, te vol. Kruidvat luiers hebben opzich zo'n fijn elastiek randje aan de rugkant, met andere merken helpt 't nog weleens als je hem een slagje naar binnen vouwt op de rug maar bij KV zal dat weinig nut hebben denk ik.
Mijn kleine van een maand heeft dat ook soms en ik gebruik Pampers. ik probeer de luier bij het ruggetje wat hoger te zetten dan aan de voorkant. Zo komt het net niet uit de luier.
@ Suusjeuh, nee het is niet tijdens een bomvolle luier. Ze heeft wel meestal wat dunnere ontlasting. @ Vitamientjuh, de luier aan de achterkant hoger dan voorkant doen we al, maar helaas helpt dat niet.
Onze dochter heeft ook dikke beentjes en billen. Ze zal nu ruim 7 kilo zijn. We gebruiken nog steeds maat 2 van kruidvat, juist omdat ze met een maat groter doorlekt als ze plast na het poepen. Misschien een maatje kleiner?