Hallo, Meike is 1 jaar en wordt elke dag tussen 5 en 6 wakker. Ze gaat er dan met ons uit, pap eten, spelen en na anderhalf / twee uur is.ze weer moe en gaat nog 1,5 uur slapen. S middags gaat ze rond 2 uur ook weer naar bed, varieert van 3 kwartier tot 2 uur. Nu vinden wij het s ochtends zo vroeg, ook voor haar. Als ze wat langer slaapt komt ze waarschijnlijk ook wel toe met 1 slaapje in de middag. Moeten we alles zo laten, veranderd.dit nog, hebben meer kinderen dit? Kan ik erin schuiven? Xxxxxxxxxxxx
Hoi, Je kan er in schuiven, maar je kan het ook zo laten. Hier is haar ritme vanzelf veranderd. Voorheen sliep ze tot 6.30/7.00 , ging dan rond 9.00 weer slapen voor 1,5. Dan om 13.00 weer ongeveer 1,5/2 uur. Ineens heeft ze het, een week op 2 geleden, zelf veranderd. Ze wil niet meer naar bed 's ochtends, we zijn met haar ritme mee gegaan, en nu slaapt ze 's middags langer (2,5 á 3 uur) en slaapt ze ook langer uit (7.30/8.00) nu werd onze meid nooit zo vroeg wakker als bij jullie dus snap wel dat je het wat wilt rekken om 's ochtends wat langer te kunnen slapen. Maar hier heeft het zich dus zelf geregeld zonder aanpassingg van ons. Succes! X
Hier hadden wij rond die leeftijd hetzelfde ritme. Ze heeft ook een tijd tussen 1 en 2 slaapjes in gezeten eigenlijk. Pas sinds 2 weken slaapt ze echt 1 keer op een dag, maar dat komt omdat ze nu dus 's ochtends later wakker is. Als ze wakker wordt rond 7 uur trekt ze het wel met 1 slaapje. Anders heeft ze er eigenlijk 2 nodig. Ik denk dat het dus vanzelf wel komt.
Hier ging ze met 15/16 maanden naar 1 slaapje. Daarvoor was ze ook na 2 uur moe en sliep ze ongeveer 2x2 uur. Duurde ongeveer een week, daarna sliep ze s middags 3 uur aan 1 stuk en nu nog steeds. Hier is ze nu meestal rond 7 uur wakker, eerder was dat rond 8 uur. Maar hier vaak nog 1-2x wakker s avonds/s nachts.
Onze kleine meid is nu bijna 13 maanden en ook om half zes meestal wakker. Wij geven haar dan een fles en leggen haar terug. Dan slaapt ze nog zeker 2 uur en kan je zelf ook nog even terug. Als ze daarna wakker wordt, krijgt ze een boterham die ze meestal helemaal op eet.
miss een papfles geven in bed en miss slaapt ze daarna weer verder zo deed ik t en ze sliep dan tot half 9