RS-Virus en longontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maatje, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    We zijn van de week weer thuis van een weekje ziekenhuis.

Onze dochter had weer rs-virus. 2e keer.

Toen ze wag geboren vonden we Zoey al veel te rustig en was al flink verkouden. Aangegeven bij de kraamhulp en consultatie bureau. Volgens hun was het normaal dat ze veel sliep en rustig was. Wij hebben al een zoontje en die was heel anders toen. We mochten niet vergelijken. Toen ze 3 weken was begon ze naast de verkoudheid erg te hoesten en dronk ze de fles niet meer leeg. Naar de huisarts geweest. Zag er redelijk uit maar wel in de gaten houden. 2 dagen later was het nog erger en dronk ze nog minder. Die middag weer naar de huisarts. Doorgestuur naar de kinderarts. Zoey is toen nagekeken en zag er gezond uit alleen erg verkouden. Ze was wel afgevallen wat ze zat weer op haar geboorte gewicht. Snachts kreeg ze een hoestbui en kwam er niet meer uit. Soms hoorde je haar ook niet meer ademhalen. Dokterspost gebeld die kwamen. Moesten gelijk naar het ziekenhuis. Zoey heeft daar 1 1/2 week gelegen aan de zuurstof en zondevoeding en medicatie. Ze heeft er erg ziek gelegen. Gelukkig knapte ze op en begon weer te drinken. Lekker weer naar huis.

Een paarmaanden later begon ze weer te hoesten en te snotteren. Dit keer was het bronchitus. Weer medicatie.

Op 17 febr werdt ze 1 jaar. Wij heel blij het gaat goed met haar. Niet dus. Zaterdags vierde we haar verjaardag. Ze heeft de heledag als een zoutzakje bij me gelegen. Weer flink verkouden. Zondags dokterspost. Weer Bronchitus. Maandag dronk ze weer niet. Dinsdag weer naar de huisarts. Fentolin geprobeert en dat werkte niet. Voor de zekerheid naar het ziekenhuis. Allerlei onderzoeken gehad. Ze had longontsteking. Weer zuurstof zonde en medicatie. Toch nog test afgenomen voor rs en jahoor .Weer rs-virus. Na 1 weekje ziekenhuis mochten we gelukkig weer naar huis.

Zoey wil niet eten en drinken. We moeten haar dwingen dan eet ze een paar hapjes en drinken spuiten we in haar mond. Kwa gedrag is ze helemaal beter alleen de voeding is hopeloos. Ze weegt nog maar net 8 kilo. Dat is veel teweinig natuurlijk. Ben bang dat ze weer gaat afvallen en dat weer naar het ziekenhuis moet.

De rs kan ze t/m de 3e jaar weer terug krijgen in het ziekenhuis zeiden ze al ga er maar vanuit dat het niet de laatste keer is.

Heeft iemand hier ervaring mee. Zal graag jullie verhalen horen en eventuele tips.

Maatje

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

meid ik heb er geen ervaring mee maar wat een ellende zeg, heel veel sterkte en geef je meisje maar een dikke knuffel, vreselijk als je kindje steeds zo ziek is :(

3. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Hai, mijn zoontje heeft begin januari rs virus gehad, en het is inderdaad drama! Hij knapte aan de vernevelaar in het ziekenhuis wel gelijk op. Hij kreeg weer lucht!

Wij zijn al vanaf oktober aan het rommelen, toen had hij de mex griep, kan je wel vergelijken met rs virus, ook vooral problemen met de luchtwegen, en stoppen met eten en drinken.

Het gaat nu steeds op en af met mijn zoon. Om de haverklap ook oorontsteking nu. We moeten wel elke maand voor controle naar het ziekenhuis, een kinderarts gesp. in de longen.

Ik heb geen tips voor je, ik denk dat je alles al wel hebt geprobeerd; ventolin, luuf, uien, neus spoelen.

Op het moment gaat het heel erg goed, dus van die dagen genieten we extra!
    Heel veel beterschap en sterkte!

Deel Deze Pagina