Gisteravond hadden we verjaardag van mijn schoonmoeder. Kenji bleef daar maar meteen slapen, aangezien ik vandaag toch moest werken, zodat mijn man hem niet vanochtend weg hoefde te brengen. Toen we bij schoonouders waren, vertelde mijn neefje heel blij dat ie ook bij oma en opa mocht blijven slapen. Nou, ik zag de bui al hangen... Ze slapen namelijk sámen op 1 kamer. Op zich geen ramp, maar neefje kan niet slapen als het donker is, maar Kenji niet met licht! Dus na de voeding van 20.00 Kenji meteen op bed gelegd, alleen wou ons manneke niet gaan slapen. Mja, aangezien mijn neefje om 21.00 in bed móest liggen van mijn schoonzus, hadden we dat zo gedaan, zodat Kenji zónder licht in slaap zou vallen. Om 21.00 sliep ie dus nog niet, en toen zei mijn schoonzus dus dat ze net zo goed nog een verhaaltje kon voorlezen. Ik werd eigenlijk al boos toen ze het zei, want dan gaat Kenji natuurlijk helemaal niet slapen, als ie wakker gehouden wordt. Maar goed, toch gedaan. Neefje werd in bed gelegd, maar Kenji begon na 10 minuten weer te krijsen, dus ik naar boven, slaapt ie al bijna, alleen miste hij zijn speen. Speen erin, snel naar beneden. 10 minuten later, wéér krijsen. Mijn man naar boven, was Kenji weer klaarwakker. Hij had hem dus maar mee naar beneden genomen. In zijn wipstoeltje gelegd, voor het aquarium. Na een uur werd ie eindelijk moe, dus hup, ik hem weer naar bed gebracht, en hehe, eindelijk sliep ie toen wel! Maar ergens had ik er nog geen lekker gevoel bij, heel raar. Mijn man vond dat ik me aanstelde en zei dat ie heus wel in goede handen was bij zijn ouders. Ik heb zelf echt een kutnacht gehad, onbewust toch teveel met Kenji bezig denk ik. Ik heb dan ook super slecht geslapen, en ieder uur van de nacht wel gezien. Tussendoor wel geslapen, maar toch, fijn is het niet. Afijn, kom ik vanmiddag bij mijn schoonouders, blijkt onze smurf van 3 tot 5 wakker geweest te zijn! Uiteindelijk zijn ze tot de geniale oplossing gekomen om hem maar op een andere kamer te leggen. Duh! Eindelijk, ik roep al tijden dat ons menneke niet met licht aan kan slapen, maar schoonouders vonden 'dat ie er maar aan moest wennen, en ook het samen slapen met neefje op de kamer'. Mja, beetje lastig als de ene licht aan moet en de ander niet. De speen, ook zoiets. Mijn schoonmoeder knoopt altijd een spuugdoekje om het ringetje. En dan doet ze dat in bed achter zijn shirtje of pyjama. Maar onze frummel beweegt veel met zijn hoofd, en die speen gaat niet iedere keer mee. Maar volgens schoonmoeder is dat wel een goed idee, want: "Bij neefje deden we het ook altijd zo." Heb al verschillende keren proberen uit te leggen dat ieder kind anders is, maar nee, het kwartje wilde maar niet vallen. Ik gisteren dus uit kwaadheid dat doekje eraf gehaald, en of het nu toeval is of niet, daarna sliep ie dus wél meteen! Zo, moest even mijn hart luchten. Zucht, eigenwijze mensen...
wat vreemd? ze hebben dus nog wel een andere ruimte waar je zoontje kon slapen, maar ze wilden ze graag samen op 1 kamer hebben? schoonouders..pfff.. ik zal ze nooit begrijpen
tja we vervelend dat jij je er rot onder hebt gevoeld... maar ben ook van mening dat je je kindje bij je schoonouders hun eigen ritme moet laten bepalen... als je kindje dan ouder wordt dan weet hij precies hoe het gaat als hij bij opa en oma logeert en thuis gaat het weer anders... is helemaal niet zo verkeerd vindt ik zelf dan... onze dochters logeren ook weleens bij opa en oma en hun hebben zo hun eigen maniertjes en dat gaat prima... ze moeten ook hun kleinkinderen eerst beter leren kennen voordat ze precies weten hoe en wat he... ik zou ze die ruimte een beetje geven dat is voor iedereen wat leuker... je kunt niet verwachten dat het bij een ander precies zo gaat als thuis... en al helemaal niet als er nog een kleinkindje blijft slapen... ik zou het proberen wat los te laten al is dat heel erg moeilijk maar het lijkt me uit je verhaal opmakend niet dat ze het slecht met je zoon voor hebben....!!
Nou ben ik heel anders want onze dochter heeft een paar weken terug pas voor het eerst gelogeerd. maar bij mijn was het logeren op deze manier over. en had ik haar savonds mee naar huis genomen. maar vindt het wel en rare situatie de ene moet met de ander zonderlicht. ja die kunnen nu niet samen. en grote kans nooit niet. want dat is een erg groot verschil
Ik geef ze die ruimte ook heus wel hoor. Maar waarom mijn kind onrustig laten slapen, en wakker zijn midden in de nacht, terwijl ie dat thuis nooit doet? Lichtje.. En ik wil het beste voor mijn kind, dus loslaten is in dit geval in mijn ogen dus totaal niet nodig! Ze passen sowieso 1 tot 1,5 dagen per week op, en dan gaan dingen ook op hun manier. Daar heb ik dan ook totaal geen moeite mee, maar dit is gewoon een rare situatie, en in mijn ogen ook helemaal niet nodig! Ze weten dat Kenji niet met licht aan kan slapen, daar wordt ie onrustig van. En ze weten dat mijn neefje met licht aan moet slapen, anders ie bang. Geen logische keuze dus, om ze bij elkaar op de kamer te leggen!
vind het een beetje raar dat je het aan geeft en dat ze dan nog het gaanuit proberen. en dat je kleintje ook nog eens 2 uur!!! middan in de nacht wakker te laten. gaat er dan geen lampje branden dat het niet gaat? fynn heeft nog nooit gelogeerd en in denk nietd at dat heel erg snel geberud juist omdat zowel mijn schoon ouders als mijn moeder hele andere dingen doen. zo laat mijn schoonmoeder hem gerust een uur huilen zonder te gaan kijken. en mij moeder vind het te gezellig ( op zich niet verkeerd maar ja hij moet toch ook slapen) iok vind als ze oppassen moete zich ook wel houden aan wat er thuis word gedaan anders dan heb je als hij thuis komt een kind wat van slag af is
Zooo wat irritant zeg! Ik had dat ook met mijn schoonmoeder, met alles moet ze zich dan bemoeien. Maar ik heb er vandaag op een nette manier wat van gezegd. Verder is ze namelijk heel aardig en leuk met onze zoon. Maar ze hoeft niet haar mening op te dringen en ik geloof dat ze de boodschap wel snapt. In jouw geval zeg je het 100x en dan luisterd ze nog niet...Lijkt me erg frustrerend. Dat het bij opa en oma anders is oke...maar nu ze nog zo klein zijn zijn bepaalde regels/gewoonte wel goed om aan te houden! Later eten ze daar als ze gaan logeren vaak niet gezond, oke, maar nu dus nog wel...dan blijft het later speciaal
Ik ben blij dat jullie (op 1 na dan ) me begrijpen, én het er ook niet mee eens zijn. Maar neefje is daar ook heel vaak, en nu nog. Ik vind dat ze Kenji teveel met hem vergelijken. Maar die 2 zijn echt dag en nacht verschil! Oh, en mijn schoonzus is nog veel erger hoor... Mijn schoonmoeder bedoelt het allemaal wel goed, van haar kan ik het nog enigszins hebben. Maar mijn schoonzus... Die zegt (nou ja, schreeuwt) doodleuk op mijn verjaardag in een volle huiskamer: "Ga jij iedere keer naar boven als Kenji jankt?" En als we bij schoonouders komen en zij is er ook: "Jullie moeten Kenji wel warmer inpakken hoor, tis veel te koud!" Van die opmerkingen. Ze doet net of wij geen kind kunnen opvoeden, en háár manier de beste is, want zij heeft al een kind. :x Grr.. frustraties alom hier.
zij kan dan een kind hebben maar dat betekend niet dat zij de perfecte moeder is toch?? lekker je eigen plan trekken!
ze zou trouwens wel een hele goeie zijn voor mij hoor. reken haar gewoon af op haar gedrag. en zou dus het zelfde terug doen
Pff joh lekker laten l*llen! Ik zou gewoon heeeel sarcastisch zeggen: "Noou inderdaad! Jeetje wat dom zeg, nou de volgende keer, moeten we je nóg warmer in pakken Kenji!!" Hoe minder aandacht je er aan geeft hoe sneller ze er mee ophouden. Mijn zoon wordt door mijn moeder veel met mijn neefjes vergeleken. Die zijn daar ook heel vaak, maarja ik zeg er dan altijdd wat van of juist niks...
Mijn schoonzus heeft goddank nog geen kinderen,want die weet ook altijd alles beter, maar ik ben dan ook een biaatch hoor.
Ik ben altijd te lief. En áls ik er al een keer iets van zeg, dan reageert ze niet meer. Of mijn schoonmoeder neemt het voor ons op. Dus mijn schoonmoeder is de kwaadste niet, ze bedoelt het allemaal goed, maar het pakt niet altijd even goed uit. Of als ik er iets van wil zeggen, waarschuwt mijn man me met zijn 'speciale' blik, hij wil geen ruzie.
Misschien een hele domme vraag, maar waarom liet je hem dan ook liggen op die kamer met zijn neefje? Je wist bij voorbaat al dat het fout zou gaan. Dan kon je toch zelf ook voorstellen dat hij ergens anders zou slapen of hem gewoon meenemen naar huis?
Omdat ie vorige week zaterdag ook met mijn neefje op dezelfde kamer lag, en het toen wel goed ging.. Maar ja, toen ging Kenji 1,5 uur eerder naar bed, en had ie nog geen last van het licht. Wel was ie toen om 5.15 wakker, terwijl we hem thuis vaak wakker moeten maken. Maar of dat aan het licht lag konden we toen ook niet met zekerheid zeggen. En ik heb ook voorgesteld om hem mee naar huis te nemen, maar mijn man vond het onzin, omdat ie op dat moment wel gewoon sliep. En dat was ook zo. Maar goed, ze hebben er iets van geleerd, en de volgende keer als neefje er is, gaat het ledikantje in een ander kamertje.
Duidelijk, dat had ik niet opgemaakt uit je verhaal. Maar hoe oud is dat neefje? Is het een dreumes of peuter of ouder? Zo ja, dan zou ik het toch niet hebben gedaan. Je weet nooit wat dat ventje bij jouw ventje uitvreet! Wees maar voorzichtig!
Haha zou het woord 'schoonouders' als self-fulfilling prophecy werken? Dat ze zich massaal zo gedragen vanwege het vooroordeel? Waarom zijn het altijd schoonouders?
Ik kan me voorstellen dat je je neit prettig hebt gevoeld! Blijft altijd lastig he, schoonfamilie? Maar ik ben het wel met je eens, dat als ze Kenji te logeren willen hebben, ze dan ook wel zijn schema aan moeten houden. 5 maanden vind ik nog veel te jong om dan maar te laten aanpassen aan wat oma en opa willen. Tuurlijk mogen oma en opa ook hun eigen regels hebben in huis, maar dan wel als hij een stuk ouder is. Mijn dochter gaat ook af en toe logeren bij oma, maar die houden zich wel strikt aan haar slaap- en eetschema! Ik vind dat met een baby niet meer dan logisch! Zo'n kleintje is toch snel overprikkeld! Wat je schoonzus betreft: daar zou ik snel klaar mee zijn! Gewoon doen alsof je neus bloedt werkt vaak super (dus negeren en doen of je het niet gehoord hebt ). Als dat niet werkt, gewoon een brul geven hoor! Jij bent z'n moeder en jij bepaalt wat het beste is voor hem en niet zij!
dat lijkt me er vervelend allemaal zeg. ik zou me dood ergeren. mijn schoonouders wonen hier 250 km vandaan lekker rustig. maar ik ben sowieso niet zo voor logeren van kleine kindjes. als het echt moet ok. maar zomaar nee dat liever niet. ze raken er alleen maar door van slag. yinte