rs virus/ ervaring ventolin??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rensje, 3 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    ons mannetje vind die inhaler erg intresant. Hij begint alleen tegen te stribbelen als het te lang duurt. OJa even snel over dat slomme. Ons manneke is niet slommer maar hij slaapt gewoon langer als normaal. Ik ga dan dus ook regelmatig kijken want ben dat helemaal niet gewent maar ligt gewoon rustig ook met zijn ademhaling helemaal niet zwaar ofzo. Misschien is het inderdaad zo dat hij door die ventolin gewoon beter adem kan halen dus ook rustiger slaapt. Oja en vannacht heb ik hem totaal niet gehoord terwijl het hier iedere nacht bal is met hoesten en kuchen en dan overstuur wakker worden. Moet zeggen dat ik op dit moment erg bllij ben met die inhaler. Hopelijk gaat het ook snel beter met jullie kindjes...
    veel liefs en dikke knuffel rensje

2. chrissiefur

22 feb 2009
    6
    0
    0
    Onze kleine man heeft ook het RS-virus gehad, naast de ventolin heeft hij ook Qvar (ook een inhalatie medicijn) gekregen om niet van de ene infectie in de andere te vallen. Wij hebben van de kinderarts het advies gekregen om niet 2x per dag te puffen maar 4x2 pufjes per dag, dan krijgt hij voldoende medicijn binnen om de longen te laten ontspannen, ze nemen dat alleen op wat ze nodig hebben. 's morgens en 's avonds krijgt hij Qvar.
    Sinds vorige week mochten we minderen met de ventolin. Nu weer 2x2 pufjes per dag.

De kleine man vind het puffen erg leuk, wij laten hem inderdaad er ook eerst even mee spelen, en tijdens het puffen zingen we een liedje en daarna krijgt hij nog een slokje water.

En het vele slapen nu... das inderdaad doordat ze zich nu weer kunnen ontspannen.

Deel Deze Pagina