Neussprayen lukt niet

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Elin78, 4 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mijn zoontje is onwijs verkouden. Nu wil ik zijn neusje sprayen met zoutoplossing, maar dit lukt gewoon echt niet. Hij wordt zo boos en overstuur, draait weg, het lukt me gewoon niet om het er in te krijgen. Zelfs met zijn 2-en lukt het bijna niet en ik ben deze dagen ook nog alleen.
    Ik heb het ook al geprobeerd met druppels, maar dit gaat ook bijna niet.

Iemand tips?

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

nee eigenlijk niet. Hier gaat het altijd goed. Maakte er in het begin een spelletje van. En nu zeg ik alleen maar kom effe neusie neusie doen.

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik deed het altjdals ze sliepen

4. adi

adi Niet meer actief

gewoon het hoofdje goed vasthouden en snel sprayen. Dan huilt maar even, het is goed voor hem. Ik probeer het gewoon zo snel mogelijk te doen, dat ze niet lang daar moeten liggen.

Wel van te voren even een paar keer in de lucht sprayen dat je zeker weet dat er iets uitkomt, anders moet je meerdere keren met dat ding in zijn neusje en dan is het nog erger.

Wij doen het meteen na het verschonen, dan is de baby heel vrolijk en relaxed (hebben we net even gestoeid, gekieteld, gelachen), en dan vindt ie het helemaal niet vervelend. Op momenten dat ze honger hebben en echt last van die neus dan is het echt drama want dan zijn ze al geprikkeld.

Als de neus echt dicht zit, zou ik gewoon even doorzetten. Probeer het te doen als de kleintje ontspannend en vrolijk is, of als ie slaapt..

Succes!

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier lukt het ook alleen maar als ik 'm op schoot in de houdgreep hou. Ja, tis zielig, maar ik vind het nog zieliger als hij steeds huilend wakker wordt omdat hij niet kan slapen. Ik spray inderdaad altijd even in de lucht zodat ik zeker weet dat er wat uit zal komen.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb ontdekt dat het makkelijker gaat als je kindje zit.
    Hier heb ik dan in ieder geval geen problemen.

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier ook de truc is heel snel zijn en onderwijl afleiden.

8. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Inderdaad, snel zijn en vooral niet gaan twijfelen. Dan is het in een paar tel gedaan. Mijn zoontje huilt wel, maar als het klaar is is het huilen over. Het helpt ze echt!

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik deed het eerst altijd als ie op zijn aankleedkussen lag, maar dit was ook altijd strijd.

nu laat ik hem gaan zitten, probeer hem met van alles en nog wat af te leiden en dan... zoef ... met 1 beweging in zijn neus.

ik laat hem ermee spelen, en doe ook net alsof ik in mijn eigen neus spuit en ga dan lachen.. daardoor heeft ie het idee dat het een grappig ding is.

hij krijgt nu ook steeds meer door dat het helpt tegen zijn verstopte neusje en laat het steeds meer toe.

10. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Hier ook drama's met een verstopte neus, als ik al in de buurt kom van zijn neus om het leeg te maken of te sprayen dan begint ie al te krijsen en met zijn handjes te slaan ;)

Afleiden is het grote woord hier, ik leg hem op het aankleedkussen zet zo'n speeltvtje van Woezel en Pip aan en laat hem daar naar kijken en dan ga ik supersnel zijn neus leegmaken en even sprayen :D

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Tja kyan vind het ook niet leuk maar dat is dan maar zo. dus hier even in de houdgreep snel sprayen en klaar. Met 2 tellen gebeurd en het huilen is ook weer over.

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne vindt het ook niet leuk. Ik smeer haar ook wel in met een beetje luuf, dat helpt hier ook goed.

13. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wij hebben, voor onze dochter, de oplossing gevonden! Neusspray was een drama. Aan haar neus zitten, vindt ze echt verschrikkelijk. Nu maak ik gewoon zelf de zoutoplossing. Een klein theelepeltje op een kopje water. Moet ongeveer smaken naar een traan, niet zouter. Dan warm ik het een heel klein beetje op, gewoon heel erg lauw. Dan laat ik de oplossing gewoon met een theelepeltje in haar neus glijden. Ze merkt het niet eens! Ik kom dus met niks in haar neus en het heeft dezelfde temperatuur.

Deel Deze Pagina