haren knippen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    wanneer zijn jullie voor het eerst met jullie kindje naar de kapper geweest?
    Nana heeft een ontzettende bos haar vol met krullen, nog even en ze haalt mijn boblijn is.
    Haar haar zit dus ontzettend door de war en staat alle kanten op, ik vind het heel schattig staan, maar hoor van diverse mensen dat ik haar haar moet laten bijknippen :confused: .
    Wat vinden jullie daarvan, is ze daar niet wat te jong voor?
    Ik heb al wel speciale verzorging voor haar haar gehaald omdat het krul/kroes is.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hoi, volgens mij kan het prima. Ik heb vaak jonge babies bij onze kapper gezien. Mama leid ze af zodat ze rustig zitten (op schoot) en kapper knipt een beetje bij. Als het echt nodig is, dan kan het volgens mij prima.

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi, ik zou het niet vreemd vinden als je haar haartjes laat knippen, maar ik denk dat je het vooral niet moet doen omdat anderen het zeggen... ik zou het doen als je 't zelf ook wil en als ik jou zo hoor dan ben je hartstikke blij en trots op die bos haren die ze heeft...

4. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    wij hebben de haren van onze zoon nog nooit geknipt. Hij heeft een mega-bos krullen en het wordt nu heel lang. De kleine heeft er geen last van en we verzorgen het goed. Je moet het niet gaan knippen omdat andere het zeggen! Wij krijgen ook vaak die opmerking maar mensen zijn gewoon jaloers op die weelderige haardos ;)

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin was een week of 9 toen ik het geknipt heb.
    Hij kon bij wijze van spreken een staartje in en was de opmerkingen zat:
    "Oh wat een lieve dochter heeft u"

Hij is al 3 keer geknipt ondertussen.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij kregen die opmerking ook vaak, maar ik wilde het nog helemaal niet. We zijn met 10 maanden uiteindelijk wel gegaan, omdat het ook wel moest omdat het steeds meer in haar ogen ging hangen. En ben wel blij dat we het nu gedaan hebben. Ze had achter langs de zijkanten ook wat langere plukken die eraf geknipt zijn en nu ziet het er veel verzorgder uit. Maar met 4 maanden had ik het echt nog niet gewild ;).

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja ik ben super trots op haar bos haar! Ze heeft geweldige mooie pijpenkrullen, haast kroes, nou dat wil ik er echt niet afknippen hoor.
    En ook al staat het alle kanten op, het haar van een kleintje hou je toch niet in model.
    Misschien de puntjes, maar dan denk ik ook weer, is dat bij zo'n kleine echt nodig?
    Ik zal eens voorbij de afrokapper gaan wat hun vinden.
    Volgens mij was m'n zoon iets van 6 maanden bij de eerste keer knippen,maarja die had niet zo'n bos.

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    mijn zoontje was nog heel klein toen hij voor de eerste keer geknipt is. Hij had een hele lange pluk/kuif voor op zijn hoofd die in zijn oogjes viel. Daarna nog een paar keer. Mijn zusje is kapster dus die doet dat dan eventjes gauw als we daar zijn.

9. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik ben zelf kapster en heb hem op Sinterklaasavond meteen geknipt, voor het eerst !
    Want hij heeft ook krullen en achter is hel HEEEEEEEEEL pluizig en klitterig, dus het was echt ff nodig en het staat leuk !
    Wilde het eerst lang laten groeien, maar dit was gewoon nodig, ff die flasjes eraf ! :D

-X-

10. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Mijn dochter heeft ook een grote Afro inmiddels, maar ik laat het lekker staan hoor! Wordt vanzelf mooi wat langer en dan knippen we er wel een soort bob modelletje in. Maar ja dat duurt wel even voor die krullen op schouders willen hangen. Het zijn pracht pijpekrulletjes maar ze staan nu vooral alle kanten op

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is met een maand of 8 geknipt door een vriendin.. Ze heeft nog steeds weinig haar maar zo was het net iets netter..

Ik zou doen wat jij mooi vind.. ;)

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :) Jelle is jaloers... Hij is in anderhalf jaar nog niet 1 keer naar de kapper geweest... Hij heeft echt hollands blond vlashaar... :) Wel veel, maar zo ontzettend dun...

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    :)

Ja Isabella heeft nu pas echt langer haar ( ook blond vlas haar, ;) )

Maar ik ben al wel een keer met haar naar de kapper geweest om het een beetje op 1 lengte te laten groeien. Ik denk rond 1 jaar.

We gaan na de kerst weer.

Maar als je kindje nu al veel haar heeft zou ik het nu ook al mooi bijhouden. Er zijn speciale kinder kappers.

14. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ons meisje werd als geboren met een bos pikwart haar, wat nu inmiddels heel blond is gworden.
    Na een paar weken had ze al een staartje en kon ze al speldjes in.
    Maar het groeide niet mooi gelijkmatig meer.
    Bovenop was het superlang, maar aan de zijkanten en achterkant niet.
    Het haar los dragen, kon niet...want dan hing het haar bijna op haar neusje en vast ook niet meer.
    Madam haalde namelijk steeds haar elasktiekje uit haar haar en deed het in haar mond.
    Dat vond ik wat eng, ze kon er wel in stikken.
    Dus zijn we hier een paar dagen voor ze 11 maanden werd naar de kapper geweest en hebben we het haar korter laten knippen.
    Geen staartje meer dus, maar haar voelt wel veel dikker aan nu.

Bij de kapper ging het trouwens errug goed.
    Tamara zat in stoel die op een auto leek en ze fohn had de vorm van een eendenkop.
    Erg leuk...ze keek haar ogen uit bij de kapper!

Knippen met 4 maanden kan gerust hoor!

Liefs Elly.

15. Niet meer actief

Ruben is toen hij net 4 maanden was voor het eerst naar de kapper geweest. Hij was ook geboren met een enorme bos krullen, maar het hing steeds in zijn ogen. Bij hem groeit het als kool, we moeten nu echt om de 3 maanden naar de kapper :confused: . Hij zit altijd bij mij op schoot, stukje Liga/koek/soepstengel en dergelijke in de ene hand, in de andere een speeltje (en op het begin toen hij nog heel klein was ook nog een speentje in de mond). Gaat tot nu toe altijd goed. En het was gewoon bij mijn eigen kapster, en niet een speciale kinderkapster.
    Het kan dus heel goed met 4 maanden, gewoon voldoende afleiden. En als jij vindt dat je kindje niet geknipt hoeft te worden moet je het niet doen, en al helemaal niet omdat anderen het zeggen ;). Gewoon doen (of niet doen ;)) wat je zelf wilt!

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft heeeel lang heel weinig haar gehad. Nu is ze 15 maanden en het begint wat langer te worden (mooie blonde krulletjes achterop). Laatst haalde ik haar op van het kdv en toen had ze zo´n elastiekje bovenop haar hoofd, met zo´n plukje haar naar boven :confused: Dat vind ik persoonlijk dus vreselijk staan! Dus ik zei: nou, dat gekke staartje halen we er weer uit hoor. De leidster ging zich wat verontschuldigen, ze vonden het zo leuk staan.... (ja doei!) Maar toen bedacht ik ook dat ze misschien toch maar eens naar de kapper moet. (staartje was vast een stille hint :) )
    Ik heb zo het vermoeden dat mijn meisje dat niet leuk gaat vinden, op een vreemde plek, een vreemde die iets met haar haar gaat doen.. dus ik ga op zoek naar een ervaren kapper in de buurt!

Amber

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hier staat het ook alle kanten op, daarom zeggen mensen dat ik het moet laten knippen, maar ik vind het juist charmant zo!

18. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Noortje is met 10 maanden al bij een echte kapper geweest. Haar haren waren ook erg lang en ongelijk. Ponny kwam al tot haar kin. Nu in model geknipt en het groeit erg hard. Maar doordat er een model in zit, staat het niet meer zo slordig. Ze krijgt ook weer steeds meer krullen..

Deel Deze Pagina