wie ook baby al bij een paar weken laten logeren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mejon, Dec 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    hoi,

vandaag is onze kleine meid met mijn ouders mee en ze blijft daar logeren.
    de nachten gaan op zich wel goed alleen heeft ze afgelopen nacht echt weer een "ritme-verstoring" gehad en heb ik maar een kleine 2 uur geslapen.
    en onze oudste (bijna 2 jaar) is nu ook ziek.
    mijn ouders zeiden meteen dat ik de kleinste anders maar met hun mee moest geven dan kon ik vanavond lekker vroeg naar bed.
    dat klonk zo heerlijk.....
    vorige week heb ik een rottige week gehad (kraamweek), zat helemaal in een dip omdat ik ook steeds nachten van 1 a 1,5 uur slaap had en ik kon het gewoon niet meer aan....moest echt bijtanken en toen is de oudste 2 nachten gaan logeren.
    voelde me zo schuldig.
    en ook nu vraag ik me af of ik er wel goed aan gedaan heb, maar ik weet dat ze bij mijn ouders in zeer goede handen is.
    en voor de kinderen is het denk ik wel beter een uitgeruste en goed gehumeurde moeder te hebben in plaats van een oververmoeide moeder.

zijn er meer moeders die zo wel eens bijtanken?

mejon

2. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

Apr 13, 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Je moet doen waar je je goed bij voelt zeg ik altijd maar. Alleen heeft zo'n kleintje nog veel behoefte aan mama waar hij 9 maanden bij is geweest. Dan is dat best lang om dan al weg te zijn. Vaak zijn de eerste weken erg belangrijk voor het krijgen van een band. Ik kan me voorstellen dat je bij wilt tanken, maar zoals je zult weten is het hebben van een klein kindje erg zwaar. In mijn kraamtijd sliep ik ook niet meer dan 3 uur per nacht.

Mijn dochter is 3 maanden en die heeft nog nooit ergens gelogeerd. Misschien dat het prima zou kunnen, maar mijn gevoel heeft er nog veel moeite mee. Ze slaapt nog lekker bij ons op de kamer in haar wiegje. Genieten voor ons allemaal!

Maar zoals ik al zei, doe waar je je goed bij voelt. Als je twijfelt kun je haar altijd nog terug halen.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier kunnen we het gelukkig samen opvangen tot nog toe. Hoewel het ook wel erg zwaar is geweest. Maar mijn man had de 1e 3 weken vrij na de geboorte en dat scheelde enorm. Juist toen hij weer aan het werk ging, ging Fae beter slapen. Mijn man tankte overdag wat bij en zorgde dan weer voor de nachten.

En wanneer Fae haar dag niet had als we op visite waren (zijn) bij m'n schoonmoeder en het is al een tijdje tobben, dan zorgt zij op dat moment ook veel voor fae, zeker die periode dat ze alleen maar rustig werd als er met haar gelopen werd. En ook tijdens visites hier thuis werd het vaak even overgenomen op die manier. Dat scheelde enorm. Ook al vond ik het dan rottig, omdat ik het gevoel erg had; ze huilt, ze heeft mama nodig! En ook van; nu scheep ik oma op met een huilende kleindochter, ze ziet ze vast liever anders.... Maar oma deed het prima op die momenten als surrogaat mama en vond het ook helemaal niet erg.

Gelukkig werd ze de nachten snel rustig. Maar ik kan het me dus zooooo voorstellen dat het niet lukt, zeker wanneer je nog een kleintje hebt! En je moet eerst voor jezelf goed zorgen, voor je voor een ander kan zorgen, dus ik denk zeker dat je een goede beslissing hebt genomen. En dat het moeilijk is, is alleen maar normaal toch? Probeer jezelf een beetje af te leiden met ontspannende dingen.

4. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    Ik vertrouw er echt op dat het goed zal gaan, dus dat is het probleem niet.
    en met de eerste deed ik dat ook helemaal niet snel maar denk dat je met een tweede sneller bent met dingen.
    ik moet er nu ook voor mijn andere meisje zijn en aangezien het vorige week even verkeerd dreigde te lopen (ze waren bang voor een depressie), trek ik liever wat vroeger aan de bel.
    en dat een baby behoefte heeft aan de moeder snap ik heel goed, ik zal haar ook erg missen, maar morgen is ze weer thuis, het is maar om 1 nachtje bij te kunnen tanken.

het geeft wel een dubbel gevoel, maar ik hou mezelf voor dat ik goed aan naar mijn lichaam moet luisteren om er wel goed voor mijn kinderen te kunnen zijn.
    ben denk ik nog wat "labiel" zo vlak na de bevalling.
    mijn hormoon huishouding is ook nog van slag.
    komt vast wel goed, maar is voor nu erg lastig.

5. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    mijn man kan de nachten niet van me overnemen want hij is vrachtwagenchauffeur en moet iedere nacht om 4 uur zijn bed uit om te werken.
    dat kan ik hem dus niet aan doen.
    hij moet ook zijn uren slapen voordat hij ongelukken maakt.
    anders was het ook een stuk makkelijker.

6. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Denk dat je er goed aan doet hoor! Je dochtertjes hebben inderdaad veel meer aan een uitgeruste, bijgeslapen moeder, dan aan een moeder die op haar tenen loopt. Dat merken ze toch.
    Het is een ongelooflijk moeilijke beslissing, maar denk ik wel de beste om even een nachtje voor jezelf te kiezen.
    En, het is alleen een nachtje toch? Dus ze slaapt voornamelijk en de volgende dag ziet ze haar mama weer!

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dan denk ik dat het helemaal een logische en goede keus en idd; het is maar 1 nachtje? En als je dat volgende week wéér eens doet, dan nog geeft dat niet, 1 goede nacht, scheelt zo ontzettend veel!

8. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ja dat klopt ook. dan ben je de volgende dag al een heel ander mens.

goh, toch fijn om te horen hoe jullie erover denken en dat het toch positief is.
    je gaat je toch een beetje afvragen of je niet "verkeerd" bezig bent.

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    lekker doen hoor! al is het mis. wel moeilijk om te doen, maar je doet het uit liefde!
    Mijn man riep na 1 week al, we brengen haar naar je moeder en dan kun jij ook slapen.. Ik heb het niet gedaan, maar ik heb er ook maar 1, dat scheelt een hele hoop!
    Je boft met zulke lieve ouders! ennuh,, weltrustuh!:):)

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ja hoor hier ook gedaan. Niet om bij te tanken want gelukkig sliep ons zoontje vanaf dag 1 heel goed, maar om eventjes iets met zijn tweeen te doen. Toen hij 3 weken was hebben mijn ouders een dag en een nacht opgepast. Het was wel heel spannend voor ons, maar we hebben wel weer nieuwe energie opgedaan en dat was lekker.

Sinds ik weer aan het werk ben gaat mijn zoontje donderdagavond naar mijn ouders en blijft daar door vrijdagavond en regelmatig tot zaterdag ochtend en dat vind ik heerlijk. Ik weet dat hij daar in goede handen is, hij heeft er erg naar zijn zin en zijn papa en mama kunnen ook iets voor hun zelf doen. Voor ons werkt het perfect omdat we op deze manier ook lekker quality time samen hebben of met vrienden en dat heb ik heel erg nodig. Zaterdagmorgen of vrijdagavond vliegen we dan naar ons kleintje en dan is het extra leuk omdat we hem zo gemist hebben.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik zou dat nooit kunnen :) .. Goed dat je het wel kan hoor, denk dat je met een 2e ook een stuk makkelijk wordt. I.d. slaaplekker..

Kiwi.. dus je kindje slaapt soms wel 2 keer per week bij opa en oma omdat jullie dat lekker vinden. Vind dat wel veel.. Mijn mening he! ;) Hoef ik de opa's en oma's niet mee aan te komen.. Wij zijn tenslotte de ouders ;)

12. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

onze dochter is afgelopen weekend voor het eerst uit logeren geweest bij opa en oma..
    de kraamtijd en een pasgeboren babytje vergen veel van je zoals je zelf natuurlijk goed weet..
    ik sliep in de kraamperiode ook amper 4 uurtjes omdat ik borstvoeding gaf.. toen ze 3 maanden oud was nam mijn lieve man dit over omdat we toen met de flesvoeding waren begonnen.. toen kon ik ffe bijtanken.. en daarna deden we dit om en om..
    persoonlijk zou ik dat zo vroeg nog niet doen maar dan heb ik er niet nog 1 rondlopen waar ik de zorg voor moet dragen in zo'n drukke periode..

jullie dochter ws toch in goede veilige handen! en heb jij ffe lekker kunnen bijtanken.. en de volgende dag weer lekker energiek voor je 2 meiden.. niks mis mee toch!

groetjes...

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Meid, ga vanavond lekker vroeg je bedje in :D
    Ik kan heel erg goed begrijpen dat je je kleintje een nachtje weg brengt.
    Geniet van je nachtrust.

14. babsie

babsie Fanatiek lid

Sep 10, 2006
    1,432
    0
    0
    Nou als ik geen bv gaf en onze dame de fles wou hebben dan waren ze samen (zoon is 1,5 jaar) al lang een nacht naar opa en oma gegaan. Ik zie daar echt geen probleem in.

Slaap lekker vanavond :D

15. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    ik zou het zelf nooit doen ook niet met mn 2de, ben daar ook niet net als bij mn eerste niet makkelijk mee.
    Danique is nu 15 mannden en heeft nog nooit ergens anders geslapen en Luna van 3 maanden ook niet.
    Ik heb er ook geen behoefte aan dus vandaar dat het ook nog niet is voorgekomen.
    Ik had er echt niet aan kunnen denken om dr met 2 weken al ergens te logeren doen maar als jij vind dat het nodig is dan moet je het doen toch?

Slaap lekker!

16. mejon

mejon Bekend lid

Apr 12, 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    heb al een paar keer aan mijn ouders gevraagd hoe het gaat en het gaat goed.
    dus dat is ook een geruststelling natuurlijk.
    en morgen zie ik haar lekker weer en kan ik haar weer lekker kroelen.

met de eerste heb ik ook echt langer gewacht met logeren, maar nu voel ik gewoon dat het wel even nodig is.
    misschien dat ik het nog niet gedaan zou hebben als ik vorige week tijdens de kraamtijd niet zo depri was.
    maar ik ben zo bang dat dat weer gebeurd dat ik liever heb dat ik dan maar een keer mijn ouders in moet schakelen.
    het was een rampweek omdat de kinderen echt wel door hadden dat het met mama niet goed zat en daardoor gingen hun ook "moeilijker" doen.
    kinderen voelen het heel goed aan als er wat is en dat wil ik voortaan voorkomen.

17. ilja1975

ilja1975 Actief lid

Oct 31, 2008
    182
    0
    0
    Ik kan het me heel goed voorstellen; denk ook dat het alleen maar goed is voor je kindje als je een beetje bent uitgerust, zo kun je ook weer wat extra aandacht geven aan de kleine. Mijn moeder kwam de weken na de kraamtijd vaak 's middags even oppassen. Ik ging dan slapen en zij nam mijn mannetje dan even onder haar hoeden. Heerlijk, na een paar uur goed slapen kon ik er weer helemaal tegenaan en was ik ook weer gezelliger voor hem (en voor mijn partner).

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Mejon.. fijn dat je meisje het zo goed doet bij opa en oma..! Lekker bijslapen vannacht!

19. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Ik zie het probleem niet. Als je uitgeput bent en moet bijtanken en je vertrouwt je ouders met de zorg, dan is er toch niets aan de hand?

Geniet van je nachtrust.

Audrey

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Hele goede oplossing toch ! Vooral aan jezelf denken hoor. Mijn dochtertje is met 9 weken ook gaan logeren zodat wij konden bijtanken. En op de 5e dag in de kraamweek is mijn moeder een nachtje geweest omdat Julia hele nachten alleen maar huilde en ik (wij) dus oververmoeid waren.
    Heerlijkt toch zulke moeders.

Slaap lekker !

Share This Page