Wie heeft er een gastouder aan huis en hoe bevalt dat?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MamavanJordy, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Ik werk als kraamverzorgende, wel op rooster en nu breng ik mijn kindjes altijd weg naar de gastouder. Hele fijne vrouw en mijn kindjes hebben het daar ook naar hun zin.
    Maar ergens in mijn achterhoofd blijf ik me afvragen of ze niet beter af zijn met een oppas/gastouder aan huis. Kunnen ze gewoon in hun eigen bedje slapen, vertrouwde eigen omgeving enz.
    Het enige waar ik tegenaan loop is dat er dan een vreemde in mijn huis zit. Ik ken haar helemaal niet in het begin. Hoe zit het met diefstal enz., je moet toch een hoop vertrouwen in die persoon hebben.

Dus wie heeft er al een gastouder aan huis en hoe bevalt dat?
    Hoe ging jij om met vertrouwen en heb je ooit diefstal al meegemaakt?

Bedankt alvast.

Groetjes Bianca

2. Wij hebben een gastouder aan huis en het bevalt ons meer dan perfect. Voor onszelf is het in de ochtend ook een stuk minder stressen omdat je niet de kindjes uit bed moet halen etc om op tijd bij de gastouder te zijn.
    En wat je zelf ook zegt: Ze zijn in hun eigen omgeving met hun spulletjes en bedjes etc. En zodra mijn kids oud genoeg zijn gaan ze 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal. Bij ons gaat de oudste binnenkort zelfs al.
    En vertrouwen...tja, dat moet je opbouwen natuurlijk.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Wij hadden dat vroeger, oppas aan huis.

Heerlijk was dat. Wij konden gewoon met onze eigen vriendjes en vriendinnetjes spelen.

En vertrouwen moet groeien inderdaad,

Verklaring van goed gedrag bij de sollicitatie vragen?

En als je het via een gastouderbureau doet lijkt me dat die gescreend worden.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou dat pas doen als ik de vrouw echt goed kende. Heb daar ook wel eens over nagedacht omdat het me inderdaad ook fijn lijkt als mijn zoontje gewoon in zijn eigen omgeving is (als ik toch aan de gastouder ga, in principe wil ik nog steeds een kdv), maar ik heb er toch een vervelend gevoel bij dat er een vreemde in mijn huis rondloopt. En een gastouder heb je niet binnen een week leren kennen...

Ik woon in Amsterdam en noem het naief (maar ik denk dat het reeel is) mijn gevoel is toch dat mensen hier minder te vertrouwen zijn. Als kind woonde ik in een dorp waar ik het misschien wel had aangedurfd. Omdat je in principe iedereen wel op een bepaalde manier kent (ken ik ze niet, dan kent mijn moeder, mijn tante of mijn buurvrouw haar wel zeg maar).

Sorry geen ervaring mee dus :p

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

En dat is alleszeggend? Daar hecht ik dus echt geen waarde aan. Ervaring van andere mensen met de gastouder wel wat meer.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    En toch moeten ook gastouders een verklaring hebben van goed gedrag.

Het is en blijft altijd een gok. Ook als je kinderen naar een kinderdagverblijf gaan.

Als je mensen al wil kennen zul je dus gewoon familie of vrienden moeten doen.

Deel Deze Pagina