45 min slapen en dan weer wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by zonnestraaltje1981, Dec 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Mijn zoontje van 9 weken heeft overdag moeite met slapen, als ik hem in zn bedje leg slaapt hij 45 minuten en word dan wakker. We hebben al vanalles geprobeerd om hem dan weer in slaap te krijgen zoals: even laten huilen, inbakeren, speentje, muziekje etc. Dit helpt allemaal niet, hij blijft gewoon huilen totdat je hem uit het bedje haalt (als ik even kom kijken stopt hij vaak wel met huilen dus volgens mij is er dan dus niet echt iets aan de hand).
    Op dit moment haal ik hem dus vaak dan maar gewoon uit bed en laat hem uit bed totdat hij zn voeding heeft gehad. Aangezien hij om de 3 a 4 uur voeding krijgt is hij dan dus een hele erg lange tijd wakker.
    Als ik eerst met hem een uurtje ga wandelen en hem dan in de wandelwagenbak laat slapen slaapt hij wel erg lang dan kan hij zo 4 uurtjes slapen!

Heeft er iemand nog tips om mijn zoontje wat langer aan het slapen te krijgen? 't is voor hem vermoeiend dat hij zo weinig slaapt (hij is nml leuker aanwezig als hij wel goed en lang heeft geslapen) en voor mij is het ook wel erg vermoeiend...
    Het rare is dat hij 's nachts meestal wel langere tijd achter elkaar kan slapen, vanaf 23:00 uur gaat hij wel slapen en word hij meestal tegen 6 uur weer wakker. En vanaf dan wil hij alleen nog maar steeds 45 minuten slapen...
    Hopelijk heeft er nog iemand een goede tip voor mij?

2. brianda1980

brianda1980 Actief lid

Nov 26, 2007
    125
    5
    18
    Mijn dochtertje was ook zo. Alleen sliep zij maar een half uur, behalve in de kinderwagen en in de auto. Ze had gewoon minder slaap nodig dan andere kindjes. En net als jouw zoontje sliep ze door vanaf 22.00 uur tot 6.00 uur.Ik was ook gesloopt de eerste 6 maanden. Toen kreeg ze wat meer ritme in haar slaapjes. En nu ze 16 maanden is heeft ze nog maar 1 middagslaapje van een uur en dan kan ze het volhouden tot aan 19.00 uur. Dus ik heb eigenlijk geen tips voor je.

3. Maia

Maia Niet meer actief

bij mij was het ook zo. Nog steeds soms. Van het CB kreeg ik de tip om er, als ze wakker was, bij te gaan staan, aai over de bol, waardoor ze rustig werd en weer in slaap zou vallen. En evt. een speentje of pink geven zodat ze aan haar zuigbehoefte kon voldoen.

Werkte voor geen milimeter, diva vond het veels te gezellig dat ik er was ;) En als ik niet kwam was het huilen, heb dat ook geprobeerd, negeren en laten huilen maar dat werkte ook niet want dan huilde ze na een uur nog (naja, na 45 min heb ik het maar opgegeven).

Wat hier hielp was dat ze rond 2 maanden haar duim ontdekte. Nu is het, als ze wakker wordt, doet ze de duim in haar mond en valt zo weer lekker in slaap. Ander dingen werkten niet.

Dus hier ook geen tips helaas, maar ik weet dat het erg vermoeiend is.

4. sofie28

sofie28 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    2,290
    0
    0
    hier ook hetzelfde,maar begin wel te merken dat ze langer gaat slapen!
    normaal gezien ook altijd dutjes van 45min ,maar nu ligt ze al te slapen van 10.45min,dus ze begint wel langer te slapen.

baby's hebben een slaapcyclus van maar 45min en moeten nog leren om zelf terug inslaap te vallen,maar bij het ouder worden gaat dat langer worden.

groetjes

5. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

May 20, 2008
    261
    0
    0
    Ja hier nog een baby die overdag minder sliep. Ik zeg sliep want ik heb ontdekt dat als ze overdag op haar buik ligt veel beter slaapt. Om daar aan te beginnen was wel even eng door alle spookverhalen. Daarom had ik haar eerst beneden in de reiswieg liggen zodat ik (zeker in het begin) om de 5 minuten even kon kijken. Dit was meer voor mijn gevoel want ze tilde haar hoofdje zelf prima op en kon rustig draaien. Nu ligt ze boven in haar bedje en slaapt tussen de voedingen prima door. De tijd dat ze nu wakker is is ze ook echt wakker en wil ze spelen en ligt lekker rond te kijken. Echt het proberen waard dus! Succes

6. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    mijn zoontje deed dat ook altijd.
    Nu ligt hij al te slapen vanaf kwart voor 11.
    Vaak maakt hij smorgens een ruk van 2 a 3 uur en maak ik hem toch maar weer wakker omdat hij anders gerust 5 uur tussen zijn fles laat.
    Nou hebben we ons vanmorgen verslapen , dus heb hem op kwart voor 10 maar wakker gemaakt en gelijk zijn fles gegeven.
    Maar daar en tegen slaapt hij smiddags eigenlijk maar een klein uurtje of 3 kwartier.
    Gisteren helemaal niet.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    hier nog zo'n fantastische slaapster.

We hebben alle truken uit de kast gehaald maar niets hielp.
    Achteraf gezien bleek madam een zij slaapster te zijn en graag een speen heeft om in slaap te sukkelen.
    Inmiddels slaapt ze in de ochtend een uurtje, in de middag 2 uur en in de avond ook nog 1 a 2 uur voordat ze de laatste voeding voor de nacht krijgt.

Als we haar in bed leggen is het brullen met de hoofdletter B.
    Ik blijf dan net zo lang bij haar staan tot ze haar speen pakt en dan doet ze al snel haar ogen dicht en kan ik haar met rust laten.
    Al met al ben ik nu 5 minuten bezig ipv een uur.

Dit alles heeft me wel 4 maanden gekost hoor maar inmiddels gaat het goe (knock on wood)

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Het kan idd een buikslaper zijn of een zijslaper. Mijn zoon moest als baby op de zij of buik slapen. Op de rug werd hij vaak wakker. Ik had hem ook in de kinderwagenbak beneden te liggen zodat ik hem in de gaten kon houden. Hij sliep meestal op de zij en dan had ik een opgerolde handoek achter zijn rug langs onder zijn kontje door naar voren langs zijn buikje te liggen zodat hij niet kon omrollen. Op de zij sliep hij altijd veel en langere slaapjes. En nu is hij nog een echte zij en buikslaper. Tref hem nauwelijks aan op de rug als hij slaapt.

9. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

Sep 11, 2009
    1,018
    0
    0
    heb ik ook gehad met mijn zoontje....pas vanaf een week of 11 a 12 ging het slapen beter.
    ik heb mijn zoon weleens 30 min in zijn bed laten liggen hoor, hij jengelt dan alleen...nou prima toch? vaak sliep hij dan toch weer in.

wat ik ook deed, dus eerst laten jengelen en als hij dan nog niet sliep, eruit halen, in de box spelen en bij jengelen/gapen weer naar bed. soms was hij dan maar 15 min uit zijn bed, en daar ging hij weer.

hoe ouder ze worden, hoe beter het gaat. Eerste 3 maanden zijn het lastigst...en dat klopt wel aardig bij mij

kijk ook eens op www.inbakeren.nl

en waarmee baker je hem in?
    alleen 's nachts of ook overdag?

10. zonnestraaltje1981

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    Bedankt voor jullie reacties! fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die hier last van hebben (naja niet fijn voor jullie... )

Als mijn zoontje jengelt laat ik hem ook vaak wel even liggen ( hij jengelt vaak ook om in slaap te komen) maar als hij wakker word na die 45 min. dan jengelt hij niet maar dan brult hij ontzettend hard. Als ik hem dan een tijdje laat liggen dan is hij onzettend overstuur en blijft hij ook als ik hem uit het bedje haal nog even brullen. Echt heel zielig.

Ik baker hem in met een inbakerdoek van pacco. Ik doe dit 's nachts en overdag. Overdag lijkt het niet heel erg te helpen maar het helpt hem wel om wat sneller in slaap te komen.

11. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hier inmiddels ook een eigenwijs ding dat na 45 minuten weer wakker wordt.
    Het is heel vreemd: als ze na vele troostsessies en veel en luid gekrijs eindelijk in slaap valt, dan slaapt ze veel vaster en ook zo een paar uur achter elkaar.
    Als ze daarantegen niet/nauwelijks huilt voor het in slaap vallen (of althans snel in slaap valt) dan wordt ze na 45 minuten wakker. Nu net weer :( Vanmorgen hebben we maar even met haar gewandeld en nu lijkt ze weer te slapen...(speentje erin en op hoop van zegen)

Hier dus tot nu toe geen tips...

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,828
    3,351
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In die tijd had mijn dochter dat ook, die korte slaapjes. Maar ze werd dan ook sneller moe. Dus als ze weer moe werd (na 45 minuten) ging ze gewoon weer naar bed. Ik had wel het gevoel dat ik de hele dag op en neer aan het lopen was en haar in en uit bed aan het halen was. Maar ze sliep gewoon écht niet langer.
    Toen ze ouder werd (vanaf 9 maanden) ging het langzaamaan beter. En ging ze af en toe 1 uur slapen en 1,5 uur.
    Maar die 90 minuten ook altijd maar 1x per dag.

Ik weet nog goed dat ze haar 1e inenting kreeg en toen ineens 3 uur achter elkaar sliep. Ik vond het hartstikke eng, omdat ik gewend was aan slaapjes van 3 kwartier...

Snachts sliep ze vanaf 10 weken door van 7 tot 7 ... maar overdag? pfff dat was een gedoe... vond het ook erg vermoeiend omdat je nergens aan toe komt en nooit echt rust krijgt zelf.

13. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Hier ook echt precies hetzelfde (zoontje is nu 12 weken oud). Inslapen gaat supergoed, maar na een klein uurtje wordt hij wakker. En dan is het niet jengelen, maar brullen inderdaad! Enige dat hier helpt is gelijk naar boven en op m'n pink laten sabbelen. Binnen een minuutje kan ik dan (meestal) weer weg. Al lijkt het langzaam iets beter te gaan, de ochtendslaapjes gaan wat vaker helemaal vanzelf. En inderdaad, ik merk ook duidelijk dat het niet is dat hij geen slaap nodig heeft want hij is niet te genieten als ik hem eruit haal. Als hij erg overstuur is, haal ik hem er wel even uit om tegen me aan te houden. Als ik hem dan na een paar minuten terug leg, gaat het slapen meest wat beter. Hij slaapt dan rustig weer een uurtje, dus nodig heeft hij het duidelijk wel. Hoop dat het snel beter zal gaan!

14. juenco

juenco Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    2,364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wat hier ook gezegd wordt: als ik er na die 45 minuten metéééén bij ben als ik de eerste wakkere geluidjes hoor, dan heb ik kans dat het goed gaat. Schreeuwt ze inmiddels moord en brand (werkelijk waar, alsof haar kweet niet wat wordt aangedaan) dan ben ik...te laat!

Nu dus maar proberen goed op de klok te kijken als ik haar op bed leg en ze slaapt meteen, dan ben ik rond de 45 minuten alert! Over een minuut of 10 zit ik hier op de 45 minuten, antennes uit dus :D

(t'is toch wat, die kleine monstertjes!!!)

15. zonnestraaltje1981

Apr 28, 2009
    431
    0
    0
    Overijssel
    @Juenco
    En als je dan op tijd bij haar bent slaapt ze dan ook weer door of blijft ze huilen totdat je haar eruit haalt?
    Ik probeer er nml altijd op tijd bij te zijn en heel soms helpt het om hem dan een speentje te geven maar meestal werkt dit heel even en blijft hij klaarwakker.

16. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    lees ff mee.. heb hier ook iemand die 2 maanden oud is en niet slaapt overdag.. slaapt wel van 7 tot 7 en de rest van de dag sukkelslaapjes.. pfff echt vermoeiend.. ga dan lopen twijfelen of het misschien honger, oververmoeid, krampjes enz enz is..

17. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Nou, hier nog zo'n exemplaar, hoor! Wil ook gewoon niet langer slapen. Sommige dagen krijg ik hem na een poosje wel weer in slaap, maar meestal is het hooguit 3 kwartier en soms zelfs helemaal niet tussen voedingen :(
    Ook hier de hele trukendoos opengetrokken, ingebakerd, laten huilen, noem het allemaal maar op, maar niks helpt.
    Nou, prima, hoor! Ik zorg gewoon dat ie 's avonds lekker op tijd ligt, dan haalt ie het wel in :D Want 's nachts gaat echt geweldig goed! Dat vind ik dan eigenlijk net even iets belangrijker.

18. rensje

rensje Fanatiek lid

Nov 30, 2008
    2,079
    1
    36
    ons mannetje is nu 3.5 maand en slaapt sinds 1 week overdag redelijk goed. S'nachts heeft hij het ook altijd perfect gedaan alleen overdag wilde hij echt niet slapen. Op een gegeven moment heb ik me er maar bij neer gelegd. En ja wonder boven wonder meneertje slaap nu van 10.00 tot 12.00 en dan weer om 13.00 tot 14.30 en dan rond 16.00 weer bedje in tot 18.00.
    Dan blijft hij wakker en rond 19.30 in badje dan rond 21.00 zijn laatste fles en word dan rond 6.00 s'morgens wakker! en dan begint het weer van voor af aan. Dus meiden laat het gaan het komt vanzelf wel goed....!!
    Heb nu 1x zeeen van tijd, weet soms gewoon niet wat ik moet gaan doen als die kleine ligt te slapen.
    Oja wat wel misschien scheelt, ons mannetjes slaapt nu overdag goed sinds dat wij bij een ostheopaat zijn geweest. Ik weet verder niet of het daar aan ligt maar dit is wel heel toevallig.
    Hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat.
    groetjes rensje

19. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

Jul 31, 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat is dit allemaal herkenbaar zeg! Ik heb dus ook even meegelezen bij alle tips ;)! Ik zal ook eens proberen om er zo snel mogelijk bij te zijn, en het eens melden bij de osteopaat want daar gaan we morgen weer heen! Succes iedereen!!

Share This Page