Mijn kleine man is vrijdag opgenomen in het ziekenhuis. Vanaf dat hij 4/5 maand is, is hij begonnen met slechter eten. In december hebben we al een weekend in het zkh doorgebracht omdat hij bijna uitgedroogd was en een virus in de bovenste luchtwegen te pakken had. We dachten dat het beter ging maar deze week ging het weer slechter. Hij was zelfs weer afgevallen. En weer een virus te pakken met veel hoesten en snotteren als resultaat. Dus nu is hij echt opgenomen. De kinderarts vertelde ons dat het wel 2 weken kan duren en misschien wel langer omdat ze niet weten waarom hij niet wil eten. Nu heb ik ook nog een peuter van 2 jaar en 3 maanden. Vannacht ben ik in het zkh geweest en nu is mijn partner bij onze jongste en logeer ik met de oudste bij mijn ouders. Maar straks is het weer maandag, en begint de 'normale' week weer. Hoe doe je zoiets als je 1 kind in het zkh hebt en een ander kindje thuis??? Maandag kan ik de oudste wel naar de opvang brengen maar moet ik dan gewoon aan het werk gaan of moet ik bij mijn jongste in het zkh zijn??? Wat is wijsheid vraag ik me af? Ik moet natuurlijk ook mijn rust pakken op sommige momenten want moet er zelf niet aan onderdoor gaan natuurlijk pfff, ik weet het gewoon even niet meer, mijn hoofd tolt van de dingen die er nu gebeuren en wat ik allemaal moet gaan regelen. Sorry voor het verhaal maar moest het ook gewoon even kwijt, dan is het hopelijk straks wat rustiger in mijn hoofd als ik ga slapen. Groetjes, Janine
jeetje meid ik heb het niet meegemaakt ik kan je ook geen raad geven maar ik wil je wel heel erg veel sterkte wensen hopelijk gaat het snel beter met je kindje
wat een vervelende situatie! Allereerst hoop ik dat het snel beter gaat met jullie kindje! Tja, lastig wat je moet doen mbt werken enz. Ik zou de eerste dagen misschien sowieso niet gaan werken (zou je iets kunnen regelen met je baas? Is daar begrip voor?) en dan samen met de artsen bekijken wat het verloop is. Van de andere kant kan je werk je misschien ook wel wat afleiding bieden... En misschien kun je de oudste af en toe naar opa en oma brengen?? Of naar vrienden/ kennissen?
Hoi, Sterkte met je zoontje, wat zielig!! Mijn dochtertje wordt dinsdag ook opgenomen omdat ze ook bijna niet eet en ze begint nu ook af te vallen (ze heeft ook zware reflux) Wij mogen niet bij haar slapen helaas, daar zie ik het meest tegenop. Op de dag blijven we gewoon bij haar (mijn vriend heeft bijzonder verlof gekregen) Ik zou persoonlijk niet kunnen gaan werken als mijn kindje daar zo alleen in het ziekenhuis ligt. Dat ik er savonds en snachts niet mag zijn vind ik echt al een drama. Ik heb trouwens ook nog een dochtertje van bijna 4 en die brengen we bij mijn ouders zovaak als nodig is. Hoop in ieder geval dat je kindje snel opknapt en weer thuis is!
ik snap dat je het liefste bij je kindje zou willen blijven, maar een ziekenhuis is er ook vaak wel op ingericht als ouders niet kunnen blijven. Mijn zoontje lag afgelopen jaar in het ziekenhuis en ik was toen echt een van de weinig ouders die er dag en nacht was. Andere kindjes werden gewoon liefdevol verzorgd door de verpleging en er was ook een pedagogisch medewerkster die met de kindjes speelde alsof het een kinderdagverblijf was. Is dat in jullie ziekenhuis ook zo? Dan kun je je kindje misschien iets rustiger daar achterlaten en gaan werken. Maar goed ik wist toen ook niet van ellende wat ik met mezelf aan moest dus ik had gewoon vrij genomen, maar ja ik had niet nog een kindje thuis zitten dus voor mij was dat makkelijk beslissen. sterkte komende week!
Goedemorgen, Bedankt voor de lieve berichtjes, na een goede nacht kijk ik er al wat beter tegenaan. Het ziekenhuis waar mijn kleintje verblijft is een heel goed zkh. Als ik wil mag ik 24 uur per dag bij de kleine zijn. Er zijn zelfs speciale kamers voor de kinderen en voor de ouders. Ik heb al besloten om in elk geval maandag niet aan het werk te gaan en bij mijn kleine te zijn als ik de oudste naar het dagverblijf heb gebracht. Dinsdags ben ik altijd vrij en mijn broer wil met liefde op mijn oudste passen dus die dag is ook al geregeld. Nu alleen nog kijken hoe ik het de rest van de week ga doen. Denk wel dat ik woensdag aan het werk wil gaan. Ben wel heel erg blij dat ik er niet alleen voor sta en dat de verzorgers heel lief zijn, gisteren heeft de kleine bij de dames op de receptie op schoot gezeten toen hij wakker was en ik er even niet was. Dus ze zorgen echt heel goed voor hem. Groetjes, Janine
Toen mijn zoon opgenomen lag in het brandwondencentrum mocht ik daar blijven slapen en dat deed ik ook.maar nu wonen wij 2 uur rijden van groningen en kon ik om die reden ook niet 2x per dag op en neer rujden. Wij hadden ook nog een dochter die veel bij mijn ouders was, kon ze daar niet terecht of wilde ze gewoon even thuis zijn dan ging mijn man naar huis. Ik bleef in het zkenhuis. Onze dochter kwam daar wel en ik speelde dan met haar in de huiskamer want ze mocht niet bin onze zoon komen. Mijn baas heeft me vrij gegeven. Koste me geen uren zo ook de baas van mijn man.
Toen mijn pasgeborene in het ziekenhuis kwam ben ik bij haar gebleven en ik ging dan rond 17:00 naar huis zodat ik samen met man en zoon kon eten. Ik ging na het naar bed brengen weer snel naar het ziekenhuis voor de volgende voeding en bleef daar dan ook. Zo kon ik zoon toch zien en 'quality time' hebben en ook heel veel bij mijn dochter zijn (en gewoon bv geven)
Toen onze zoon in het ziekenhuis lag ben ik daar wel dag en nacht gebleven. Vond in ons ziekenhuis juist dat de kids die geen ouders om zich heen hadden weinig aandacht kregen... Maarja, wij hadden natuurlijk nog niet een ander kindje thuis. Werken heb ik toen niet gedaan. Kreeg vrij van mn baas. Ik kon mn hoofd er anders toch niet bijhouden, dus was veel liever in het ziekenhuis
Janine, wat fijn dat je zo'n goed gevoel bij het ziekenhuis hebt, heel belangrijk! Veel sterkte met je zoon, hopelijk is er snel wat meer bekend over zijn eetproblemen.
Wat vervelend voor jullie dat de kleine is opgenomen. Kun je niet iets regelen op je werk, zorgverlof ofzo? Dan heb je die zorgen in ieder geval niet. Want ik vind het wel normaal als je niet werkt als je kind in het ziekenhuis ligt en neem aan dat je werkgever dit ook begrijpt. Mijn zoontje heeft vorig jaar 4 weken in het ziekenhuis gelegen met een bovenbeen breuk. Hij lag in tractie dus moest daar blijven. Wij hebben een tweeling en we wisten ook niet hoe we het moesten combineren met een kind in het ziekenhuis en 1 thuis en dan nog eens werk. De eerste week heb ik niet gewerkt. En die andere 3 weken heb ik 3 middagen gewerkt van 12.30 tot 15.30. Zoontje in het ziekenhuis sliep dan rond dat tijdstip. Mijn man heeft 4 weken niet gewerkt, hij werkt ploegendiensten dus met zijn diensten wisten we helemaal niet hoe we dit moesten regelen, dus hij heeft iom zijn baas verlof opgenomen. Gelukkig veel hulp gehad van mijn ouders, schoonouders en mijn schoonzusje. Heel veel sterkte voor je kleintje, en voor jullie.
Helaas kan ik geen zorgverlof op nemen. Werk nog maar sinds kort bij deze werkgever. Gelukkig is er wel begrip voor mijn situatie dus zal kijken of en hoe ik vrij kan krijgen, of in elk geval minder kan werken. Ook is er in dit ziekenhuis zoveel mogelijk aandacht voor de kleintjes, dit geeft me ook wel een rustig gevoel als ik er even niet ben zoals nu. Ik ga nu weer naar mijn kleine man en dan ook maar overleggen met het zkh-personeel hoe hun dit zien. Groetjes, Janine
Hoe is het het gesprek gegaan met de verpleegkundigen. En het belangrijkste natuurlijk: Hoe gaat het met je mannetje?
Nu eventjes thuis om wat bij te komen. Met mijn kleine man gaat het al een stuk beter, in een paar dagen tijd is hij dik 200 gram aangekomen dus groeien kan hij wel als er maar voldoende in gaat. Nu er achter komen waarom hij niet wilt eten. Ook hebben ze het vermoeden dat hij het RS-virus heeft maar uit de snelle test bleek dit niet zo te zijn, nu wachten op de uitslag van de langere test. De verpleegkundigen hebben ons aangeraden om zoveel mogelijk het normale ritme aan te houden, ook voor onze oudste (die is ook wat van slag door alles). Dus woensdag wil ik toch proberen om aan het werk te gaan al zal dat geen lange dag worden want voor en na het werk wil ik bij de kleine langs. En voor de rest bekijk ik het een beetje van dag tot dag en probeer ik mijn rust te pakken wanneer ik het kan. Groetjes, Janine