dagritme baby 10 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ivfje, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Onze man is 10 weken en heeft overdag niet echt een ritme...er zijn dagen dat hij veel wakker is maar ook dat hij veel slaapt (vooral in de box).
    Hier de laatste bv om 23-24.00u en dan slaapt hij tot 7u ongeveer. Dan weer bv en slaapt hij tot 10.30 ongeveer. Dan wassen aankleden en bv. Voeding nog een keer rond 15 en 19u en om 23u de voeding bij mama op bed.
    Dus qua bv al wel een redelijk ritme, maar qua slapen en spelen etc dus niet en vroeg me af hoe dit bij jullie gaat.

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jij boft! Hier toos ritmeloos:D Meisje komt als ze wil, slaapt als ze wil, speelt als ze wil! Soms laat ze er een dag ineens vijf uur tussen, dan weer eens 2,5, dan weer eens vier. T enige wat ik aan ritme aanhouden is als ze wakker is eten-verschonen-spelen en dan slapen!

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen ritme... Als ik denk dat er een ritme komt is t de volgende dag weer totaal anders... Hij laat meestal 4 uur tussen de voedingen zitten ( ook s nachts) maar soms 5 uur of hij slaapt s morgens wat langer door waardoor gelijk de hele planning anders is. Slapen doet ie in de ochtend altijd tot aan dat de 4 uur weer voor bij is.. s middags valt ie moeilijk in slaap dus als hij eenmaal slaapt dan kan er zo 5 uur tussen de voeding zitten. Ik probeer wel 22.45 altijd laatste voeding te doen... dus soms zitten die voedingen wat dichter op elkaar.

4. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn kindjes kwam het ritme pas tegen de tijd dat ik weer aan het werk moest. Dus met een maand of drie.

5. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Het ritme qua voedingen kwam hier precies met 10 weken. Hij ging toen klokkie rond slapen en de voedingen overdag gingen naar om de 4 uur. Het overdag slaap ritme is een heel ander verhaal. Nu (met bijna 5 mnd) komt het een beetje maar ook nu is het nog geen garantie. Denk dat t sowieso veel verschilt bij zo een kleintje maar nu ongeveer 3 slaapjes en dat vind ik al een soort ritme, haha

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hadden met een maand of 3 een beetje een ritme, maar dan nog niet met tijden. Hij drinkt meestal om 5u 's nachts en is de ene keer om 7 uur wakker, de andere keer om 9.30u.

Hij doet meestal een dutje in de ochtend, uurtje ofzo. 's Middags rond 13u drinkt hij vaak een fles en doet dan een langer dutje. Om een uur of 19.00-20.30 gaat hij vaak slapen en dan krijgt hij rond 22.00 een laatste voeding. Maarja jou kindje slaapt de nacht al door. Krijgt zowizo nog 6 voedingen per 24 uur dus mij lijkt 5 voedingen dan wel weinig, hou je zo wel genoeg productie?

7. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook nog geen ritme..
    Sinds gister slaapt ze makkelijk 6 uur door overdag (vandaag ivm vuurwerk in de box beneden laten slapen) word er eigenlijk m beetje simpel van, want moet haar dus echt wakker maken om eten, maar dat ze dus erg slecht omdat ze nog half slaapt en niet wakker te krijgen is. Resultaat: s nachts komt ze nu 3X ipv 1....

8. Maia

Maia Niet meer actief

wij zijn nu bezig met een ritme, maar dat was hier wel echt nodig, omdat Tim door reflux en verstopping een week of 5 van 's ochtends tot hij 's avonds uitgeput in slaap viel gehuild heeft van de pijn. Hij weet/wist dus niet meer hoe hij moet slapen, hij weet niet wat hij met zichzelf aanmoet. Omdat wij hem zoveel gedragen hebben toen hij zoveel huilde wil hij ook alleen maar bij ons zijn, dat vind ik helemaal prima, maar hij valt ook niet bij ons in slaap. Want hij kan dat niet. Dus we zijn het hem nu aan het 'leren'. Gaat met vallen en opstaan. We staan nu standaard om 7 uur in de ochtend op, dan het ritueeltje verschonen-voeden-knuffelen/spelen enzovoorts en in bed leggen gaat inmiddels goed. Dat was tot vorige week nog huilen toen hij alleen zijn bedje al zag. Dan slaapt hij even en wordt nog steeds heel snel wakker (30 minuten) dus hij rust nog niet genoeg uit. De ene keer slaapt hij wel weer een cyclus, andere keer niet dus daarin hebben we zeker nog geen ritme. Enige ritme dat we hebben is dat hij netjes om de 4 uur komt voor een voeding.

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Zo wat slaapt hij al lang door! Hier was er rond die leeftijd ongeveer het volgende ritme. Borst om 11 uur savonds en 3 uur, 8 uur smorgens en dan weer slapen tot 11 uur. Daarna was er weinig ritme, zowel in voedingen als in slapen. Soms een lang middagslaapje, maar vaker korte slaapjes. Soms de halve avond wakker... soms sliep hij. Ik heb hem toen vooral veel gedragen in de draagzak, dan sliep hij als een roosje.

10. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    wij zijn met 10 weken begonnen hem een ritme aan te bieden.
    bij de eerste tekenen van vermoeidheid gaat hij naar bed. de box is om te spelen.

na de fles van 7 uur gaat hij op bed en slaapt de nacht door.

11. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn te lezen dat iedereen nog aan het uitvogelen is hoe een ritme tekrijgen. En dat hij met borstvoeding doorslaapt is echt een luxe!
    Fynn geeft vanaf het begin slecht aan wanneer hij honger heeft, dus houd ik overdag een ritme van 4 uur aan. Als hij eerder wil dan krijgt hij dat gewoon. Qua groei is dat goed zo want hij weegt nu zo'n 8kilo en is 62cm! De laatste voeding voor de nacht drinkt hij twee borsten, maar overdag voed ik maar 1 borst per keer.
    Qua borstvoeding kan mijn lichaam kennelijk die lange nachten wel hebben want heb niet echt het idee dat het terug loopt en anders schroeft Fynn het zelf wel op...

Qua slapen merk ik wel dat hij beter slaapt als hij niet uitgeput is en doodop...en de draagdoek is ultiem om hem te laten slapen als hij zelf hiet in slaap komt of krampjes heeft.
    Ach zolang ik nog geen werk heb ga ik me over het dagritme nog niet te veel zorgen maken, al denk ik dat het hem soms kan helpen als hij een mindere dag heeft, nu moet mams nog maar ff flexibel zijn :)

12. kalli

kalli Niet meer actief

Hier om 22:30 laatste voeding, 23:00 naar bed
    6 à 7 uur wakker, bv, schone luier, direct weer naar bed
    +/- 10 uur wakker, bv, spelen, schone luier, knuffelen, ongeveer om 11 uur weer naar bed
    Vanaf hier is het ongeveer zo:
    30-60 minuten slapen (hij heeft meestal één wat langer middagdutje), bv, spelen, schone luier, knuffelen, naar bed.

Bij ons gaat alles eigenlijk op vraag, hij geeft ook heel erg goed aan als hij moe is. Het heeft me wel even gekost om de signalen te leren kennen, maar nu zodra ik ze zie leg ik hem meteen op bed en dat gaat ook zonder problemen, hij slaapt altijd meteen.

Wij hebben in het begin problemen gehad met slapen, waardoor hij oververmoeid raakte, ik ben daarom gaan inbakeren en beter op de eerste slaapsignalen gaan letten. Het is inderdaad echt zo dat ze beter slapen als ze niet helemaal kapot zijn!

13. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Wij hebben nu nog steeds geen ritme overdag maar gekeken Naar wat de kleine wilde of aangaf.

Alleen savonds een strak regime ! In bad aankleden inbakeren fles en slapen.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou hier dus precies zo

15. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    hier begint er ritme in te komen, al moet ik zeggen dat het nog niet echt elke dag hetzelfde is. maar dat zal wel komen.
    ze heeft de eerste 7 weken constant gehuild, zat helemaal niet lekker in dr vel, sliep amper. bleek opgelost na andere voeding (koemelk allergie).
    nu is het ongeveer zo:
    nachtvoeding rond 03.00
    slapen tot 9.30
    spelen tot 10.00
    fles rond 10.00
    spelen tot 11.00
    slapen tot 13.30
    fles rond 14.00
    spelen tot 15.30
    slapen tot 17.00
    fles rond 18.00
    spelen tot 20.30
    slapen tot 23.00
    fles rond 23.00

ze krijgt eigenlijk een fles teveel nu, maar ze is ziek geweest (bijna week diarree) en heeft denk ik wat in te halen... en met haar voeding is het ook niet zo erg als ze teveel drinkt (lichtverteerbaar)

16. MammieLin

MammieLin Lid

18 nov 2012
    16
    0
    0
    NULL
    Op een blauwe wolk!
    Bij ons ook totaal nog geen ritme.
    Mannetje is 9 weekjes en savonds veel krampjes waardoor hij ipv na 3uur alweer honger.
    Wij komen per dag aan ongeveer 6 x 150cc en is dus 1fles teveel.
    Maar goed mannetje zal het wel nodig hebben en honger is honger.
    Snacht laat hij er hooguit 5uurtjes tussen zitten en dat 2x.

Geniet van je kleintje.

Deel Deze Pagina