Even van me afschrijven, heb zo'n verdriet. Mijn dochtertje van 4 mnd was vanaf afgelopen weekend al verkouden . Het werd steeds erger wat we ook deden en vanaf afgelopen maandag tot gisteren in totaal maar 700 cc gedronken. Het is dat ik zelf al was begonnen met ORS te geven anders was ze al uitgedroogd geweest. Ik was maandag al met haar bij de HA geweest omdat ze verschrikkelijk reutelde . en ik wist dat ze met een RS kindje in contact was geweest dus dit ook meteen gemeld. Ik heb alleen maar een iets sterkere neusspray meegekregen. Gisteren dus weer terug omdat ik het niet vertrouwde. Ze klonk als mijn moeder en die heeft astma. Toen moesten we meteen door naar het ziekenhuis en moest ze ook blijven. We mochten bij haar blijven maar we waren zelf ook al aan het hoesten. Dus ze vonden het verstandiger als wij allebei naar huis gingen zodra ons meisje sliep zodat ze goed kon slapen en niet door ons gehoest bijvoorbeeld weer wakker werd. Jemig wat is dat moeilijk , ben echt kapot van verdriet en het voelt alsof ik gefaald heb als moeder. Mijn zoontje was ook gelijktijdig ziek en we hebben ook al een paar hele zware nachten gehad. Heb op zich nog wel geslapen zoonlief was al voor de zekerheid naar opa en oma . Nu voor het eerst sinds maanden een nacht doorgeslapen, en straks weer gauw naar ons meiske toe. Het voelt echt alsof je hart en ziel daar achterlaat. Ook al is ze in heel goede handen. Ik hoop dat ze gauw weer genoeg eet en dan ze weer gauw mee mag naar huis. Veilig in de armen van mama en papa. Mensen pas dus op, het is dus sneller een RS virus en het schijnt enorm te heersen op het moment. Let goed op je kleintje ook al denk je dat het een verkoudheid is.
pff ik zocht herkenning dit was ook wat door mijn hoofd spookte gisteren nl.. zit al sinds een 1,5 met de jongste van 3 maanden beneden.. ook zelfde als jij al weekje verkouden leek mee te vallen eerst, wel af en toe hoestje maar niets om me zorgen over te maken, neusspray in huis en tussikind druppeltjes.. geen een keer nog koorts gehad dus ik dacht dokter doet toch niks.. maar nu gistere in de loop van de dag werd hij steeds onrustiger echt last van het slijm en niet stil te krijgen vannacht nog veel erger was vandaag sowieso van plan te bellen naar de HA maar vannacht zaten we echt samen machteloos te kijken van wat moeten we nu doen hij moet echt gezien worden... hoop dat de dokter er wat aan kan doen voel me zo machteloos t arme kind.. en t zjin lange dagen want hij slaapt echt van sochtends tot savonds 8 uur amper of niet pas na 8 komt ie tot rust dat ie een paar uur door kan slapen en snachts dan ook hoor.. behalve dan vandaag omdat hij t echt benauwd lijkt te hebben
Tricie, Wat naar voor jullie dat jullie niet mochten blijven. Het is inderdaad heel erg naar als je kindje het rs virus heeft. en zeker ls ze nog zo jong zijnen in het zeikenhuis liggen. Onze kleine man heeft het nu in totaal 3x gehad. gelukkig net nog zonder opname maar wel iedere keer naar het ziekenhuis op te vernevelen en 2x kreeg hij een prednison kuur mee naar huis en flink ventolin inhaleren. Wat raar trouwens van die huisarts dat je alleen een sterkere neuspray hebt gekregen, geen ventolin?? die kregen wij toen wel gelijk van de huisarts maar dat hielp niet en toen hop naar het z-h. moet wel zeggen dat onze zoon een zeer slechte start heeft gehad waardoor de lijntje naar de kinderarts vrij kort is. nu kunnen we zelfs de huisarts over slaan en regelrecht het ziekenhuis bellen. Het is inderdaad waar dat je kindje het rvs virus heeft zonder dat je het door hebt. wij zijn nu ook meer allert erop dan daarvoor moet ik zeggen. Ik wens jullie veel sterkte en hopelijk mag ze gauw weer naar huis.
Ik ben ook al 2 jaar bij deze huisarts en haar nog nooit gezien. Heb tot nu toe alleen maar vervangers gekregen, ben er best wel boos om. Het is best een verraderlijk virus, ik zeg als je het niet vertrouwd bellen en aandringen op hulp en niet laten afschepen. @ Stampvamp, gewoon gaan bellen straks en aandringen dat ze goed naar haar longen luisteren. Je voelt je inderdaad zo machteloos, Toen N. niet meer at omdat d'r neus zo dicht zat heb ik met een medicatie spuitje zelfs geprobeerd er vocht naar binnen te krijgen. veel sterke met de kleine ! We horen straks of uit de kweek blijkt dat het het RS virus is maar ze vonden het zo goed als zeker. Ik heb net even gauw gebeld, ze was wel onrustig geweest maar Haar zuurstof gehalte was goed en ze heeft weer wat gedronken. ML staat nu even onder de douche en dan gaan we zo lekker naar haar toe.
kunnen kinderen van 3 dit ook krijgen? wnat dochter is hier ook al een flinke 2 w eken verkouden begint nu steeds erger te hoesten, en wil ineens niet veel meer drinken.. gelukkig straks een afspraak bijde ha..
Hier met 8 weken het rs virus gehad me jongste en heeft daarbij een atelectase/beginnende longontsteking overheen gekregen. Bijna overgeplaatst naar de ic (plekje ic en ambulance waren al gereserveerd).. Het is echt een k**** virus. Vooral voor babys onder de 3 maanden is heel gevaarlijk. Mijn oudste heeft er ook een longontsteking van gekregen maar die heeft een longafwijking. Bij oudere kindjes (dreumessen/peuter/kleutera) is het meestal een zware verkoudheid/griep zonder ziekenhuisopname. Beterschap!
Wat sneu he voor zo'n kleintje Mijn zoontje heeft ook pas geleden het RS virus gehad, at niet meer, sliep niet meer. Zo vreselijk veel hoesten. Wat hij dronk hoestte hij er weer uit. Kreeg er nog een dubbele ooronsteking overheen. Wij hebben uiteindelijk in het ziekenhuis neusdruppels en beclometason puf gekregen. En dit hielp gelukkig! Het heerst inderdaad heel erg op het moment. Beterschap!
Je moet jezelf niets verwijten hoor!! RS is een heel normaal, veel voorkomend virus en bovendien zeer besmettelijk. Niemand die er aan ontkomt (zeker niet in de wintermaanden). Helaas werkt het immuunsysteem van die kleintjes nog niet optimaal en hebben zij de pech er goed ziek van te kunnen zijn (hoeft niet. meestal niet zelfs). Maar daar kun jij niets aan doen! Hou dat goed in je achterhoofd!! Heel veel sterkte de komende tijd!!!
Mijn zoontje heeft met drie maanden in het ziekenhuis gelegen met iets onbekends.. En tussen kerst en oud en nieuw heeft hij ook met RS in het zh gelegen drie dagen incl een dag sonde vond het ook zoooo zielig! Beterschap!
Ach gos de arme schat! Ik hoop dat ze snel opknapt en mee naar huis mag! Het is verschrikkelijk om je kind in het ziekenhuis achter te laten je hoeft geen faalgevoel te hebben, je bent juist teruggegaan omdat je het niet vertrouwde! Hier krijgen de meiden vanaf september tm april iedere 4 weken een inenting tegen het rsvirus ivm vroeggeboorte. En toch hou ik mijn hart vast als ze over twee weken 1 dag per week nara het kdv gaan. Helaas is inenting voor alle kinderen niet betaalbaar:x... 1 inenting kost hier 1100 euro per kind per keer.En dat is excl. de verpleegkundige die langskomt. Vraag wel of je dochter nu in aanmerking komt voor inentingen de rest van het seizoen wn/of volgend seizoen
Ze is gelukkig weer thuis , testen waren positief op RS zoals we al dachten. we moeten nu d'r neus goed schoonhouden en hebben daar speciaal spul voor gekregen. Voor het hoesten kunnen ze weinig doen, maar omdat ze misschien van het hoesten een klein beetje keelpijn kan hebben mag ze af en toe een tipje gewone stroop op d'r speen dat het iets verzacht. Onder de 4 maanden mag dat niet . Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, er ging iig een boze brief naar onze huisarts dat ze te laks zijn geweest. dokter heeft aangegeven dat we goed hebben gehandeld .
Oh wat fijn dat ze weer thuis is! En inderdaad een dikke klacht bij je HA. Ik ben zelfs naar een andere Ha gegaan door dat ze ons niet serieus namen.. ik was er zo klaar mee. Je hebt het goed gedaan meis!
Ik leef met jullie mee! Zielig he, als je kindje ziek is. Heel veel sterkte en beterschap voor je kleine.
thanks ladies, het is echt een *** virus zo verraderlijk omdat het zo op alleen maar een verkoudheid lijkt. Ze heeft net weer een flesje op van 140 cc !! hoe blij kan je ermee zijn zeg haha. Er mag de aankomende week alleen mensen bij d'r die absoluut niet verkouden zijn of wat dan ook omdat ze nog niet genoeg is aangesterkt en anders beginnen we van voor af aan. mijn zoontje was afgelopen week ook ziek thuis (oorontsteking) die mag maandag weer naar school want die is opgeknapt. Ik ben alleen zo bang dat hij daar nu weer opnieuw wat oploopt en het mee neemt? de schrik zit er zo in dat ik hem het liefste ook een week nog thuis hou.. wat zouden jullie doen ?
wat fijn tricie dat je dochter weer thuis is. Goed in de gaten houden hoor. Als je het niet vertrouwd gelijk het z-h bellen. Heb je nu ook pufjes gekregen voor haar, of doen ze dat niet als ze zo jong zijn. Onze zoon heeft nu pufjes gekregen, luchtwegbeschermer ter voorkoming van. aangezien hij het nu 3x in 1 jaar heeft gehad.
Vreselijk is het.. Mijn neefje lag een week in het ziekenhuis hiervoor. De hele kerst in het water gevallen daardoor. Gelukkig gaat het ook vrij snel weer beter maar ze zijn nog wel een tijdje besmettelijk voor andere babies. Ik geloof dat ze het RS virus kunnen traceren door wat bloed af te nemen voor degenen die dat willen weten. Maar voordat ze dat doen moet je kindje wel behoorlijk ziek zijn hoor... Sterkte met je kleintje.
Ze hebben bij N. achterhaald door snot af te nemen . Nou toen ging ik door de grond . Met een soort zuigertje gingen ze in d'r neus heel ver ik heb zelf net zo hard staan huilen als haar. dat terwijl ik normaal eigenlijk niet veel huil. we hebben alleen spul meegekregen om d'r neus goed schoon te houden. dan kan ze makkelijker drinken. het hoesten moet ook vanzelf overgaan.
ze heeft het vandaag best moeilijk gehad, heel erg veel aan het hoesten maar ik heb het idee dat ze het niet wegkrijgt. Heeft er iemand hier ook een kindje met RS gehad en wel medicatie meegekregen tegen het hoesten ? Heeft iemand andere tips om het hoesten te vergemakkelijken voor haar ? Ze is 4.5 maand bijna dus ze mag nog niet heel veel. Ik klop al telkens op haar rug om het los te kloppen en al een paar keer met haar in de douche cabine gezeten, maar ik krijg het idee dat het weinig uithaalt.