kind in auto kunnen doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 16 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hebben jullie het weleens gehad dat je je kindje (incl mc) niet of moeilijk in de auto kon doen omdat iemand zn auto dicht tegen de jouwe heeft aangezet?

kijk als je met zn 2en bent, rijdt de een auto vast iets naar voren, maar als je alleen bent...

2. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ja dat is inderdaad lastig! Ik heb laatst demi ook al aan de andere kant in de auto moeten zetten omdat mensen denken dat ze een vrachtwagen hebben en veel ruimte nodig hebben bij het parkeren..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dit nog niet met de maxicosi gehad, maar zie het al wel gebeuren... de kinderwagen doe ik altijd op de achterbank, ik zie ook nog wel gebeuren dat ik die er niet uitkrijg, toch maar eens kijken of het in de achterbak past.

Wat ik wel heb meegemaakt, is dat ik met mijn zwangere buik mijn auto niet meer inkon :(. Daar sta je dan...

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij lieten de cosi altijd in de auto. Met een kind in je armen gaat het gemakkelijker, al moet je soms klimmen.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Pfft.. Hou op zeg.. Ik had het vorige week nog bij Prenatal... Ik kwam aanlopen met Jelle in de Maxi Taxi, en er parkeerde net een vrouw naast mij... Helemaal scheef en zo dat ik maar met moeite bij de pasagiersstoel kon... Ik vraag vriendelijk of ze de auto een klein stukje wil verzetten, omdat ik anders bang ben dat ik haar auto beschadig, kijkt ze me aan met zo'n blik die kan doden... :confused: En ze loopt zo weg! Dubbel :confused:... (En dan weet ik dus niks meer te zeggen.. :) )

Na een beetje moeilijk doen is het wel gelukt, maar ik heb toch echt wel even goed gekeken of ik niks beschadigd had aan haar auto... Je weet maar nooit..

Lang leve Ikea, waar ze tenminste ruime parkeerplaatsen voor mama's en papa's hebben.. :)

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je maxicosi in de auto laten is niet echt handig als je snel even een boodschapje wil doen en je kind mee wil nemen... in principe leg ik Eva in de kinderwagen bij boodschappen/winkelen, maar niet voor 5 minuten.

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wij laten de maxicosi ook gewoon in de auto, is veel makkelijker geen gehannis met dat ding er in en er uit en nu haal je die kleine er uit en klaar ...

Weet je wat het tegenwoordig is ( zo zie ik het ) mensen met Grote wagens denken dat ze alles mogen en kunnen doen als je af en toe ziet hoe die wagens geparkeerd staan daar word je niet goed van en als je dan vraagt of ze hun auto willen verzetten en je aankijken alsof ie gek ben nou dan hebben ze pech, ik zal niet express schade maken maar dan moeten ze niet zeuren als er een krasje op zit... daar ben ik heel makkelijk in....

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha nou idd Chantal. In het geval van Bluesky hierboven had ik écht niet meer moeilijk en heel voorzichtig gedaan hoor.
    Die vrouw is gewaarschuwd, doet ze er niets mee is het haar eigen keuze.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben de kleine altijd achter de bestuurder op de achterbank. Dus als we gaan parkeren, dan zetten we de auto iets naar rechts in het parkeervlak. Zo hebben we vaak geen problemen om de maxicosi aan de linkerkant eruit te halen.

Groetjes Saskia

10. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Heel herkenbaar. Ik probeer er ook altijd rekening mee te houden waar ik hem parkeer..

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ja irri he?
    Of je heel dun maken, of er via de andere kant in.

12. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb het tot nu toe nog niet meegemaakt. Maar wel soms dat het best wel krap was.

Ik probeer er meestal wel op te letten bij parkeren. Als ik naar de stad ga parkeer ik in de onderste laag van een parkeergarage, daar is het meestal rustig dus de kans is dan al kleiner dat er een auto naast je gaat staan. En er staat daar om de 2 vakken een pilaar, waardoor het dus meer uitstap ruimte is als je de auto aan de juiste kant zet.

Oh ja en soms parkeer ik heel associaal.. :oops: zodat er niemand naast kan gaan staan..

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik hou er altijd wel rekening mee hoe ik de auto zet, maar als anderen dan zo ongeveer in jouw vak gaan staan... Nu zal ik de auto wel wat verder weg zetten als dat handiger is wat betreft 'in- en uitladen', maar toen ik 41 weken zwanger was zette ik de auto toch het liefst zo dichtbij mogelijk ;).

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Is met zo'n zwaar ding rondsjouwen dan handiger dan je kind gewoon lekker even in de draagdoek doen? Juist als je haast hebt lijkt dat me helemaal niet handig.

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    hier ook dat probleem, tja zit niets anders op dan de mc neer te zetten (veilig) en de auto te verrijden.

Enne die opmerking over grote auto's?

Ikheb deze ervaring met kleine auto's ,waarvan de bestuurder dus niet kan inparkeren ondanks dat kleine auto'tje en die vaak bijna 2 vakken in gebruik neemt.
    Dus ja je kan ook zeggen maak die parkeerplaatsen gewoon wat breder zodat ook de huidige auto's (grote gezinnen) makkelijk kunnen parkeren!

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Meestal probeer ik vooraf gunstig te parkeren...ik woon heel rustig dus dat scheelt al enorm!

17. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik heb zelf een feroza (jeep) en kan dus bijna altijd wel door de achterdeur als ik ingebouwd ben, maar het scheelt wel als je zelf een wat grotere auto heb, zetten ze je minder vaak klem :D en ik kan ook gewoon via de bestuurderskant erin met de maxi

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Naar de huisarts, kraamzorgbureau en even snel de supermarkt enzo is het toch wel makkelijk. En in de supermarkt in de kar is niet zo zwaar ;).

Draagdoek gaan we van het weekend voor kijken, nog geen tijd voor gehad (vorig weekend verjaardag en het weekend ervoor nog kraamweek ;)) en mijn vriend moet 'm ook kunnen gebruiken, dus even kijken wat handig is (en wat Eva leuk vindt ;)).

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Vind ik ook... Ik ben langer bezig om die maxicosi uit de auto te krijgen dan dat ik die kleine in de draagdoek doe... Nu is kyano inmiddels zo groot dat ik hem in de supermarkt wagentjes zet dus heb ik dat probleem helemaal niet meer ;)

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik schouw altijd de maxicosi mee de winkel in, zet hem op de winkelwagenzitje en erg makkelijk. als ik terug kom is er vaak ook z'n deuzige shaufeur die zijn/haar auto bijna dwars zet precies langs de mijne. nu is het zo dat het hier bij de albert heijn altijd erg druk is en je blij moet zijn als je een plekje kunt vinden. gelukkig is me vriend altijd mee voor grote boodschappen en kan ik de wacht over alicia nemen en rijdt hij de auto naar achter zodat wij lekker op ons gemak in kunnen laden. voor de kleine boodschappen ga ik tevoet met de buggy dat scheeld een hoop elende

Deel Deze Pagina