Zorgende hond?

Discussion in 'De lounge' started by Winter, Mar 2, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Winter

Winter Actief lid

Dec 5, 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    ey mensen,

Ik heb iets raars voor met onze hond
    Sinds ik zwanger ben doet hij heel raar.
    Ik moet vaak overgeven en net voor ik dat doe loopt hij al richting toilet. Of als ik niet vlug genoeg ben, loopt hij naar de watersteen. Hij blijft dan liggen tot ik klaar ben en hij ligt de hele tijd te kijken als ik moet overgeven.
    Ik vind da wel aangenaam dat ie dat doet omdat ik me dan niet alleen voel. T is een soort gerustheid dat er iemand is. En ik streel hem dan ook wel over zijn hoofd zodat ie weet dat het me zeker niet stoort. Gisterenavond en vanochtend heeft mijn hond zelf overgegeven. Hij eet niets anders dan anders en het is gewoon slijm dat ie overgeeft, hij staat dan raar te kijken, ik laat hem dan vlug even buiten en kuis het op. (Gelukkig heb ik daar dan weer geen last van)

Heeft er iemand raad, hoe ik mijn hond kan helpen want ik denk dat hij totaal niet weet wat er met me gaande is. Ik zeg altijd dat ik een beetje ziekjes ben als ik overgegeven heb en als hij komt knuffelen zeg ik vaak dat er een baby'tje in mijn buik zit.

Liefs winter ***

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    hoi

Lief van je hond...
    mijn hond deed dat ook toen ik moest overgeven. De eerste keer had ik de gangdeur achter me dicht gedaan...hij werd helemaal gek dat ie niet bij me kon.

Ook ging mijn hond steeds bij me liggen op bed(hij slaapt eigenlijk in zn mand). op een gegeven moment kwam ie voort zo hoog dat ik er niet meer van kon slapen en heb ik hem het verboden.

Ik denk wel dat ie weet dat je zwanger bent dieren voelen zoeits vaak, kijk naar zijn gedrag als je ziek bent...hij wil een soort steun zijn, kan immers niet praten ;)

succes groetjes

3. chiesa

chiesa Fanatiek lid

Mar 4, 2006
    2,533
    0
    0
    Hmm ik zeg vaak zat dat er een baby in mn buik zit maar meneer heeft niks door hoor of doet alsof ;)

Jump op me als als ik vraag of hij op schoot komt zitten (alleen met voorpoten want hij mag niet op de bank). Ik moet hem dan echt tegen houden..

Toen ik in het begin misselijk was keek ie me alleen aan van... tja wat ben jij aan het doen haha.

Honden verschillen he :D

4. Niet meer actief

Onze reu is binnenshuis een supergroot watje geworden en buiten juist weer heel waaks. Hij komt nu ook vaak lekker tegen me aangekropen, dat vind ik dan zo lief. En als ik sta te spugen komt hij ook altijd even kijken. En als we met zijn 3-en aan het spelen zijn doet hij heel voorzichtig met mij en gewoon (lees lomp) tegen mijn man. Hij had vroeger wel eens de neiging om tegen me op te springen, maar dat doet hij sinds ik zwanger ben ook niet meer (gelukkig maar, want 35 kilo labrador tegen je op is ook niet alles ;) ). Als we gaan lopen blijft hij de hele tijd in mijn buurt en kijkt vaak omhoog van vrouwtje ben je er nog? En hij legt ook vaak zijn kop op mijn schoot of buik en kijkt me dan met zijn lieve ogen de hele tijd aan. Ik denk ook dat ze het weten dat er nieuw leven in je groeit, dat ze dat aanvoelen. Ik hoop dat onze hond zo beschermend blijft, ook als ukkie er straks is.

Liefs, Tanya

5. Niet meer actief

Mijn hondje is 3 maanden schijnzwanger geweest door mijn zwangerschap.

Ze zorgt heel erg voor me en heeft nu al een band met de baby. Zodra de uk wakker is heeft de hond het als eerste in de gaten.

We zijn de hele dag samen, als ik dr uitlaat loopt ze altijd los, maar ze gaat niet bij me uit de buurt.
    Stel dat er wat gebeurt!

Laat de hond maar. In de natuur zorgen ze allemaal voor hetzelfde nest, dus ik denk dat het vrij normaal gedrag is!

6. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn hond luisterd niet zo goed meer naar me..! als ik zeg mand, staat hij met grote ogen naar je te kijken als of er een muis met een clownspakje op zijn handjes staat

maar het hondje is wel wat zorgzamer, wat rustiger en wat waakser tegelijk

Share This Page