Bezoek of toeval?

Discussion in 'De lounge' started by hironobesh, Mar 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Wat ik me afvraag he. Zouden we bezoek hebben of zou het toeval zijn.
    Zal het in het kort vertellen.

*Onze tv gaat soms zomaar in het menu staan (kan je kleuren enzo instellen). Deze is van een overleden oom van mij geweest.

*Sanne heeft zo'n Nijntje kubus met geluiden, die ging laatst zelf geluid maken. Lag gewoon op de tafel en niemand was erbij in de buurt.

*Van de week hebben we voor Sanne van Little People die boerderij gekocht. Die met die dieren geluiden. Deze ging vandaag wel 5x een muziekje spelen. Sanne en ik waren aan het eten en het boerderijtje stond voor op tafel.

Hebben jullie ook wel eens zoiets? Maar wat denken jullie, toeval of misschien komt er toch iemand een kijkje nemen?

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Dat hebben wij ook regelmatig ja. (wij vermoeden mijn schoonvader)

* Uit het niks gaat hier de la van de dvd speler open en dicht.
    *Jelina was in het begin nogal huilerig, toen hebben we de rozenkrans op haar kamertje gehangen en toen was ze rustig.
    *soms gaat de stroom hier uit terwijl de stoppen nog omhoog staan.
    *Een kapotte klok die uit het niks weer gaat tikken.

3. acire

acire Fanatiek lid

ja dat gebeurd hier ook heel vaak, ik vermoed dat het niet spookt :p
    dat speelgoed gaat nog af als je een scheet laat en de tv heeft soms kuren ( gaat ineens op teletekst )

nee daar ben ik dan weer te nuchter voor

4. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

toen ik nog thuis woonde:
    Mijn broertje is op 13 jarige leeftijd plotseling overleden in 2004.
    Je had van die tamagotchi dingen met alarm op. Hij gebruikte dat veel in die periode.
    Na zijn crematie ging echt letterlijk iedere dag om 03.00 uur s'nachts dat alarm af voor tijdje en dan was het weer stil en rara was ding konden we nooit vinden :( heeft paar maanden geduurd.

Ook de gordijnen waren open terwijl ze dicht waren en niemand durfde in begin op die kamer te komen.

fotolijst die na jaren ineens afvalt enz..

5. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Hier ook de laatste tijd,

Wij zaten aan de tafel te eten gaat op eens de keukenkastdeurtje op en :|
    Speelgoed van onze dochtertje gaat ook zo maar op eens uit terwijl het uit staat.

6. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Toeval!
    Ik geloof hier dus helemaal niet in.

7. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Ik geloof wel in zo'n dingen, Maar niet alles. Ik zou niet gelijk gaan denken dat het een 'geest' is. Wel erg dom. Het kan ook door de grond komen waar het huis op staat, dat het magnetisch is ofzoiets.

8. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    ik geloof er gedeeltelijk in.
    Hier ook vreemde dingen meegemaakt, maak al vreemde dingen mee vanaf me 8e, dus raak eraan gewent.
    soms denk ik, dat is mijn oma, vlak voor haar overlijden zij ze, dat ze op me zou letten.
    Soms ben ik wat verdrietig, ben vorig jaar zowel me stiefpa als me stiefoma verloren, en ik mis hun dus heel erg, soms steek ik een kaarsje aan, kijk ik na boven en zeg dan "ik hou van jullie"dan wordt ik helemaal warm, soms voel ik een hand op me rug.

Maar voor de rest, tja, er speelt wel meer tussen hemel en aarde maar wat, weet ik niet

9. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Beetje onnodig, dit, Stacey... Las ergens anders ook al dat je iemand ergens dom om noemde; misschien zou je kunnen proberen je gevoel iets vriendelijker te verwoorden? Dit staat zo onaardig :D

On-topic : ook hier gebeuren vaak genoeg gekke dingen, maar ik denk niet zo snel aan een geest. Misschien als ik alles voor mezelf op een rijtje zou zetten zou het wel klinken alsof er een geest bij ons woont, maar ik bekijk dat soort dingen altijd los van elkaar, en dan is het gewoon irritant, hahaha!

@ TS : zijn het alleen dit soort dingen, of hebben jullie ook wel eens het gevoel dat er iemand bij je is? Want dat heb ik wel geregeld gehad in mijn vorige huis. Geloof nog steeds dat opa daar op me paste...

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik geloof er wel in om verschillende redenen die ik niet nader ga benoemen. ik heb teveel negatieve bejegeningen gehad in het verleden.waardoor ik erg kwetsbaar geworden ben daarvoor. waarom moeten mensen die er niet in geloven meteen zo gemeen doen/worden vraag ik me dan af.

11. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Zo dom vind ik dit niet hoor...
    Ik geloof hier dus wel in.

12. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik had het vorige week toevallig, was echt van plan om gewoon even een blokje om te gaan lopen ;)

dit gebeurde er allemaal in een half uur:
    ik heb een messenblok op het aanrecht.. die viel ineens om (nog nooit gedaan) en nog geen 5 minuten later valt ineens een soort bord in een standaard om van de vensterbank..
    en toen begon ook nog eens de deur te piepen!

hoeft niet persee iets te zijn maar ik had wel zoiets van: uhhhh ok.. beter houd dit snel op ;)

maarja ben er ook wel erg gevoelig voor hoor, daar niet van

13. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Speelgoed gaat hier ook wel eens aan ik geloof niet dat een geest dat doet.
    Maar moest wel even aan mijn ex denken, hij moest een keer de middelste zoon ophalen en hij wachte bij mij binnen. Niemand was verder thuis. Ik had eerst soort altaartje staan met allemaal dingen erop van mijn overleden moeder waaronder haar bidprentje dus mijn ex ging uit verveling dat lezen vielt ineens haar foto van de televisie. Hij kreeg echt een raar gevoel en hij ging buiten wachten hahaha hier geloof ik wel weer in want mijn moeder had best een beetje hekel aan hem. Dat ze zo iets had bljf er vanaf.
    Ook een keer had mijn broer ruzie met onze vader dus hij binnen hier nog schelden op hem, werd er ineens aan zijn jas getrokken. Mijn broertje gelijk het spookt hier ik ga weg en ik geloof ook dat het mijn moeder dat deed.
    Ik denk echt dat mijn moeder hier soms nog wel een is, en dat geeft mij een fijn gevoel.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihihi heel logische verklaring voor hoor dat speelgoed van kinderen spontaan zelf melodietjes enzo gaan spelen of geluid maken.
    Komt gewoon door de batterij die bijna leeg is. Zelfs al gaan ze nog weken mee!
    Hier gebeurd dat heel vaak. Batterijen vervangen en geen problemen meer mee gehad :D

Trouwens ik geloof er heilig in hoor in geesten enzo. Genoeg meegemaakt bij mijn moeder thuis ( Deuren zelf open en dicht, lampen die heen en weer zwaaien, foto's die veranderen :confused: )

Maar dat van het speelgoed komt puur door de batterijen ;)

15. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

@ mamzie: foto's die veranderen?

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja heel eng! En niet alleen mijn moeder ik en mijn broer zagen het maar ook wildvreemden!
    De foto van mijn oma veranderde dan. Was een portret foto bij ons aan de muur. We zagen haar dan heel oud worden of juist heel jong!

17. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    @ MvS.

Je vat het verkeerd op, ik noem de persoon niet dom. Ik zeg het is dom als je er meteen vanuit gaat dat het een geest is. Had t misschien anders moeten formuleren. Exusemoi ;)

Ik Geloof ook gedeeltelijk in zo'n dingen hoor, maar ik zou in de eerste instantie niet van een geest uitgaan.

-xxx-

18. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    @ Stacey: ik had ook niet de indruk dat het verkeerd bedoeld was van je, hoor! Alleen door de manier waarop je het schreef kan ik me voorstellen dat TS het wel eens zou kunnen opvatten als een belediging of zo. En omdat er hier toch al geregeld discussies uit de hand lopen, dacht ik; goed moment om in te grijpen ;)

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Stacey88 nu zeg je toch weer het is dom om meteen aan een geest te denken, dus je noemt die persoon wel dom of ligt het aan ons? hihi maar ja.. Laat iedereen toch lekker denken wat ze zelf willen!

20. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    hier ook vaak speelgoed dat ineens geluid maakt, schrik me af en toe rot :D

Share This Page