Fisher Price heeft de Little People Sinterklaas set uit het assortiment gehaald, i.v.m. ophef Zwarte Piet. Hebben ze laten weten via Twitter. Voorraad in de winkel wordt niet terug geroepen, maar op=op. Wordt niet meer gemaakt dus. Peuter & kleuterblog: Fisher Price haalt Little People Sinterklaas set uit assortiment
Serieus? lenn wilde deze juist voor Sinterklaas dit jaar. Ik ga maar vast op zoek dus. Tjonge, het zwarte pieren gedoe slaat in mijn ogen wel door.
Hahaha Wat een waanzin in dit land. Denk dat ik maar allerlei Zwarte Pieten spul ga opkopen en tegen Sinterklaastijd voor een hogere prijs verkoop op Marktplaats. Zullen genoeg mensen interesse in houden
Ik vind dit zo jammer. Het is een kinderfeest, kinder speelgoed. Kinderen zien dat verschil toch niet..
Ik boycot rond Sinterklaas al de Hema, en nu zal fisherprice ook al niet veel meer aan me kwijtraken. Zwarte Piet moet blijven!
Zwaar kansloos weer. Zo jammer dat die zeuren zo hun zin krijgen. Ben bang dat de kinderen over 10 jaar niet eens meer weten wie zwarte piet is. Mijn kinderen iig wel!
De onze ook. En we gaan ze ook eerlijk vertellen, mochten ze daarnaar informeren, waarom Zwarte Piet geen Zwarte Piet meer mocht zijn. En dat de definitie van democratie is dat een kleine minderheid het voor het zeggen heeft. Hier blijft hij in elk geval gewoon Zwart. Ga onze eigen traditie niet verloochenen of aanpassen, omdat een klein groepje dat wenst en alles op discriminatie gooit. Snap niet waar al die bedrijven naar de pijpen van dat kleine groepje dansen en alles aan gaan passen. Ik ga ook zoveel mogelijk op zoek naar Zwarte Piet spulletjes. Ook voor later. Om onze traditie in ere te houden!
Dat ga ik inderdaad ook vertellen mocht het echt zover komen dat er straks geen Zwarte Pieten meer zijn. Ga het er ook echt niet inkrijgen waarom ze er eerst zo uitzagen en nu anders of er helemaal niet meer zijn. Hebben ook talloze boekjes en versiersels hier met Zwarte Piet zoals hij de laatste jaren was dus hier zal het ook gewoon echt Zwarte Piet blijven.
Eens! Echt de grootste kolder ever. Het begint steeds gekker te worden zeg. Ik vind het bijna terreur op deze manier, dat een zeeeeeer kleine minderheid deze invloed heeft op onze cultuur.
Wat een gezeik zeg, het wordt steeds erger hier !! Gelukkig heb ik deze vorig jaar al in huis gehaald.
We zouden massaal het hele feest moeten stoppen op deze manier. Eens kijken of de leveranciers en winkeliers dan blij zijn met al die omzet die ze mislopen. Wordt er een beetje simpel van hoor. De oudste van ons weet het al maar ben er over aan het nadenken om het de jongste 2 ook maar te vertellen. Je komt dalijk toch op een punt dat ( zeker de middelste ) ineens ziet dat er geen zwarte pieten maar allerlei kleuren pieten zijn en hij dan toch gaat nadenken hoe dat ineens kan, kan je het alsnog vertellen. Gr MB2005.
Nou ja zeg wat een onzin! Toevallig net de set gekocht als cadeautje voor dochter om wat meer kennis te maken met het hele sinterklaasgebeuren. Begin me ook af te vragen wat ouders van jonge kinderen aan hun kinderen moeten gaan vertellen als er ineens geen zwarte pieten meer zijn.
Dat bedoel ik dus, hoe ongeloofwaardig wil je het hebben. De oudste ( geloofde nog maar hebben we verteld omdat hij een klas oversloeg dit jaar en hij bij oudere kinderen komt ) zou het ook absoluut in de gaten gehad hebben, net als onze middelste dat echt wel gaat zien, die is 5.
ik wordt er zo moe van!!!! De hema wil ook al geen zwarte pieten spul meer!!! Maar wel hoofd doekjes en suikerfeest spullen verkopen.... die feesten mogen dan weer wel maar ons feest niet!!!! Schandalig! Wat een walgelijke slappe *piep* mensen allemaal! BAH
Zeggen wij iets over gebruiken en feesten van andere culturen is het discriminatie Zeggen anderen iets over onze gebruiken moeten wij er mee stoppen en multicultureel zijn,... Al onze gebruiken en feesten passen niet in het multiculturele, alles van anderen wel. Nou, f*ck it
Na hema dus ook fisher price maar in de boycot, erg jammer dat de grote bedrijven zwichten voor een klein percentage zeurende mensen. Dit gaat ze klanten kosten, en terecht!!
Ik vind het echt belachelijk! Hier is en blijft het gewoon zwarte piet. Dat is al jaren zo en dan moeten een stel ........ Ineens het zo verpesten.