Rtl nieuws filmpje: kindje gered van verdrinkingsdood

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Daenerys, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik bedoelde inderdaad het bericht van ts. In Nederland heb je natuurlijk overal water in de vorm van slootjes, beken in woonwijken etc. En dat is echt niet allemaal afgesloten. Maar als er dan ook nog eens zwembadjes geplaatst worden... Die hebben natuurlijk ook wel een hele grote aantrekkingskracht op kinderen hè. Ik weet niet wat voor pleintje ts bedoelt bij haar nichtje. Maar ik zou op een openbaar pleintje in een woonwijk nooit een badje neerzetten.

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb het filmpje ook gezien en vond het verschrikkelijk.
    Ik verbaas me toch altijd weer over het aantal mensen wat erbij staat te kijken, laat de ouders en het kindje toch met rust.
    Hier hebben wij trouwens de puddle jumper een heerlijk ding veel veiliger dan bandjes.

3. Nou, dat verbaasde mij ook! En dat het je trekt en je toekijkt, is misschien nog te begrijpen, maar dat er zo'n horde mensen omheen staat dat de politie moet vragen of ze er door mogen.. ;)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In de zwembaden waar wij komen hoef je echt niet in je hoofd te halen je kind zonder bandjes in het water te laten gaan.
    Je wordt er direct op aangesproken.

Toch ben ik van mening dat het iedereen kan gebeuren dat je kind zou kunnen verdrinken.
    Ze zijn zo ontzettend snel en vlot.
    Het is voor mij ook een reden om niet naar een strand of meer te gaan op een warme zomerdag. Bandjes/zwemvleugels zijn toch ook maar schijnveiligheid.
    Raken ze in paniek dan verdrinken ze alsnog.
    Te druk en te vol en op het moment dat jij net even je bikini bandje recht sta te trekken kun je je kind al uit het oog verloren zijn want ze gaan vrijwel direct op in de drukte.
    Wij gaan alleen naar het strand in de namiddag wanneer het gros van de mensen is vertrokken.
    Mij zul je dus ook nooit horen zeggen dat het mij nooit zal overkomen omdat ik zo'n oplettende moeder ben want dat ben ik wel heel erg.
    Mijn man zegt dat ook en dan zeg ik dat die dat niet mag zeggen want dat brengt ongeluk.
    Ben nogal bijgelovig.

5. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83

Eens, ik zeg ook altijd dat het mij kan gebeuren, ook al let ik altijd heel goed op het zit in een klein hoekje.

6. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Wat een onwijs heftig filmpje!
    Heb echt met tranen in mijn ogen gekeken en kan niet wachten op mijn eigen mannetje straks heel erg te gaan knuffelen.

Deel Deze Pagina