http://www.nu.nl/news/1292772/21/rss/%2 ... en%27.html Huh? Hoeveel ongewenste zwangerschappen met alle gevolgen van dien zullen er dan wel niet ontstaan?
Die paus is zo wereldvreemd.. Vind dit echt niet kunnen,zo`n uitspraken. Maar ja,wat doe je eraan? Laat de paus zich eerst maar eens zorgen maken om al die priesters die kleine jongetjes misbruiken,vind ik veel belangrijker.
Ik weet niet of ik het verkeerd lees, maar volgens mij staat er in dit artikel alleen dat de paus wil dat medewerkers van apotheken e.d. zelf de keuzevrijheid moeten hebben om die pillen wel of niet te willen verkopen. Ik zie dat ongeveer gelijk met de discussie hier in Nederland die woedde over homohuwelijken. Dat ambtenaren van de burgerlijke stand ook vrij zouden moeten kunnen zijn om bezwaren te hebben tegen het persoonlijk moeten sluiten van een dergelijk huwelijk. Ik lees in het artikel eigenlijk niet meer dan dit, of lees ik dan zo verkeerd? Groetjes, Josien
als je die keuze vrijheid wilt hebben moet je geen apotheker worden! je hebt ook mensen die tegen medisch ingrijpen zijn op andere vlakken, mag je dan ook medicijnen gaan weigeren? heel extreem voorbeeld: straks zegt een apotheker nog dat je helemaal geen hoofdpijn hebt, maar gewoon teveel stress hebt 'koop je paracetamolletje maar ergens anders, van mij krijg je deze niet'. als een huisarts een anticonceptiepil of abortuspil/mornig after pil voorschrijft heeft een apotheker dat maar uit te voeren vind ik, laat em anders lekker bij de c1000 achter de kassa gaan zitten. ik was toch erg blij met mijn pil al die jaren en ook erg blij met mijn mornig after pil toen ik 17 was en het condoom gescheurd was!
Volgens mij gaf ik ook verder mijn mening niet ... Ik merkte alleen op dat het artikel volgens mij niet ging over de reacties van de meesten hier. Ik vind persoonlijk ook dat als je apotheker bent, dat je dan weet waar je aan begint. Datzelfde geldt voor die ambtenaren van de burgerlijke stand. Maar goed... ik kan me wel voorstellen dat mensen er bezwaren tegen hebben vanuit hun levensovertuiging.
De paus moet zich niet met zaken bemoeien waar hij geen weet van heeft. Hij doet geeneens aan sex. Toch? "Je moet je niet bemoeien met een spel wat je zelf niet speelt!"