Hoi een vraagje, we hebben vier poezen rond lopen. Als vrienden of familie langs komen met een baby, dan zijn de poezen nergens te vinden. Komen alleen even kijken wanneer de baby slaapt. Ze moeten niets van baby's weten. Nu willen wij ook graag een kindje. Ik ga volgende maand stoppen met de pil. Maar wil graag dat zij niet bang hoeven te zijn voor het kindje. Wat kan ik doen?
Ik denk gewoon dat de poezen daaraan moeten wennen.. en ik denk dat dat pas zal gebeuren als jullie n kindje hebben. Wij hebben zelf ook 2 poezen en 2 honden en die zijn alle vier van slag als er kinderen op bezoek komen... ze zijn dat gewoon niet gewend, maar als dat dagelijks zal zijn zal dat wel goed komen... Zeggen niet voor niets he.. de kat uit de boom kijken! Liefs jollie
De katten moeten gewoon (als t zover is) aan de situatie wennen. Af en toe een baby op 'bezoek' is heel anders als straks zelf een baby hebben die er dag en nacht is. Meestal wint hun nieuwsgierigheid t vanzelf wel een keer. En anders maar niet.. toch? hoef je ook niet bang te zijn dat ze bovenop m gaan liggen ofzo. Mijn katten zijn ook bang voor kinderen maar mede omdat ze er vrijwel nooit mee in aanraking zijn geweest. Ben zelf ook wel benieuwd hoe ze er straks op reageren. Zelf denk ik dat ze m negeren gaan.
Ik krijg deze vraag vaker in het dierenasiel. De realiteit toont twee mogelijkheden: of de katten negeren het kindje, gaan dus gewoon hun eigen weg, of ze trekken juist uit nieuwsgierigheid ernaar toe (en soms al naar je zwangere buik!) In het ergste geval gaan ze plassen in huis en vragen ze negatieve aandacht door stress of onzekerheid. Gewoon lekker kroelen met je beestjes en tegen die tijd zal het wel loslopen!
Dank je wel voor jullie antwoord. Ik wacht het wel gewoon af. Ze zijn kinderen inderdaad niet gewend. We zullen het zien. Ik hoop dat het tegen die tijd allemaal goed uitpakt. bedankt!