Laminaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Vlinder73, 20 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar hebben jullie Laminaat gekocht?

1. Ikea

2. Praxis

3. Formido

4. Gamma

5. Elders

6. V-groef

7. Geen V-groef

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    #1 Vlinder73, 20 apr 2013
    Laatst bewerkt: 20 apr 2013
    Wij willen graag laminaat kopen, maar er is zoveel keuze waar je laminaat kan kopen. Wij willen het in de woon en eetkamer en gang leggen.

Zo doende maak ik een poll.

Wij willen graag weten waar jullie laminaat hebben gekocht en of jullie daarover tevreden of juist niet?

We hebben 2 honden en nu 1 kind straks 2 kinderen.
    1 van onze honden heeft soms nog wel eens een ongelukje.

We wonen in Noord Limburg

We hebben een niet al te groot budget, maar willen ook geen miskoop doen

2. Amelien

Amelien Bekend lid

4 apr 2013
    862
    2
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben onze laminaatvloer gekocht bij een vloerenspeciaalzaak. Wij hebben een vloer met V-groef, simpelweg omdat we dat mooier vonden. Dat is echt een kwestie van smaak.

Ik denk dat je bij een bouwmarkt ook prima een laminaatvloer kan kopen, maar let dan wel op de dikte van het laminaat. Voor de woonkamer zou ik laminaat van minimaal 8 mm gebruiken. En de toplaag moet wat dikker/slijtvaster zijn omdat het in de woonkamer nou eenmaal intensiever gebruikt word.

Wij hebben na ruim 6 jaar nog steeds geen spijt van onze vloer en hij ziet er nog steeds prima uit.

3. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Geen laminaat maar parket met V groef, vinden wij mooier.
    Gekocht bij bugdetfloorstore voor een prikkie!

4. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs

Jammer dat de winkel voor ons te ver weg is.
    Zit er veel prijs verschil tussen laminaat en parket?

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Bedankt voor de tip

6. urmylove

urmylove Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een eiken houten laminaat met 4 V groef. Dus dat is een V groef aan zijkant en aan de kopse kant. Bij carpetright. Ik vind de prijzen daar ook meevallen, zeker als je het zelf kan leggen. Maar voor de een is 1800 veel, voor de ander kan het meevallen. Boven doen wij gewoon vinyl.

7. urmylove

urmylove Niet meer actief

o sorry! haha. 1800 was bij ons totaal.. alleen de laminaat was ehm 1100 ofzo iets

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

9. Pompeltje

Pompeltje Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.593
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben laminaat van de ikea zonder V-groef.
    Goed betaalbaar maar het leggen vonden wij zeer vervelend. Maar nu het ligt is het prachtig en mooi

Beneden hebbem we laminaat van de praxis (scencys of hoe je het schrijft) met een v groef. Prachtig laminaat en was toen met zo kortingsbon 25% korting perfect te betalen

10. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Wij hebben ons laminaat 2 weken terug bij Hornbach gekocht! Super goedkoop en hele goeie kwaliteit! Voor nog geen €9,- per m² echt een aanrader!:D
    Wij hebben laminaat met een V-groef, omdat we dit mooi boden. Wij waren voor 70m2 net geen €500,- kwijt :)

11. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik zag gisteravond reclame op tv, vandaag bij Carpetright tot 50 procent korting en daar hebben ze echt kwaliteitvloeren.

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
  13. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Wij hebben de benedenverdieping met laminaat met v-groef. 6 jaar geleden aangeschaft bij de kwantum voor 4,50 per vierkante meter. Wel een goeie ondervloer er onder gelegd ( van die groene platen). Het leggen heeft een vriend van mij gedaan en het zag er uit alsof het makkelijk ging :). Onze vloer ligt er echt nog supernetjes bij! Geen kieren of kapot, staat niet bol etc. Moet wel zeggen dat wij bijna niet op schoenen lopen binnen....

Edit: o ja, wij hebben 2 katten, en 2 kindjes (1,5 jaar en 2 maanden) de oudste gooit vaak dingen op de grond en speelt veel met d'r loopauto etc binnen...

Voor ons dus absoluut geen miskoop!

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben nu laminaat vd praxis zonder v groef erg mooi van quickstep
    Eerder hadden we vd gamma lifetime 25 ofzo iets met v groef, maar daar bladerde de kleur er af op de naden vd groeven, niet zo fijn vandaar geen v groef meer

15. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hahaha, sorry hoor...daar hebben ze echt altijd 'spectaculaire aanbiedingen' die ze anders nooooooooit hebben;)

16. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wij hebben in ons huidige huis laminaat van Lifetime (o.a. te koop bij Gamma). Geschikt voor intensief gebruik en 25 jaar fabrieksgarantie.
    €29,95 m². Wij hebben het toen met 25% korting gekocht.
    Maar ik heb er echt spijt van. Vloer logt er nu krap 3 jaar in en is echt niet mooi meer. Je ziet echt slijtplekken bij de eettafelstoelen en onder de stoelen zitten viltjes.
    Het is dat we binnen 2 maanden gaan verhuizen, anders had ik elde vloer vervangen.
    Dus geen Lifetime laminaat nemen.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben laminaat vd Kwantum, goedkoopste van het goedkoopste.. Voor de bovenverdieping is het prima, maar beneden zien we nu wel slijtplekken in de woonkamer.. Maar goed, wij wonen in een huurhuisje en wilden niet teveel uitgeven voor de vloer..

Als je echt langer gebruik wil maken ervan zou ik voor beneden wel voor goede kwaliteit gaan..

18. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Even ontopic.

Wij hebben een IKEA vloer en dit zou ik echt nooit meer doen, onze vloer zit vol met beschadigingen en het is niet zo dat ik niet zuinig ben op mijn vloer. Daarnaast vind ik hem ook helemaal niet mooi.

Ik zou je adviseren op zoek te gaan naar een restpartij kwaliteitsvloer, deze vind je bij vloer-boeren. Een restpartij wil echt niet zeggen dat er nog maar 20m2 is ofzo.
    Daarnaast is het verstandig om ook goed na te denken over de ondervloer, deze heeft zeker invloed op de kwaliteit van je laminaat....
    (sorry, ik schrijf veel over laminaat in mijn werk)

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Zal nog even vermelden (aangezien er toch best wel veel mensen zijn met een teleurstellende vloer), dat onze vloer er na 2 jaar nog prachtig bij ligt en hij wordt echt intensief gebruikt. We hebben trouwens geen V-groef, maar een impessievoeg. De vloerdelen sluiten dus gewoon aan, maar door een bewerking in de kleur heb je de indruk dat er een kleine V-groef inzit. V-groef stond me tegen ivm het vuil wat er allemaal tussen kan gaan zitten. Kun je lekker op je knieën de kamer door met een satéprikker;)

Wij hebben deze, met een mooie "frost" glans eroverheen (als het zonlicht erop schijnt, krijgt hij een beetje een ijzige glans, heel mooi)
    https://www.vloerengigant.nl/images/images_groot/2129.jpg

20. wensmoeder

wensmoeder Actief lid

11 mrt 2013
    295
    0
    16
    Wij hebben pvc.
    Sluit mooi aan en kan tegen water en is erg warm.
    We hebben het er zo opgelegd over het beton heen.
    Het is prachtig en warm.
    Ik raad het iedereen aan.

Deel Deze Pagina