Rubella!?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tonneke, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ik moest vandaag naar de VK en kreeg oa ook de uitslag van mijn bloedonderzoek. De vk vertelde dat er geen bijzonderheden waren maar nu ik thuis ben zie ik op mijn kaart staat bij rubella positief.

Wat is rubella en waarom is dit positief en dan als nog goed?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben ook rubella positief iedereen als het goed is. rubella is rode hond daar is iedereen tegen ingeënt dat positief is dat je afweer er tegen hebt

3. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

oooow haha gelukkig schrok al :)

4. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    Hoi allemaal,

en nu schrik ik daarvan want bij mij stond bij rubella negatief, maar volgens de verloskundige was mijn bloed ook goed, dus snap er geen bal van!

5. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    ik begin nu te twijfelen of ik rubella wel heb gezien bij de bloeduitslagen, of dat het lues, hiv en die andere was. dat waren de labwaardes op zo'n blauw papiertje.

Gelukkig had mijn moeder mijn inentingskaarten nog en zij heeft gekeken en ik ben wel ingeent tegen de rode hond...

wat een gestress.. haha.. ik neem toch aan dat de verloskundige in het ziekenhuis wel wat had gezegd als dat niet goed was..ze heeft ook gezegd dat ik waarschijnlijk een spuitje moet krijgen omdat ik a negatief ben... je maakt jezelf echt overal gek mee!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

het kan zijn dat ze jou niet geprikt hebben op rubella hier doen ze het standaard maar 15 km verderop niet het is echt per praktijk verschillend en als je geënt bent is het goed

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Als je rubella positief hebt staan, zou dat betekenen dat je nu rode hond hebt, dat lijkt mij een beetje vreemd! Als je geent bent tegen rode hond (dat is bijna iedereen vanaf 1974) test je overigens niet positief, maar negatief. Met enten spuiten ze een klein beetje ziekte in, maar daar word je niet ziek van, je gaat er alleen afweer tegen opbouwen!
    Als het goed is, ben je geent tegen: Bof, Difterie, Hepatitis B, Kinkhoest, Mazelen, Meningokokken C, Pneumokokken, Polio, Rodehond, en Tetanus, het zou niet best zijn als je die allemaal positief zou testen!
    Rode hond is gevaarlijk tijdens de zwangerschap, dus ik neem aan dat de vk er dan wel wat van gezegd had!

Je krijgt trouwens zeker een spuitje anti-d als je bloedgroep negatief is, zowel voor als na de bevalling!

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier staat ook positief op de kaart.dit is dus dat je positief getest hebt op anti stoffen zei de vk van de middag

9. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Zogelukkig: klopt grotendeels wat je schrijft, maar als je ingeënt bent tegen een ziekte, maakt je lichaam een bepaald soort antistoffen aan. Dit is wat verloskundigen meten in het bloed. Deze soort wijst niet op een actieve infectie maar op bescherming. Positief betekent dan dus: je hebt de ziekte eerder gehad (en bent daardoor beschermd) of goed gereageerd op de inenting.

(Hepatitis B, pneumococcen en meningococcen horen pas sinds de laatste jaren in het Rijksvaccinatie programma. dus niet iedereen zal deze vaccinaties hebben gehad)

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, nu snap ik het! Ik zie op mij kaart dat ik niet op rubella titer ben getest.

11. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

haha wat ingewikkeld allemaal he
    maarja goed dat er niks aan de hand is

Deel Deze Pagina