Cyclus na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bliss79, 21 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bliss79

bliss79 Nieuw lid

21 jan 2009
    1
    0
    0
    Beste Mirjam,

OP 20 december heb ik een miskraam gehad, die gelukkig spontaan op gang is gekomen. Ik was toen 7 weken zwanger. Inmiddels zou ik 6 dagen geleden voor het eerst ongesteld moeten worden, dit is echter niet gebeurd en het enig dat ik afgelopen 2 dagen heb gehad is ietwat bruinige afscheiding.

Vorige week heb ik nog getest, maar deze was negatief.

Ik heb erge last van een opgezetten en harde buik, maar verder geen noemenswaardige klachten. Ik ben erg benieuwd wanneer en of ik ongesteld word, omdat ik ook erg graag verder wil.

Hopelijk kan je me meer duidelijkheid geven over wat er aan de hand is.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het is normaal dat je cyclus na een miskraam langer duurt dan anders. Meestal duurt de eerste cyclus 6-8 weken. Het zou dus best kunnen dat je nog even op die ongesteldheid moet wachten. Dat is vervelend omdat je graag verder wilt, maar er is helaas niets aan te doen. Soms duurt het wel een paar cycli voor je weer in je normale patroon zit. Het bloedverlies kan ook anders zijn de eerst komende ongesteldheid, meestal is het wat meer dan je gewend bent.

Mirjam

Deel Deze Pagina