Hoi meiden, Vinden jullie dat je een kind 4 doopnamen kan geven? Wilde graag mn moeder vernoemen (Jacoba Gerda), maar we vinden er geen leuke naam bij.. Denken er nu over om mn 2 zusjes erbij te vernoemen.. (hun doopnamen zijn Maria en Hermina).. Het word dan dus: Jacoba Gerda Maria Hermina.. Misschien teveel van het goede?? Als je het niet vreemd vind hebben jullie dan ook leuke ideeen voor de naam? Een beetje een leuke moderne naam, aangezien de doopnamen al een beetje truttig zijn. Alvast bedankt.. Gr
waarom niet 1 naam van je moeder? dus of Jacoba óf Gerda? dan heb je maar 3 doopnamen.. en in welke trand wil je de voornaam? is iets makkelijker meedenken
Ik vind het niet vreemd, maar zou er zelf voor kiezen om dan één van je moeders namen te geven. Jacoba Gerda Maria Hermina Jacomijn Marije Mare / Mara Nadia Anna / Anne Hanna / Hanne Rianne Ariane Naomi Dianne/ Dianna Diane / Diana Marina Mirre Jodi Joni
Dat kan ook nog..alleen Jacoba word het dan! Vind je 4 teveel van het goede? Vind t toch wel bijzonder om r helemaal te vernoemen! Verder gaan wij met namen alle kanten uit.. Als het maar een beetje modern is.. en het liefst niet AL te standaard.. De naam moet dan wel in de doopnamen passen!
Wat bedoel je er precies mee dat de naam in de doopnamen moet passen? Moet het meteen duidelijk zijn dat hij van een van de namen afkomt of moeten de letters/lettergrepen erin terugkomen?
Wat misschien dan ook wel leuk is, is de namen mengen. Dus van Jacoba en Hermina: Jamina en van Gerda en Maria: Gemma (wat ook nog eens juweel betekend), dus: Gemma Jamina (andersom vind ik niet lekker lopen). Of Jacoba met Gerda combineren: Gerja en dan Maria met Hermina: Marina. En zo zijn er vast nog wel meer leuke combinaties te bedenken. Heb je voorbeelden in welke stijl/smaak de voornaam gaat zijn? En wordt de roepnaam ook bij de doopnamen betrokken? Wij hebben bijvoorbeeld voor mijn zoontje Liam Jacobus Willem en voor mijn dochtertje Aimy Joanna Elise. Ze hebben beide dus 3 doopnamen, waarvan de eerste tevens de roepnaam is.
Hoi, Bedankt voor al jullie meedenken alvast. Echt zo lastig die namen! Heb al wel gedacht aan Jacoba Germa en dan Amber.. Vind namen aanpassen of mixen eigenlijk niet zo.. Maar vond Amber wel een erg mooie naam! De naam komt trouwens niet ook nog bij de doopnamen.. Die willen we echt uit de doopnamen halen zeg maar. Gr
Bedoel je nou dat je je kindje 5 namen wil geven? Een voornaam + 4 doopnamen erachter? Dat vind ik persoonlijk wel een beetje veel... Al vind ik de gedachte erachter wel mooi!
Amber vind ik inderdaad heel leuk! Nog wat ideetjes: Nora Dorien Jolien Nica Mira Miranda Noa Demi Aimee Romée Jade
Amber is zeker een mooie naam! Die stond ook nog op mijn lijstje meisjesnamen. En is je moeder helemaal vernoemen niet wat dan en dan wel een combi van Maria en Hermina (bijvoorbeeld Marina of Ariana). Kom ik weer met mijn combi's. Dan heb je Gerda Jacoba Marina en dan als roepnaam Amber.
Mwah..dan heb ik toch denk ik liever de namen voluit.. Wat een gedoe he, haha.. Bij Jacoba Germa past Amber wel weer..maar mijn man vind Germa vreselijk..en die heeft zoiets van: we gaan niet aan namen sleutelen..dus vandaar dat mixen ook niks word!
Oke, mixen schrappen we bij deze helemaal! Tjonge, moeilijk hoor! Tja, misschien dan toch alleen je moeder vernoemen of alle 4 de namen gebruiken. Of Amber Jacoba Gerda, dus de naam Amber bij de doopnamen betrekken, dan krijg je het idee wat wij ook gedaan hebben met de namen van onze kinderen. Persoonlijk lijkt mij dat wel wat.
Zal er nog eens over nadenken Hoop dat jullie nog wat leuke namen hebben uit de volgende namen: Jacoba Gerda Maria Hermina Bedankt alvast..
Ik vind het wel kunnen. Maar zou het zelf niet doen. Misschien kun je één naam van je moeder gebruiken ipv twee. En anders kun je misschien om het nog korter te maken wat namen samenvoegen? Ideeën: Jacoba Marina (jacoba en maria/hermina) Jarda Marina (jacoba/gerda en maria/hermina) Succes!
Mixen wil ik juist niet. Het word dan alleen mijn moeder (Jacoba Gerda), maar daar vinden we geen leuke naam bij die erin past..of het word Jacoba Gerda Maria Hermina.. Ben erg lastig nu, ik weet het! Zullen vast wel hormoontjes zijn..
Je bent niet lastig hoor, ik begrijp je wel! Namen zijn best belangrijk, want je kindje gaat er toch een heel leven mee rondlopen! Maar ik denk weer even met je mee. Je kunt best alle vier de namen gebruiken als doopnaam en Amber als roepnaam, want alle letters van Amber komen terug in de vier namen. Roepnamen uit de combi Jacoba Gerda: Jada/Jade Jara Gea Gera Grace Roepnamen uit alle vier de namen: Gemma Emma Marin Dana Joanne Anna Zo, even wat uit mijn mouw geschudt! Misschien brengt het je op ideeen.
Ik vind zélf 4 namen te veel van het goede. Ik ben eigenlijk in onze familie ook gewend, dat er één doopnaam mee gegeven wordt in de vernoeming per persoon. Ik heb zelf een doopnaam van m'n moeder en dan nog van de oma's ieder één. Terwijl m'n moeder ook weer 3 doopnamen heeft. Dus in jullie situatie zou ik kiezen voor één van de doopnamen van je moeder en dan van je zusjes. Dus 3 in totaal. Ik moet wél eerlijk zeggen dat ik het zelf nooit zo prettig heb gevonden bij officiele dingen, dat mijn doopnamen mijn officiele namen waren en mijn voornaam niet op die documenten voorkwam. Ik was dus niet gewoon 'Martine' op dat moment maar werd geroepen/opgenoemd als Maria Helena Petronella. Vandaar dat wij onze kinderen één doopnaam hebben gegeven en de voornaam ook de echte de 1e naam is. Maar oke, dat is een keuze die je maakt - maar on topic zou ik dus 4 + een roepnaam nét een stap te ver/te veel vinden.