Zwangerschapsafbraak na constatering van een Hernia Diafragmatica

Discussion in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' started by Toetie2012, Sep 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toetie2012

Sep 13, 2012
    10
    0
    0
    Hoekse Waard
    Hallo,
    Met de 20 weken echo is bij ons kindje een "Hernia Diafragmatica" geconstateerd. Dat wil zeggen,een gaatje in het middenrif, dat ervoor zorgt dat de orgaantjes bovenin de borstkas terecht zijn gekomen en zo de longen geen ruimte krijgen om te volgroeien.
    Deze afwijking komt in verschillende gradaties voor. Overlevingskans is aanwezig maar erg klein!
    Omdat de artsen met deze Ernstige afwijking geen garantie kunnen geven op het verloop,hebben wij besloten dat het het beste is om onze zwangerschap af te breken.

Inmiddels is dit al achter de rug!
    De zwangerschapsafbraak vond plaats in het Erasmus ziekenhuis,Rotterdam.
    Een heftige dag met heel veel verdriet.
    Op 10-08-2012 is onze zoon Storm* geboren. Een heel mooi jongetje.....
    Het moment van de 20weken echo tot en met de geboorte was net een horror film. Een zwart gat.....
    Ik ben nu een maand verder en begin het nu allemaal weer een beetje helder te zien en te beseffen wat er gebeurd is in die korte tijd. Zo ben je trots zwanger en blij....en de andere minuut sta je midden in een wervelstorm. Vandaar de naam Storm ;)
    Tja, kinderwagens kan ik even niet zien, en het lijkt wel of iedereen ineens zwanger is. Wat is het leven toch soms oneerlijk!

Ik wens alle moeders die ook een zwangerschapsafbraak hebben meegemaakt of mee gaan maken heel veel kracht en sterkte toe!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb het niet mee gemaakt maar wil je heel veel sterkte wensen! Mooie symbolische naam!

3. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    1,016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Dat moet inderdaad een helse periode geweest zijn!!
    Ik wil je heeel veel kracht en sterkte toewensen... Xxx

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    wat een prachtige naam voor jullie stoere vlinder.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Heel veel sterkte!!!

6. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Lieve toetie!

Ik weet niet hoe het is om voortijdig te bevallen, maar ik weet wel alles over de storm na de 20 weken echo!
    Je bent een stoere en knappe moeder van een prachtig kereltje met idd een een symbolische naam. Wat heftig dat jullie na zoveel ellende ook nog dit besluit hebben moeten nemen. Ik vind jullie wel heel sterk en dapper. Ik leef intens met jullie verlies mee.

Nog geen 11 weken geleden zaten wij ook in de trein alleen onze trein heeft wel een gunstige bestemming, alhoewel Chd zeer grillig is en nooit is te voorspellen, hebben wij goede hoop!

Als je lotgenoten zoekt, kan je op Facebook een pagina vinden voor ouders van kinderen met chd! Ouders wiens kinderen het wel hebben gered, wie hebben afgebroken of kindjes die het erna nog niet hebben gered. Hou moed en hoop! Alhoewel een zwangerschap zal nooit meer hetzelfde zijn.

Wel bizar je bent de tweede waarvan ik weet die deze week om dezelfde reden hun zwangerschap hebben afgebroken in het Erasmus! :(

Ik wens je heel veel sterkte met dit grote verlies!

7. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wa een moeilijke en verschrikkelijk verdrietige beslissing. Jullie hebben een prachige naam gekozen voor jullie zoon. Heel veel sterkte gewenst!

8. Toetie2012

Sep 13, 2012
    10
    0
    0
    Hoekse Waard
    Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes!

@ladylola Bedankt voor de tip!
    Ik wens jullie ook sterkte met alles wat nog komen gaat.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heel veel sterkte met dit grote verdriet. Mooie naam hebben jullie je manneke gegeven!

10. sterretje85

Aug 12, 2012
    22
    0
    0
    Beste toetie2012.

Gecondoleerd met jullie zoontje Storm.

Helaas weet ik hoe je, je voelt.
    Ons dochtertje Zoe is geboren bij 22 weken zwangerschap
    op 10 aug j.l

11. Toetie2012

Sep 13, 2012
    10
    0
    0
    Hoekse Waard
    @sterretje85
    Heel erg! Had jullie dochtertje ook een Hernia Diafragmatica?
    Jullie ook veel sterkte xx

12. Vivian

Vivian Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Wat een mooie naam Storm! Knuffels!!

13. sterretje85

Aug 12, 2012
    22
    0
    0
    @toetie2012
    Nee, bij ons dochtertje werd een hartafwijking geconstateerd en na diverse onderzoeken in WKZ in Utrecht en vruchtwaterpunctie, bleek ons meissie trisomie 18 te hebben.

14. Toetie2012

Sep 13, 2012
    10
    0
    0
    Hoekse Waard
    Dat is ook heftig! Ja eigenlijk zelfde situatie alleen andere diagnose.
    Het is aan de ene kant wel fijn en goed dat die 20 weken echo's er zijn. Zo kan je een kind heel wat leed besparen.
    Ik wens jou ook heel veel sterkte toe!
    Jullie lieve sterretje zal altijd bij jullie zijn.
    Xxxx

15. Milan2009

Milan2009 Actief lid

Nov 3, 2011
    495
    0
    0
    Sterkte meis.. Knuffie*

16. Steenbok1983

Sep 4, 2012
    37
    0
    0
    Hoi toetie2012,

Allereerst gecondoleerd met het verlies van jullie zoon Storm,wat een ontzettend mooie naam! Helaas kan ik meepraten over het verdriet,mijn man en ik hebben dit ook meegemaakt op 25 augustus j.l. Onze dochter Eva is toen geboren na 22 weken zwangerschap. Ook wij hebben de keuze gemaakt de zwangerschap af te breken,nadat bij haar een ernstige vorm van een waterhoofd was geconstateerd. Wat ik erg herkenbaar vond aan wat je zegt is dat het verdriet pas na een paar weken echt doordringt en ook ik kan momenteel nog moeilijk zwangeren en kinderwagens zien,vind dit nog heel erg confronterend!
    Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en hopelijk krijgt jullie zoon een bijzonder plekje in je hart!

17. Toetie2012

Sep 13, 2012
    10
    0
    0
    Hoekse Waard
    @steenbok1983,
    Jullie ook veel sterkte!
    Het helpt om heel veel te praten. Hier op het forum zijn er meer die het hebben meegemaakt. Zo helpen we elkaar er doorheen zeg maar :)
    Misschien hebben Storm en Eva nu elkaar gevonden en kijken ze samen naar beneden om te zien hoe het met ons gaat. Hoe sterk wij hier straks uitkomen! Positief blijven,al is het soms moeilijk.
    Verdriet moet slijten en een plek in ons hart zullen ze altijd hebben!
    Nogmaals ook veel sterkte xxxx

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

Oct 2, 2011
    1,564
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met jullie zoontje en wat een stoere naam. helaas mocht hij niet langer bij jullie blijven en hebben jullie te vroeg al afscheid moeten nemen.

Zelf heb ik vorig jaar oktober mijn dochtertje* bij 23wkn zwangerschap moeten laten gaan. Ook een hele moeilijke beslissing. Snap dus goed dat je kinderwagens en babys even niet kan zien. Neem de tijd die jij nodig hebt om het allemaal een plekje te geven. Het heeft tijd nodig. Sterkte!

19. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

jeetje heel veel sterkte! :(
    Mooie naam.....!!

Share This Page