weet jij wel wat leedvermaak is? leedvermaak is dat je het leed van een ander als humoristich ervaart. Alsof dit humoristisch is? nou nee, die weblog is 100 keer voorbij gekomen in de Telegraaf, AD etc etc, je zou er bijvoorbeeld ook een steunbetuiging op kunnen plaatsen zoals veel mensen doen, je kan lezen wat de mensen hebben meegemaakt en welke mooie ervaringen ze hebben gehad en hebben gedeeld met anderen. Omdat die familie is omgekomen, betekent dat niet gelijk dat alles wat met hen te maken heeft en wat er voorbij komt, gelijk leedvermaak is, en dat alles dan maar weg moet en nergens meer te zien moet zijn, dat slaat nergens op. Als Ruben straks weer op de been is, en hij leest de weblog terug van zijn ouders en broertje, en hij ziet die honderden berichten van mensen die hem moed in praten, hun medeleven tonen en hun lieve wensen ziet, alle kleine beetjes helpen. Zie toch niet altijd het kwaad van alles in, komop zeg.
ag overdrijven is een vak ik vind die weblog ken je steun betuigen maar wat ik wel erg vind is de media echt schande laat dat jochie bij komen en rustig herstellen en het verlies verwerken op deze manier kan hij dat niet
Ik vond de weblog echt heel aangrijpend. Het was zo'n prachtig gezin. Ik hoop nog wel dat de weblog bewaard blijft, op de één of andere manier, voor Ruben. En niet zomaar wordt verwijderd.
Hij schijnt in het ziekenhuis al een camera in zn snufferd geduwd te hebben gekregen EN geïnterviewd te zijn! Echt, heeft dat kind nog niet genoeg mee gemaakt en nog op zn pad liggen zonder dat heel dat media circus over hem heen walst voor een verkoop cijfer. Echt te walgelijk voor woorden! Dat kind is ALLES kwijt. Heel zn leven is een ravage en diegene die hem er bij zouden moeten helpen bij dit soort ellende zijn er niet meer (ouders). Als ik die oom en tante van dat jochie was zou ik op alle mogelijke manieren proberen te zorgen dat er geen media bij hem komt tot hij zelf zover is dat hij hier n mening over kan hebben en het wil. Heb totaal 0,0 respect meer voor journalisten etc.
Tja niet meteen alle journalisten erbij pakken. Sommigen zijn inderdaad alleen maar bezig met primeurs etc. En verliezen daarbij normen en waarden uit het oog. Maar ik bevind mij tussen journalisten, ik ben zelf ook afgestudeerd journalist, maar ik keur het absoluut niet goed wat hier is gebeurd. Het gaat om een jongetje van negen! Dat kan gewoon niet. Zo zijn veel journalisten het met me eens. Maar helaas zijn er inderdaad lui bij die niet meer ethisch te werk gaan.
Leedvermaak? Ik snap niet dat je het lezen van dit blog als "leedvermaak" kunt zien, tenminste indien je de juiste betekenis van dit woord kent? Ik neem dus ook aan dat je iets anders bedoeld dan leedvermaak. Ik denk dat voor veel mensen dit weblog juist iets fijns is om te lezen. Het weblog zorgt ervoor dat mensen zich realiseren dat dit een "gewoon" een gezin was, net als jij en ik. Het maakt het een mindere ver van je bed show en het doet mensen stilstaan bij dit verschrikkelijke ongeluk. Ik denk dat er niemand PLEZIER heeft om het leed van deze familie en/of Ruben wanneer zij dit weblog lezen. Mensen staan juist even stil bij dit verschrikkelijke verlies.
De term leedvermaak vind ik ook een beetje ver gaan ja... Ik ken me niet voorstellen dat iemand hier plezier heeft om hun verdriet. Maar ik vind het van de andere kant ook wel een beetje inbreuk op de privacy van die mensen. Nouja, de blog is nu toch al publiekelijk. Maar echt leuk is het niet. Weet je meteen waarom je maar beter alles op internet kunt afschermen...
Is ook zo. Anderzijds is een weblog geschreven om mensen op de hoogte te houden en als zij het vervelend zouden hebben gevonden dat "onbekenden" dit zouden lezen dan hadden ze er wel een prive blog van gemaakt of een blog met wachtwoord (oid). Denk ik...
ja dat vind ik ook en wat ik ook echt schande vond dat er mensen in zijn kamen stormde om filmpje te maken doe ff gezond man:S en dat de arts de telefoon aan dat jochie gaf wat net 1 dag ervoor ingrijpend ongeluk heeft gehad en wees is geworden echt dat snap ik echt niet
Bengeltje@ Mis heeft de telegraaf zich wel voor gedaan als familie , dat weet je niet. ja dan is het niet gek dat de arts de tel aan ruben geeft he.
Ja daar heb je helemaal gelijk in, maar die keuze is natuurlijk wel gemaakt met het oog erop dat iedereen hun vakantie kon volgen, niet wetende dat het een paar dagen later gebruikt zou worden om het overleden gezin van dit jongetje te kunnen bekijken... Waarschijnlijk dachten ze op het moment dat ze het maakten ook nog dat maar weinig vreemden interesse zouden hebben in hun blog, want ja, waarom wil je nou de reis van een onbekend persoon zien? Maar deze tragische gebeurtenis verandert natuurlijk alles.
Zal best maar ik vorm mijn mening adhv wat ik vanaf mijn plekkie van de wereld kan zien. En als ik telkens weer van dit soort acties zie tja... call me crazy maar dan krijg ik (misschien een verkeerd maar toch) bepaald beeld van journalisten! En dat terwijl ik vroegah er zelf een wilde zijn... De goede hebben altijd te leiden onder de slechten zei mn opa vroeger al.