niet zo geweldig. Ik hou eigenlijk heel erg van engelse namen, maar Ruby vind ik om de één of andere reden ineens weer té amerikaans ofzo . Niet mijn smaak dus gewoon.
Het heeft wat aparts, wat de naam leuk maakt. Maar bij jet horen van de naam heb ik niet het wauw-effect
We zouden het op zijn Nl uitspreken. Ik vind de naam zelf erg leuk, en wat het bijzonde maakt is dat mijn naam (een naam die bijna nooit voorkomt) en Ruby hetzelfde betekenen.
Ik vind hem wel aardig, categorie 'gemiddeld leuk, niet verschrikkelijk, niet de wow-factor', maar dat is ieder persoonlijk Wel mooi van die betekenis dan, en ook wel eens iets lekker anders. Ze zal vast de enige in de klas zijn met die naam, dat is ook leuk! Zijn jullie toch van de 'gesloten' namen afgestapt?
Hm, voor Ruby-gate had ik het een leuke naam gevonden, maar nu moet ik toch onvermijdelijk denken aan Ruby en Berlusconi Helaas...
Haha, nee nog niet, maar ik blijf dit een leuke naam vinden. Mss wel als tweede naam. Maar het is nog erg vroeg, dus we blijven zoeken en ik vindt een gesloten naam ook erg mooi. Klinkt vaak wat volwassener. Maar bij meisjes moeilijker dan voor jongens merk ik...
Ken een afromeisje met die naam en vind het erg bij haar passen. Voor een puur Hollandse meid vind ik het niet zo..
Ruby vind ik echt geen mooie naam.. sorry... Ik ken ook een Ruby die echt helemaal niet blij is met haar naam, mede door het nummer van the Kaiser Chiefs.. (Ruby, Ruby, Rubyyy - ohoohoohoohoohooo....)
Prachtige, krachtige naam. Met ook nog mooie betekenis. En inderdaad uniek. Ken één Ruby, prachtig slank blond Hollands dromerig lief meisje.
Ruby vind ik echt een lieve naam! Ik vind hem alleen niet zo geschikt voor een puur Nederlands kindje..
Is het Ruby (dus nadruk op de u) of Roebie. Want ik ken namelijk een meisje met de naam Ruby (Roebie) en een jongen Ruby (u klank)