hoeveel kilo is normaal om aan te komen

Discussion in 'Zwangerschap' started by jossje, Mar 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jossje

jossje Lid

Oct 1, 2008
    52
    0
    0
    Hallo ik ben nu al 5 kilo aangekomen in een week, ik heb dan ook al wel een flinke buik voor 9 weken maar gaat dit niet een beetje te snel?
    Ik eet niet meer of anders.
    Als dit zo elke week is dan ben ik straks dus... heeeeeel zwaar help :p

Groetjes

2. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

Dec 7, 2008
    419
    0
    0
    Wow 5 kilo is wel erg veel !
    Ik weet niet of dat van de zwangerschap is hoor , je bent pas 9 weken en dan is het babytje nog heel klein..
    Ach het kan , mn tante is 25 kilo aangekomen van haar eerste , denk dat het bij iedereen verschillend is..

3. Conchita

Conchita Actief lid

Mar 7, 2009
    137
    0
    0
    Managementassistente
    Vught
    Gemiddeld is het geloof ik zo dat je 12-16 kilo in de totale zwangerschap aan mag/moet komen. Tenminste als je op een normaal gewicht zit. Veel meer weet ik er ook niet van, misschien kun je het eens aan je vk vragen?

Succes en groetjes!

4. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

Dec 13, 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Niet alle verloskundigen wegen je. Als je gewoon normaal eet enz is er niets aan de hand.
    Sommige dames komen 30 kilo aan. Toen ik de eerste keer naar de vk ging met 7 weken woog ik 55. Volgens mij was ik toen al drie kilo aangekomen, want ik paste mn broeken met 4 weken al niet meer.
    Ik zou me niet zo druk maken. Ik ben blij als ik straks weer slank ben, maar heb heel mn zwangerchap normaal gegeten enz.

5. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ik heb het ook de eerste weken. ben nu ook al 4 kilo erbij en dat was ook in een wk tijd had toe nook veel zin in eten.

denk ook dat veel mensen het in het begin niet doorhebben omdat ze de eerste keer pas bij de vk gaan wegen. en jah dan zijn die eerste weken al voorbij.

maar gemiddeld staat idd 12 kilo. dr staat dan voor alles zoveel gram is baby vocht bleod placenta ed.
    maarer zijn er weinig die echt dat preciese getal aankomen. zijn er die minder aankomen.
    en die meer aankomen. bij mijn eerste kwam ik ook 20 kilo aan.

het staat bij mij nu al weer ff stil en denk toch dat je lichaam eerst went aan de situatie en miss al wat reserves aanlegd. is dus geen ramp hoor.
    zou me niet al te druk hierom maken. als je gewoon gezond eet is het toch goed.

6. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    5 Kilo vind ik ook erg veel met 9 weken! Dat was er bij mij aan met 21 weken totaal!

7. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Ja is behoorlijk veel denk ik . Ik was toen nog niks aangekomen. En aan het eind ongeveer 8/9 kilo.

8. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

Nov 26, 2008
    454
    0
    0
    Ben vandaag gewogen tijdens mijn maandelijkse controle en was 5 kilo erbij. Nu is dat voor iedereen natuurlijk anders, maar het lijkt mij ook best veel in jouw geval.

9. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Maar niet af proberen te vallen hoor! Het mag dan wel veel zijn, maar je kindje heeft je voedingsstoffen nodig. Gewoon gezond blijven eten en na je zwangerschap hard sporten ;) Nu even niet proberen om het er af te krijgen!

Ik was namelijk wel af gevallen en dat vinden VK's niet zo'n goed idee!

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    bij de eerste ben ik 30 kilo aangekomen en nu weeg ik nog steeds 3 kilo lichter als voor ik zwanger was (terwijl ik eigenlijk niets anders doe) ja ik had wel een paar kilo teveel dus was het niet erg zolang ik maar wel gezond bleef eten en bewegen..

hier heb ik een leuke site voor je gewicht

http://www.babycentre.co.uk/tools/weightgain/

11. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben nu pas 1kilo aangekomen.
    Maar 5kilo in een week is wel heel erg veel! zou je niet vocht vast houden?
    Ik heb ervaring met vocht vasthouden en dan kan het heel snel gaan.

12. misschien ben je voor nu wel veel aangekomen, maar dat kan ook de komende tijd "stilstaan"

wie weet weeg je over paar weken nog steeds hetgeen wat je nu doet, of val je even af en kom je weer aan, (uiteraard zonder bedoeling om af te vallen)

Bij de eerste ben ik van 80 naar 99,9kg gegaan en de eerste 3 maanden bleef ik gewoon op 80kg.

Nu ben ik begonnen op 78. En ben eerst afgevallen en toen aangekomen, weeg nu ongeveer 89,5kg.

heb tijden dat ik stilsta qua gewicht en dan ineens weer paar kg erbij in korte tijd.

13. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    Ik neem aan dat die 5 kilo er extra in gegeten is hoor..
    Je kindje weegt nog niks, vruchtwater niet en je baarmoeder is ook nog niet dusdanig groter.
    (met niks bedoel ik dus dat je het met de weegschaal niet zou merken).

Ik ben in 4 weken tijd 5 kilo aangekomen en zelfs op deze termijn is dat veelal aan het eten te danken geweest.
    Mijn vk zei dat je vanaf een week of 16 elke maand 2 kilo aan komt (dan kom je uiteindelijk uit op het gemiddelde ofzo)

14. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    20 weken en ongeveer 2 kilo aangekomen tot nu toe, vorige zwangerschap was ik op deze termijn 3 kilo aangekomen.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    ben nu met 24 weken 2,5 kilo aangekomen. Weet niet meer hoeveel dat bij mn eerste was, ben toen wel meer dan 20 kilo aangekomen totaal, vooral dankzij mn eten.

maar 5 kilo is al wel vrij veel.

Een kennis van mij is net zo lang zwanger als ik en die is 8 kilo aangekomen, dat vond de VK al veel..

16. Mijn VK kijkt niet eens naar mijn gewicht.
    Ik ben bij de eerste dus 20 kg aangekomen, en dat is echt niet van het eten, ik at eerder minder, dan dat ik meer at. Dus hoeft niet perse het eten te zijn.

Ik zeg niet dat het het kindje is dat kan nog niet,
    maar bv een cupmaatje grotere boobs, in combi met oversture darmen ofzo?

Je kan altijd een weekje meer wegen als de andere week, gewoon later nog een keer wegen op hetzelfde tijdstip als vorige keer.

17. carolina

carolina Actief lid

Nov 20, 2008
    207
    0
    0
    clientbegeleider gehandicaptenzorg
    bergen op zoom
    5 kilo is wel veel, misschien vocht? Ik ben bijna 22weken en 1,5 kilo aan gekomen!

18. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    ieder mens is anders en ieder mens reageerd anders op een zwangerschap.
    het grootste deel hier zegt het veel te vinden omdat zij anders mee gemaakt hebben.

maar er zijn zoveel factoren waardoor het ineens omhoog gegaan is. kijk naar je borsten naar je darmen. eventueel vocht. je geeft zelf aan niet veel meer gegeten te hebben dus daar komt hetn iet van. zou me dus niet al te druk maken. zoalng het niet elke wk is dan is er niks aan de hand.

zelf heb ik eht dus gehad in wk 7 of 8. en zit nu nog op dit gewicht. mijn borsten zijn echt enorm gegroeid (en heb al geen kleintjes) mijn buik is groter. maar pas mijn eigne broeken nog (al zit ene zwangerschapsbroek prettiger)

het kan hee lgoed dat je lichaam dit ff nodig was. en je nu heel lang zelfde blijft. je hoeft echtn iet door de eerste weken ineens de gehele zwangerschap zoveel aan te komen.

die 12 kilo is ook een gemiddeld er zijn er zat die 20 of zelfs 30 kilo aankomen. zoalng je gezond eet en gewoon bljft bewegen is er niks loos.

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

Jun 11, 2008
    1,903
    0
    0
    Ik ben nu 3 kilo aangekomen, hoop dat het er niet zo heeeeeeeeel veel gaan worden. :)

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

volgens de zw.bijbel kom je de eerste kilo aan rond 10 weken.

5 kilo is echt al heel erg veel, maar misschien sta je idd wel stil de komende tijd.

Share This Page