Moeders voor moeders

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mierelier, 6 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Hoi,

Nu ik 5 weken zwanger ben, heb ik me afgelopen weekend ingeschreven bij moeders voor moeders. Op deze manier ben ik zelf ook geholpen met onze ivf/icsi behandelingen. Dus mooi dat ik nu wat terug kan doen.

Ik ben zelfs net al gebeld! En er komt morgen iemand langs eind vd middag.

Zijn er meer mensen hier op het forum die daaraan meegedaan hebben? En zijn er misschien wat dames die het ook zo enorm spannend vonden? Er wordt morgen eerst een urine test gedaan en een formulier moet er ingevuld worden. Maar jeetje ik ben zelfs helemaal een beetje zenuwachtig :)

Mn testen hebben er vorige week niet om gelogen hoor.. en met bloed prikken was mn HCG waarde 361 (zat toen op 4 weken en 4 dagen zwanger) en CB gaf 2-3 weken aan. En toch vind ik het erg spannend weer om zo'n test te moeten doen.. brrr.. Waarom voel ik me nou zo onzeker..? Misschien is het ook omdat ik het ene moment vanalles voel in mn onderbuik en het andere moment ff (bijna) niks.

2. Kimberleydb

2 sep 2014
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee ☺ vind het super om dit voor andere moeders kan doen. Zwanger worden is niet zo vanzelfsprekend. Was ook heel zenuwachtig vooral omdat mijn moeder voor de gein zei straks is de test negatief. Was een hele lieve vriendelijke mevrouw die mij alles netjes uit legde. En de test was knaller dan al mijn andere testen. 😉 ik vind het top dat je het doet ! En komt allemaal goed ! 😘

3. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Bij de eerste heb ik meegedaan. Maar ik werd flink misselijk van de lucht in die flessen.
    Bij mn andere 2 zwangerschappen heb ik niet meegedaan. Dat kon niet, maar ik weet eigenlijk niet meer wat de reden was. Of door de medicatie die ik gebruik, of omdat ik een bloed transfusie heb gehad na mn eerste bevalling.

Anders had ik wel weer mee gedaan.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik doe ook mee, bij de eerste ook, bij de tweede niet, nu weer wel. Ze zijn altijd heel aardig hoor, geen zorgen maken!

5. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
    Ja dat vond ik beide keren heel spannend.. Wat als de test niets weergeeft terwijl alle testen positief waren.. Maar het gesprek zal gezellig verlopen.. Ze komen wel snel zeg! Als je hcg hoog is mag je waarschijnlijk ook meteen beginnen.. Vorige zwangerschap ook met vijfenhalve week begonnen.. Zo spannend al die flessen vol plassen (haalde alleen nooit alle 8 de flessen te vullen) maar super dat je mee doet!! Fijn om iemand terug te kunnen helpen he! Geniet van je wondertje!!

6. Adinka

Adinka Actief lid

1 okt 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook meegedaan!! Vond het gewoon een soort van gek om na 10 weken weer "vrij" te kunnen plassen haha

7. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb ook meegedaan en toevallig was vandaag de laatste dag, morgen worden de flessen opgehaald.

Ik vond het ook spannend en heb voor de zekerheid nog een test gedaan ook haha van te voren. Ik denk daarmee dat de spanning vrij normaal is

8. fafa

fafa Niet meer actief

Hahaha, ja, dat je gewoon kunt genieten van op de wc plassen he? ;) zonder gedoe erbij.

Tijdens die weken genoot ik ook van plassen buitenshuis :D. Hoewel het opvangen en overgieten natuurlijk nauwelijks moete is, is gewoon gaan zitten en het maar laten lopen best lekker.

9. Anto1909

Anto1909 Actief lid

18 aug 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb het tot afgelopen donderdag gedaan. Ik vond het doodeng toen ze langs kwam. In '14 twee weken meegedaan (MA)
    En nu kwam ze weer binnen enkele dagen na aanmelden langs. Ik zat in de nachtdienst en ik testte s avonds (na het slapen) en s ochtends (na t werken) om te zien wanneer m'n urine "beter" was. Ik stierf 13doden toen deze beide testen lichter waren. Maar toen de consulente testte met de urine van na t werken (ik had de avond urine ook bewaard) was de test mega knal!! Ik kon weer ademen.
    De potten stinken en soms had ik er meer last van. Ook het moeten opvangen ging mij storen, al voelde het buiten de deur plassen weer juist "illegaal".
    Ik moet zeggen dat ik nu nog steeds soms verwacht de potten te zien staan wanneer ik t toilet binnen loop, gelukkig blijven ze weg. Maar ik vond het de moeite enorm waard.
    Vriendelijke consulente had ik ook (2x dezelfde vrouw).

10. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Ik doe ook mee! En ik vond het het ook heeeeeel erg spannend toen de consulente langs kwam en ik weer een test moest doen. Gelukkig dik positief dus ik had me druk gemaakt om niets. Ik had ook al een goede bloedtest en een goede thuistest dus hoefde me geen zorgen te maken eigenlijk. Maar toch kreeg ik er de zenuwen van.

Ik moet eerlijk zeggen dat de eerste twee weken goed gingen met het plassen maar daarna ben ik zo enorm misselijk geworden met overgeven enz dat ik nu niet altijd in de flessen plas. Ik voel me soms ontzettend schuldig maar ik moet vaak al spugen als ik de flessen zie. Ik probeer nog steeds zoveel mogelijk op te vangen natuurlijk alle beetjes helpen.
    Ook ik ben van ver gekomen en middels ivf zwanger geworden dus ik vind dat ik dit 'moet' doen andere moeders hebben mij ook zo geholpen.

Ik vind het mooi dat het kan.

Heel veel succes morgen en komt vast goed met die test!! En een mooie zwangerschap gewenst met hopelijk geen misselijkgevoel en overgeven..........

11. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247
    43
    Ik heb het ook gedaan, mede doordat het bij ons in 1x raak was en ik weet dat het niet bij iedereen zo vanzelfsprekend is. Ik vond het een mooie manier om iets terug te kunnen doen.

Heel blij dat ik het gedaan heb, en bij een evt. tweede kindje, zou ik het meteen weer doen!

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe ook mee! Had eerst een echo voordat de mvmdame kwam, was een fijne bevestiging!

13. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Bedankt voor al jullie reacties! Wauw ;)

Dan gebruiken ze vast hele gevoelige testen.. en aardig waren ze aan de telefoon al, dus dat komt wel goed. Het is puur 'weer die test moeten doen'. En het zenuwachtig zijn van; straks is ie negatief.. Ik heb nog een kruidvat test liggen. Misschien moet ik die morgenochtend maar even gebruiken om mezelf gerust te stellen.

We hebben 5 jaar gewenst en allerlei behandelingen moeten doen om op dit punt te komen. Deze laatste behandeling, icsi, poging 3.. de verse tp is raak. En heb met vlagen gewoon dat ik bang ben dat het me wordt afgenomen. Omdat het zo onwerkelijk is dat het nu echt zo is. Heb begin van de avond voor het eerst ff moeten huilen.. ik hoop zo dat ie bij ons blijft :)

Ben benieuwd morgen!

14. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de eerste keer wel meegedaan al vond ik de geur van de flessen wel echt verschrikkelijk. Deze keer heb ik niet meegedaan omdat ik echt alleen al van het denken aan de geur misselijk werd.

15. MollyFarouche

13 jul 2015
    73
    0
    0
    Hier ook mee gedaan, nu lekker klaar en kan weer vrij plassen haha
    Soms werd ik ook niet goed van de lucht die uit de potten kwam, flinke hap lucht nemen voordat je hem opendraait en dan snel de urine erin en pot dicht :)

16. Lenas

Lenas Lid

29 mrt 2015
    70
    0
    6
    Ik doe ook mee! Met de eerste niet gedaan, alles was zo nieuw en spannend en het leek mij veel te veel gedoe.. nu eigenlijk spijt van want het valt allemaal reuze mee! Maar goed, nu help ik in ieder geval andere. :) Deze keer was het bij ons ook in 1 keer raak en helaas zie ik om mij heen echt heel vaak dat het anders gaat..

17. Dua82

Dua82 Actief lid

25 aug 2015
    190
    14
    18
    Ik heb me ook aangemeld.
    Vond het inderdaad ook wel spannend, ook omdat ze nogmaals zouden testen. Maar had gelukkig een knaltest.
    Ben zelf via iui zwanger geraakt en dan is dit wel het minste wat ik terug kan doen. Hoop dat heel veel vrouwen ermee geholpen worden. Volgende week worden de laatste kannen opgehaald en dan ben ik klaar :D dat is ook wel weer fijn.

18. Mierelier

Mierelier Actief lid

26 jan 2015
    247
    56
    28
    Ben ik weer!

De vrouw kwam rond een uur of 4 bij ons vanmiddag. We hebben een leuk gesprek gehad! Ze was erg aardig :) De urinetest die ik moest doen die knalde meteen, wat een super gevoel.. en dat met middagurine :D heerlijk.. (leuk doosje ook hihi) ze zei dat als je wat haarlak over het gaatje spuit, waar de urine in gedruppeld moest worden, dat je die test zo'n 10 jaar kan bewaren ;)

2016-06-07 19.36.50.jpg

Ik kreeg allemaal info blaadjes en het blad Zwanger. En als cadeautje kregen we een lekkere zachte wikkeldoek voor onze aanstaande baby ❤ Super leuk! Tja het is even een "gedoe" thuis om op deze manier te plassen, maar het is voor zo'n goed doel. Ik heb er zelf gebruik van moeten maken, dus dit is het minste wat je terug kunt doen. De flessen stinken wel inderdaad, maar word er (nog) niet misselijk van haha.

19. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Wat een mooie test!Gefeliciteerd!

20. Happy91

Happy91 Bekend lid

4 aug 2014
    908
    247