Beste allemaal, Ik ben nu 6 weken zwanger na onze derde ivf poging. Het is de eerste keer in de 2,5 jaar dat we bezig zijn dat het gelukt is. Nu moet ik van het ziekenhuis eigenlijk doorgaan met utrogestan (3x2 per dag) tot gisteren. Ik vind het alleen erg vroeg om te stoppen en lees op meerder plaatsen dat men langer doorgaat? Ik heb nog best wel wat liggen. Wat is verstandig? Toch doorgaan? Kan nooit schadelijk/slecht zijn toch? Of luisteren naar het ziekenhuis en stoppen? Ik hoor graag jullie ervaringen. Gr. Kleintje
Hoi kleintje, Gefeliciteerd met je zwangerschap !! Ik ben zelf zwanger van een cryo en heb dus geen utrogestan moeten gebruiken, maar mocht ik zwanger zijn geraakt bij mijn volledige icsi pogingen dan zou ik utrogestan tot 12 weken zwangerschap moeten hebben gebruiken... Denk dat het idd per ziekenhuis verschilt,, heb je al een echo gehad? Groetjes!
Je kan er rustig van uitgaan dat stoppen veilig is. Ze zeggen het ook van uit het ziekenhuis? Ik heb een afbouwschema meegekregen. Bij positieve test van 3x2 naar drie dagen 2x2 en daarna 3 dagen 1x2. Gefeliciteerd!