Twee vragen over ons meisje

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Melrose, Mar 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hallo,

Onze kleine is nu precies 2 weken oud.
    Ze maakt al enige tijd veel kreun/brom-geluidjes, volgens onze kraamverzorgster is dit normaal. Maar het valt ons op dat ze dit vaak steeds vaker en harder gaat doen. Enig idee waarom dit gebeurt?

Ze hecht ook enorm veel waarde aan haar fopspeen (die we af en toe geven om te sussen). Maar ze zuigt er zo enorm hard aan dat af en toe de afdruk van de fopspeen in haar wangen staat! Is dit een teken dat er iets aan de hand is of is het niet erg?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Er kan iets zijn met de voeding. Misschien heeft ze honger. Ik vind dat baby's niet mogen kreunen. Wat voor voeding krijgt ze, hoeveel en hoe vaak? Dan kunnen we kijken of we daar iets mee kunnen.

Groetjes Adrienne

3. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Hoi,

Zou dat ook de reden van het harde zuigen aan de fopspeen kunnen zijn...?

Ze krijgt flesvoeding van Albert Heijn, de standaardvoeding van 0 t/m 6 maanden.
    De laatste 2 dagen krijgt ze tussen de 100 en 120 cc per voeding, 6 x per 24 u.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

De voeding lijkt me voldoende, hoe zwaar is ze nu? Hoe gaat het met de ontlasting? Heb jezelf het idee dat ze darmkrampen zou kunnen hebben? Ze zuigen graag als troost bij pijn. Huilt ze veel?

Ik denk wel dat het aan te raden is om even een arts er naar te laten kijken. Kreunen doet ze niet voor niets natuurlijk.

Groetjes Adrienne

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Dat is het lastige...onze kraamverzorgster (is hier inmiddels niet meer) vertelde dat het heel normaal was. De verschillende adviezen die we af en toe krijgen kunnen best lastig zijn bij een 1e kindje. :)

De ontlasting gaat volgens mij wel goed. Twee maal per dag treffen 'm aan in de luier. En ze huilt in principe niet veel, maar ze is sinds het hardere kreunen wel wat onrustiger. Zelfs met haar favoriete fopspeen in haar mond kreunt ze soms verder.

Haar gewicht weet ik zo snel even niet, heb al een paar dagen niet gewogen. In ieder geval ruim boven de 4 KG inmiddels...

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als ze 8 pond weegt heeft ze 600 ml voeding nodig per dag. 75 ml per pond per etmaal, en dat verdelen over het aantal voedingen die ze krijgen. dus 6 x 100 is prima. 120 ook hoor.

Wat ik ook als tip mee wil geven, neem het op met een camera op je telefoon, en ga er mee naar eeen huisarts. Ik kan natuurlijk niet op afstand zeggen hoe het klinkt en of het erg is of niet. Ik merk dat je er ongerust over bent, dus is het goed om je gerust te laten stellen door een huisarts.

Groetjes Adrienne

Share This Page