Groei kindje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoesCH, 23 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    Hey dames!

paar dagen geleden heb ik een groei-echo gehad.. dit omdat de kleine voorloopt op groei..

nu loopt t buikje en het hoofdje 1,5 week voor op groei en het bovenbeentje loopt op schema (loopt 3 dagen achter, maar dat was ok zei de gyn)..
    Nu vraag ik me af of dat wel goed is dat t buikje en hoofdje goed groeien en voor liggen op groei, maar dat t beentje op schema loopt zeg maar.. en niet ook 1,5 week voorloopt op groei!

heb iets gelezen op i-net over kindjes met down, dat ze kortere ledemaatjes hebben en maak me nu dus erge zorgen!

al heeft de gyn gezegd dat de groei gewoon goed was!!

wie heeft ook zoiets meegemaakt, dat t buikje/hoofdje voorloopt op groei maar de beentjes gwn op schema?

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kijk eens in je familie en die van je partner, hoe zijn de benen daar? Hebben ze een lange rug en kortere benen?
    Bij ons was het andersom, benen die een week voorlagen op de rest, bij ons komen juist lange benen voor (lengtemaat 38 is soms nog te kort voor mijn man).
    En je moet eigenlijk niet op internet gaan zoeken, je maakt je alleen maar ongerust terwijl er waarschijnlijk helemaal niks aan de hand is.

3. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hmm mn man en ik zijn beide vrij lang en hebben best lange benen.. maar de rest van de familie is heel verschillend.. we hebben in beide families mensen met lange benen en met korte benen..

je hebt idd gelijk over t opzoeken op i-net.. dit kwam ik een tijd terug toevallig tegen toen we een combinatietest hebben laten doen (uitslag 1:520).. en nu na die echo dacht ik er opeens weer aan.. mn man vindt dat ik me er ook veels te druk om maak, als er iets niet goed zou zijn had de gyn dat volgens hem wel aangegeven!
    mja.. die angst blijft!

4. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    ...

5. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

24 mrt 2008
    593
    0
    0
    hey meid

ik heb ook tegenovergestelde ik heb ook lange benen en de baby heeft ook just like her mama.als gyn niks over zegt zal niks extreems zijn zou wel volgende keer echt zeggen dat je erg dwars zit en zorgen om maakt zodat ze rekening met je kunnen houden.

liefs,

6. nirak

nirak Actief lid

19 mei 2008
    209
    0
    0
    de liefde voor een kind is onvoorwaardelijk
    Friesland
    @ MoesCH
    mijn kleine liep bij de 20wk echo ook achter met de beentjes die waren 19 weken en de rest van het lichaam was al 21 weken (geen idee waarom maar ze rekenden in weken?!) dus ik denk maar zo ik ben een klein mensje (korte benen) dus daar zal mijn kleine nu ook wel 'last' van hebben.. ik denk maar zo kan altijd nog groeien misschien wordt hij/zij wel groter dan mij! :)
    (stomme vraag misschien maar waarom heb je nu nog een echo gehad dan?)
    groetjes

7. marjolieke

marjolieke Actief lid

16 mrt 2009
    130
    0
    0
    Ik heb morgenochtend een groei echo omdat ik wat steviger ben en de VK het kindje minder goed kan voelen en ze daarom willen weten of het goed op groei ligt.
    Maar nu hoor ik heel erg vaak dat ze het verkeerd inschatten, dat een kindje al ruim 8 pond wordt geschat terwijl het kindje uiteindelijk bij de geboorte maar 6 pond weegt ofzo iets.
    Hoe betrouwbaar is zo'n groei echo eigenlijk?

8. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Oh ja, bij mijn eerste was het buikje ook groter en de beentjes korter dan de termijn.
    Het is een mooi en gezond mannetje geworden hoor.
    Als er echt iets was om je zorgen om te maken had de gyn dat echt wel gezegd!

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier krijg ik zon beetje elke keer en echo en bij de laatste zon 3 wk trug was bij mij de groei ook heel verschillend benen ed liepen 2 wk voor en de buik was toen al op 36 wk gezet terwijl ik dus toen 31 was. volgensm ij zegt eht niet veel. ze groeien in spurten waarbij het heel onregelmatig gaat niet alles tegelijk zeg maar. de groei loopt bij mij vanaf het begin al zon 1,5 a 2 wk voor en nu nog wat meer dus door het buikje. maar als we ons zorgen meoten maken dan neem ik aan dat de gyn dit echt wle zegt hoor. doen ze toch ook bij een uitgebreide. zou heel erg onprofesioneel zijn als ze zulke dingen voor je verzwijgen dus zolang hun neit twijfelen en zeggen dat het er goed uit ziet dan is dat zo hun zijn er in geleerd toch....

10. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Mijn vk vertelde mij tijdens de groeiecho dat 9 van de tien keer de lengte van het bovenbeenbotje een beetje achterloopt op de groei.
    Bij mij liep alles voor, zelfs het bovenbeenbotje en daar was ze best verbaasd over.
    Al liep die in verhouding dan wel weer een week achter bij de rest. Niet druk om maken. Nergens voor nodig, zeker niet met dit warme weer. :D

11. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    thnxx dames! een hele geruststelling om dit allemaal te lezen! ik haal me altijd de gekste dingen in mn hoofd.. ben nu al een overbezorgde mama hahaha..

Ik liep eerst bij de gyn ivm met eerdere miskramen, nu ben ik gewoon bij de VK maar moest wel nog 2 keer voor een groeiecho naar de gyn omdat de kleine vanaf de 20e week al 1,5 tot 2 wkn voor ligt op groei (het buikje dan).. de gyn zei dat de groei goed was en dat ik geen echo meer hoefde.. maar ik begon te twijfelen over dat bovenbeentje.. en t stomme is.. ik heb t ook nog gevraagd aan m en hij zei dat t egt wel goed was.. hahaha.. maak me gewoon teveel zorgen om alles!

Deel Deze Pagina