essentiele oliën, badolie, ertherische olie

Discussie in 'Gezondheid' gestart door pukpuk, 13 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    Ik heb goed de kou te pakken en wilde in bad gaan met eucaliptus olie maar nu heb ik gelezen dat je dat niet moet gebruiken tijdens je zwangerschap.

ik baal een beetje, heb het er niet in gedaan maar ik ben nu bijna 31 weken en heb tijdens mijn zwangerschap al vele malen in bad gelegen met lavendelolie, amandelolie, van de week met rozamarijn en mijn man masseert mijn rug ook vaak met amandel massage olie van kneip.

vanaf nu dus maar niet meer, gister nog een echo gehad en alles zag er piekfijn uit maar als ik dan nu lees dat die olieen niet mogen maak ik me wel een beetje zorgen.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Maak je geen zorgen meid, je kan het toch niet meer terugdraaien. En vaak is "niet mogen" wel een heel groot woord, denk eerder dat het afgeraden wordt.

Waarom zou het eigenlijk niet mogen?

3. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Er zijn bepaalde etherische olien die worden afgeraden tijdens de zwangerschap. Overigens is amandelolie een basisolie, dat is geen probleem.

Sommige bestanddelen van olien zouden bijvoorbeeld het zenuwstelsel kunnen aantasten. Bijvoorbeeld duizendblad.

Kijk anders eens op http://www.chi.nl/assortiment/productin ... tinfo.html
    Daar kun je kijken of een bepaalde olie wordt afgeraden tijdens de zwangerschap.

Op zich zou ik er niet te zwaar aan tillen hoor, er zijn maar weinig olien die worden afgeraden en soms is er ook geen wetenschappelijk bewijs voor het afraden (zoals bij scharlei, die ik dus voor de zekerheid maar niet gebruik, onder het mom "je weet maar nooit")

Geniet lekker van de massages en de badjes etc met olien, want ontspanning is ook belangrijk!

4. pukpuk

pukpuk Actief lid

1 jun 2006
    210
    0
    0
    heey

ik heb ook zoiets van, kan er nu toch niks meer aan doen. en de laatste echo was ook goed.
    vanaf nu alleen nog maar neutrale massage olies
    groetjes

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    o dit is wel heel erg handig, ben zelf heel erg veel van de oliën enzo.
    Vooral als ik over 2 weken ga verhuizen naar een huis met een douche/stoom cabine + bubbelbad waar beide aromatherapie installatie inzitten.

Is een stoomcabine trouwens slecht voor je als je zwanger bent?

6. minnie1979

minnie1979 Fanatiek lid

20 jul 2007
    3.834
    1
    0
    Hoi ook ik gebruik verschillende badolie van Kneip maar volgens mij kon dat geen kwaad alleen als je zelf aromatische olien gaat mengen, zoals die kleine potjes etherische olien die je bij de tuinen koopt!
    Maar nu ga ik toch aan mezelf twijfelen meiden nu ik dit lees.
    Misschien een vraag voor de verloskundige.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij gaat het alleen om bepaalde olieën, eucalyptus en lavendel en amandel kunnen allemaal geen kwaad hoor!

Deel Deze Pagina