Ik had bij mijn eerste bevalling alleen maar rugweeen. Vreselijk voelde het aan, alsof er een mes in mijn rug kwam. Vooral laag in mijn rug. Omdat de bevalling te lang duurde (de ontsluiting) heb ik een ruggeprik gekregen. Wellicht waren er toen ook buikweeen, maar die heb ik niet gevoeld. Ik weet wel dat ik de persweeen een stuk minder erg vond dan de rugweeen.
Dit had ik ook. De rugweeen deden meer pijn dan de persweeen. Maar ik kan er niet goed over mee praten, heb al een rugprobleem. Ik weet wel dat ik om een ruggeprik vroeg terwijl ik van te voren had gezegd dat ik dat nooit zou willen omdat ik heel erg bang ben ervoor. Helaas had het voor mij toch geen zin had al volledige ontsluiting toen ze bij me bed stonden met de spullen voor de prik.
Ik had ook rugweeen, en alleen met heel geconcentreerd puffen kon ik ze de baas blijven. Bij elke wee moest mijn vriend zijn vuisten keihard in mijn onderrug drukken, en dan pufte ik de wee weg ("de-ze-wee-gaat-nooit-meer-weg" euh...."deze-wee-komt-nooit-meer-terug" ). Het puffen en geconcentreerd ademhalen is enorm belangrijk als je rugweeen hebt, denk ik...als ik dat niet zou hebben gedaan zou ik de controle hebben verloren. Je moet in jezelf keren en boven de wee blijven, als het ware... je niet mee laten sleuren in de pijn. Het klinkt niet echt opbeurend he, al deze verhalen Maar je ervaart het heel anders als je er midden in zit! Ik was sowieso zo stoned als een aap door alle endorfinen die mijn lichaam aanmaakte, dus dan ervaar je de dingen anders dan wanneer je volkomen nuchter bent. Succes!!!
Het klopt wat Mikki zegt. Ik heb ook staan puffen als een oude stoomlocomotief. Maar anders was ik inderdaad de controle verloren en zou ik in paniek geraakt zijn. Ik heb ook gestaan, uuuuren, onder de douche, en regelmatig voorover geleund op een krukje met de hete douchestraal op mijn rug. Tijdens de zwangerschapsgym had mijn man geleerd waar hij bij rugweeen tegendruk in mijn rug moest geven, maar dat irriteerde mij alleen maar. Ik wilde alleen maar die douche! Buikweeen heb ik eigenlijk niet gehad (of niet gevoeld). Tijdens het persen moest ik op bed gaan liggen en was ik in eerste instantie meer bezig een houding te vinden voor die vre-se-lij-ke rugpijn, dan met persen. Pijn met persen heb ik niet gevoeld, alleen maar rugpijn. De dag erna had ik trouwens ook nog een zere rug (was helemaal stijf). En wat Mikki ook al zegt, als je er middenin zit, ervaar je het anders. Ondanks alle pijn vond ik het één van de mooiste ervaringen uit mijn leven! Ik zou het morgen zo weer doen!
Oj ja vergat er bij te vertellen dat het 15 uur duurde en ik me ook meerdere keren helemaal leeg gespuugd heb...pfff
Als je ze voelt, weet je het. Maar rugweeen is de rottigste pijn die er is, vind ik. Ik heb sinds een bevalling met rugweeen ook menstruatiepijn met flinke rugpijn, niet leuk!
Ik heb een enorme weeenstorm gehad van rugweeen, rugweeen, rugweeen. Vanuit het niets zat ik er meteen middenin, het begon zo plotseling en ik had geen tijd om te wennen aan het idee dat ik aan het bevallen was. Ik raakte dan ook best in paniek. Ik zou de rugweeen ook omschrijven als ondraaglijk. Het voelde alsof ze met alle macht mijn lichaam uit elkaar wilden trekken en daarbij ook nog eens messen in me staken. Voornamelijk onderin mijn rug. Mijn man kon duwen en masseren wat hij wilde, maar het hielp niet, ik kon alleen maar schreeuwen. Dus TS, zoals jij het omschrijft ken ik rugweeen niet, ik ken ze alleen in heeeele sterke vorm. Ik hoop dat het doorgezet heeft bij je en je inmiddels je kindje in je armen houdt! En anders: succes!
Hallo allemaal, heb even meegelezen want sinds twee dagen ook ontzettend last van pijn in mijn onderrug. de eerste keer was twee dagen geleden toen ik rustig op de bank lag kreeg in niet normaal zo´n pijn in mijn onderrig, maar alleen aan de linkerkant kon niet meer liggen, zitten of staan gelukkig trok het na verloop van tijd weg toen ik probeerde te lopen. en vandaag weer ineens, toen ik net lekker in bed lag, diezelfde pijn, dezelfde plek. het voelt alsof mn rug verkrampt en de pijn houdt aan, zakt dus niet weg en ik voel het alleen in mn onderrug. het ging weg toen ik onder de douche stond. ben nu 39 weken zwanger, zouden dit rugweeen/voorweeen kunnen zijn?
ik had ook giga rug weeen, naja pijn hoort erbij dat weet iedereen tijdens een bevalling wat mij enorm hielp, een hele mega hete kruik, die mn vriend echt met zn hele lichaamsgewicht tegen mn stuitje aan moest duwen, zo was het voor mij uit te houden , zodra die kruik even weg was om opnieuw warm te maken ging ik door de grond! dus misschien goeie tip voor de toekomstige rug-wee-bevallers een kruik!!! haha ik had een knalrode rug na de bevalling, omdat van mij ook de handdoek er nie omheen mocht, moest echt die loei hete kruik zo op mn velletje AUWWW je doet rare dingen dan hihi
Muis, auwwwww zo een kruik is loeiheet! Auwwieee. Ik had ook rugweeen. Ik weet wel dat ik het in mijn onderrug echt te pakken had. En dat ik de aanrakingen van mijn vriend zijn handen tegen mijn rug echtttttt niet kon verdragen wanneer hij me net op de verkeerde plek masseerde. Ik kon dan echt tegen hem uitvallen...weliswaar huilend en jammerend whahaha.. Het is ZOOOOOOO niet te vergelijken met menstruatiepijn. Menstruatiepijn is een LACHERTJE erbij, man.
Ik had ook rugweeen maar vond het wel te doen toen ik eenmaal een manier had gevonden om ze op te vangen. Ik ging aan de keukenblad staan en wiegde al leunend door de wee heen... en heel diep in en uit ademen.. het jammere was alleen dat het 19 uur duurde haha, was doodop in mn benen want kon alleen maar staan.. ik moest proberen te slapen van de vk maar toen ik wee kreeg kroop ik door het bed heen, wist niet hoe gauw ik eruit moest komen pffff... laatste anderhalf uur (na breken van vliezen) kreeg ik weeenstorm en die was bijna niet meer op te vangen..
hier ook alleen maar rugweeen gehad, ik ging met mijn benen bengelen langs het bed en een beetje wiegen om het op te vangen. Verder was een warmtekussen ook wel fijn om er tegen aan te houden. En goed op je ademhaling letten. Het doet echt wel zeer, maar vond het toch nog wel te doen... heb 3 uur persweeen op moeten houden (weg moeten zuchten) dat vond ik 10x heftiger.... gr.rensje