Volledig ingedaald en krampen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Patricia1983, 23 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Hoi meiden,

Ben nu 35 weken zwanger van ons 2e kindje en ben erg onrustig de laatste paar dagen. Wordt echt niet goed van mezelf... haha...

Onze 1e is met 34 weken geboren, dus ik denk dat dat er ook mee te maken heeft, omdat je weet dat het kan gebeuren. De 1e bevalling duurde 1 uur en 3 kwartier en kwam totaal onverwachts. Ik verloor ineens vruchtwater.

Deze baby ligt al een aantal weken ingedaald en afgelopen maandag heeft de VK gevoeld en kon ze het hoofdje voelen (drukt tegen baarmoedermond). De baarmoedermond is al wel dun, maar nog geen ontsluiting. Wel heb ik erg veel last van harde buiken, lage rugpijn, misselijkheid met vlagen en menstruatiekrampen. Ik wordt hier erg onrustig van... bah... Ik weet dat het nog weken kan duren, maar ik kan er echt nix aan doen. De dagen duren gewoon zo lang...

Zijn er meer moeders (in spe) die dit ook ervaren? Zodat we elkaar kunnen steunen... haha...

Groetjes

2. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    hallo

ik heb hetzelfde probleem vandaag precies 38 weken zwanger met vlagen misselijk en menstruatie krampen wordt soms helemaal gek vanmezelf wil zo graag dat hij of zij wordt geboren want dat thuis zitten is helemaal niks voor mij het is de eerste zwangerschap dus ja weet niet wat me te wachten staat.

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hoi Patricia,

Ik ben een paar weken verder maar voel precies hetzelfde. De vk heeft dan wel niet gevoeld of er al iets van ontsluiting is. Maar wel ligt de kleine al een paar weken vast in het bekken. Verder heb ik al een aantal keer flinke voorweeen gehad en ook ik heb last van lage rugpijn, harde buiken, misselijkheid, menstruatie-achtig gevoel etc. bij vlagen. Inmiddels ben ik ook erg immobiel en heb ik flink last van mijn schaambeen.

Al met al genoeg redenen om het gevoel te hebben, kom maar op ik ben er klaar voor, ik wil je zien, voelen, horen etc. En onrustiger wordt je toch met de dag met het idee 'ik voel zoveel, maar wanneer kom je nou echt?' Ook mijn man heeft er last van. Die vraagt zich ook elke dag af en wat voel je, komt het al?

Dus zeker herkenbaar die gevoelens. Sterkte, we moeten nog even volhouden ;)

Groetjes, Afrola

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik ken het helemaal, baby ligt ook heel diep bij mij met alle bijbehorende krampen, steken en andere pijntjes en ongemakken maar helaas geeft dat geen garantie wanneer hij/zij komt :(

ik probeer mezelf maar zoveel mogelijk bezig te houden om zo min mogelijk te gaan zitten wachten, want dat schiet helemaal niet op.

5. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Wel fijn hoor dat er meer meiden zijn die dit 'probleem' ervaren, haha... Het is idd gewoon afwachten tot de baby zich gaat melden. Bij mij moet ze in ieder geval nog ff 1,5 week blijven zitten, dan kan ik gewoon 'lekker' thuis bevallen. Zit niet te wachten op dat hele medische gebeuren zoals bij onze 1e dochter.

We moeten idd maar proberen om er niet teveel aan te denken, maar als je steeds geconfronteerd wordt met alle kwaaltjes ga je toch denken van: 'Oei, zal het gaan beginnen'

Hou me op de hoogte van jullie ontwikkelingen! Sterkte!

6. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik herken het ook. Sinds vorige week steeds ongesteldheidspijn en lage rug pijn. Dat is overgaan in harde buiken die om de 5 min. en dan weer om de 20 min of 10 min komen. Geen regelmaat dus, maar wel heel vaak... Verder ook nog steeds een zeurderig gevoel in mijn onderbuik, toch een soort van ongesteldheidspijn ofzo.
    Ik had al eerder gegoogled op deze dingen, daar las ik dat inderdaad meer vrouwen hier last van hadden, maar dat hun baby toch nog lang op zich liet wachten.... Helaas dus geen voorteken dat het ook snel gaat gebeuren.... Jammer

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hier nog een onrustig iemand. Ik ben ook nog maar ruim 35 weken, maar heb al een paar dagen flinke steken in mijn vagina. Waarschijnlijk is dit de indaling geweest. Vandaag erg onrustig in mijn buik, wat krampen en nog steeds die steken. Ook heb ik vorige week al een paar dagen veel ontlasting gehad. Harde buik heb ik regelmatig, zeker als ik iets doe. Vanmiddag eigenlijk niets gedaan, en nu nog heb ik een harde buik. Misselijk ben ik verder niet. Nou ja, het zal nog wel even duren bij mij, en bij jou waarschijnlijk ook patricia, maar je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Iedereen veel succes nog met wachten en met de bevalling straks natuurlijk!

8. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ik lees dat zoveel meiden overal last van hebben weeen enz...... op een paar steken na van de indaling heb ik echt NERGENS last van, zal het bij mij dan heel lang gaan duren:SS:!!?!?!!?

9. Veertje14

Veertje14 Actief lid

30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Hoi Patricia,

Hier ook een onrustige mama, mijn eerste dochter is met 33,5 weken geboren en ben dus ook erg onrustig op dit moment.
    Bij ieder pijntje op steekje denk ik oh het zal toch niet.
    Mijn eerste bevalling heeft ook maar 4 uur geduurd en begon met het breken van mijn vliezen.

Groetjes vera

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    @ Booboo, sommige hebben veel last van gerommel en sommigen hebben nergens last van voor dat de bevalling begint. Je kunt er geen peil op trekken.
    Hoop niet voor jou dat het dan extra lang duurt zonder gerommel. Al hoop ik voor mezelf dat al dat gerommel niet helemaal voor niets is ;).

11. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

23 feb 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Vannacht erg slecht geslapen. Super onrustig door veel harde buiken. Ik kon de slaap echt niet vatten, ik viel pas om 2:00 uur zwetend in slaap. Bah... Nu gaat het wel weer. Wel harde buiken en omdat de klein zo diep is ingedaald, gaat het lopen ook wat lastig. Voel me echt een gans en wie weet moet ik nog wel aan paar weken! Dat gaat wat worden, haha...

12. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Vervelend! Herken het ook, wordt steeds wakker van de harde buiken als ik een poging waag om me om te draaien.... ;) Heb ook nog steeds ongesteldheidspijn. Spannend wel! Hoop zo dat het een teken is dat het niet lang meer op zich laat wachten. Want hoe leuk en bijzonder het zwanger zijn is, ik ben het zó zat 8) ....... En dan te bedenken dat dit ook nog 6 weken kan gaan duren :(

Succes!

13. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hier ook weer een waardeloze nacht achter de rug ;).
    Flinke rug en buikpijn, uiteindeiljk bracht de kruik wel wat verlichting. Maar slapen was meer doezelen...
    Vandaag bij de vk wel besproken hoe nu verder. Deze week nog rustig afwachten hopelijk komt het vanzelf, volgende wk strippen en afspraak maken voor zkh voor evt inleiden. Dit vooral vanwege de grootte van het kind. Dus het lijkt erop dat het hier toch niet heel lang meer kan duren.

Bee80 vindt dit leuk.
  14. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    vannacht wel lekker geslapen maar gisteravond veel last van harde buiken vanmiddag weer op controle dus maar weer eens even afwachten wat ze daar te melden hebben. onze ukkie loopt namelijk 1 week voor op groei dus ja ik heb geen idee wat de plannen zijn.

15. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    @ Afrola; spannend! Wie weet heb je je kindje volgende week 'al'!

@ Mirjam: dat is ook wel spannend, wie weet leiden ze dan wel in en duurt het voor jou ook niet zo lang meer!

Hier is het gewoon afwachten tot de baby denkt, nu ben ik het ook wel zat! Zou leuk zijn als dat volgende week al is. Volgens mij krijg ik meer slaap met een baby die nachtvoedingen wil, dat nu als walvis...;)

16. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    ja helaas vandaag weer terug bloedruk te hoog en hoofdpijn klachten dus maar eens afwachten wat er dit weekend gaat gebeuren

17. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Hopelijk wil je bloeddruk wat dalen.... Succes dit weekend!

18. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Hier ook nog geen veranderingen?

@ Mirjam, hopelijk daalt je bloeddruk weer!

@ Aukje, hihi meer slaap met baby dan als walvis, nou daar kun je later nog wel eens anders over denken ;)

@ Patricia en anderen, nog steeds aan het rommelen en onrustige nachten bij jullie?

Hier een goede maar korte nacht gehad. Werd vanochtend bomvol energie wakker. Maar ben echt zo energiek en onrustig dat ik helemaal gek van mezelf word ;). Het lastige is dat ik eigenlijk helemaal niet echt mobiel ben dus kan energie ook niet goed kwijt, misschien dat dat het is ;).

19. Maia

Maia Niet meer actief

blegh, hier blijft het ook rommelen. slaap 's nachts nog slechter dan ik al deed, alles doet pijn, regelmatig harde buiken maar niet regelmatig genoeg enzovoorts.. :(

20. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    helaas niet meer thuis bevalllen moet onder controle van het ziekenhuis blijven balen hoor dus hoop maar dat het nu snel gebeurd

Deel Deze Pagina