Pijn minder zonder inleiding?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lief of Stoer, 5 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Bij de eerste zou ik ingeleid worden i.v.m. hoge bloeddruk. Toen ik kwam was er al ontsluiting en hebben ze de vliezen gebroken. Later werden er ook wee opwekkers toegediend. Ik heb daar zo'n vreselijke pijn van gehad, onvoorstelbaar. Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal t.o.v. een natuurlijke bevalling. Wie is er 2x (of meer) bevallen en heeft dit zowel met als zonder wee opwekkers meegemaakt? Deed het natuurlijk bevallen minder of anders pijn (meer verdraagbaar)?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de 1e is het zelf begonnen en bij gestimuleerd met weeenopwekkers. Deed gigantisch pijn. De 2e zonder opwekkers, gewoon natuurlijk en dit was prima te doen.
    De vlos vertelde dat weeenopwekkers bijna altijd pijnlijker zijn. En als je al weeen hebt en dajnnog opwekkers erbij, dan heb je het natuurlijk dubbel.

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Bedankt voor je reactie. Ik vermoedde dit idd al. Ik hoop deze x "gewoon" te kunnen bevallen. En lekker thuis, dat zal misschien ook schelen.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En bij een bevalling zonder opwekkers, worden de weeen vaak langzaam erger. Het bouwt zich op. Je lichaam reageerd hier vervolgens weer op door endorfines aan te maken. Dit gaat geleidelijk. Bij opwekkers is het vaak ineens veel pijn. Je lichaam heeft iig minder tijd om die endorfines goed op te bouwen.

Heb bij de 2e trouwens een geboorte tend gebruikt. Echt een aanrader. Pijn werd hierdoor nog verdraagzamer.

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben 3x spontaan bevallen en 1x ingeleid.
    qua volume van de weeen merkte ik geen verschil en bij de jongste 2 ook beenweeen gehad pfffff.
    maar mijn lichaam was er gewoon nog niet aan toe.
    vond het wel wat heftiger maar ook niet extreem ofzo
    ik vond het persen vreselijk en heb er ook heel erg tegenop gezien.

6. januari2010

januari2010 Niet meer actief

1e keer spontaan bevallen... 3 uur weeenstorm, heel heftig!

2e keer ingeleid, viel me enorm tegen! Mijn lichaam ging Zelf ook in de bevalstand dus ze bleven het infuus maar hoger en lager zetten, dit was de ergste van de drie.

3e keer weer ingeleid en dit was de beste van de drie. Ongeveer een half uurtje weeenstorm gehad maar daar werd direct goed op gereageerd door de gynaecoloog, infuus werd steeds lager gezet.

Als ik mag kiezen dan doe ik de derde keer opnieuw, had de meeste opbouw in de weeen en tussen de weeen was een pauze.

7. beccie

beccie Niet meer actief

bij de 1ste normaal bevallen en bij de 2e is het opgewekt .
    de pijn was ongeveer hetzelfde alleen bij de 2e zat er geen rust tijd tussen de weeen het ging dus in 1 stuk door. maar gelukkig ging het wel snel.
    bij de eerste 6 uurtjes, bij de 2e 2,5 uur

8. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    1e ingeleid. Kan alleen maar zeggen, drama! Pijn, pijn en nog eens pijn.
    2e kwam uit zichzelf. Prima bevalling gehad.
    Kan toeval zijn, en geen idee natuurlijk wat de derde gaat doen, maar voor mij staat 1 ding vast. Ik laat me niet meer inleiden zonder ruggeprik.

9. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    1e bevalling ingeleid... Ik reageerde niet op de weeën opwekkers dus die werden maar verhoogd ... Dik 3 uur een weeën storm tussen de weeën 30 seconde rust en toen kwam de volgende wee er alweer aan.

2e bevalling ingeleid .... Mijn lichaam reageerde op de cytotec dus ging aan het infuus met al wat weeën activiteit .... Ging ook stukken beter wel lang aanhoudende weeën.

3e bevalling natuurlijk .... Niet te vergelijken met de eerste twee zo makkelijk haha... Tot aan de geboorte weeën om de 5 minuten die maar 30/45 seconden aan hielden . Tis maar goed dat ik in het ziekenhuis was anders had.ik nooit de vk gebeld ... Voor mijn idee was om 9 uur echt begonnen en om 9.16 is onze zoon geboren

10. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik ben 2 keer bevallen dmv breken van de vliezen (niet spontaan). De eerste keer na 3 dosis gel om de baarmoedermond week te maken, hier kreeg ik een enorme weeënstorm door, maar achteraf gezien goed te doen. Ik was daardoor echt in trance. De tweede keer zonder weeënopwekkers of wat dan ook, bevalling kwam spontaan op gang en ik vond het hel! Wat een pijn, echt zo erg. Ging dan ook in 20 min van 5 naar 10 cm. Achteraf fijn zo snel, maar 10x liever die weeënstorm na de inleiding van de eerste keer.

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Elke bevalling is toch anders?? Je weet ook niet hoe de bevalling zou zijn gegaan als je niet werd ingeleid

12. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Dat klopt, en dat vraag ik me nog steeds af. Hoe zou het gegaan zijn zonder? Er was al wat ontsluiting. Maar het voelde gewoon aan of dat ze om 6 uur naar huis wilden en ik voor die tijd bevallen moest zijn. Na een half uur vonden ze het niet snel genoeg gaan en zetten ze me aan de wee opwekkers. Elk kwartier kwamen ze die nog even opvoeren. Tussen de middag kon ik niet meer van de pijn. Toen moest ik nog 2,5 uur wachten op de ruggeprik nadat ik die gevraagd had.

Nee, als het zonder mag en kan gebeurd dat zo. De eerste x was in ieder geval niet voor herhaling vatbaar :)

13. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    eerste ingeleid: 12 uur weeen vanaf het begin heftig en geen rust ertussen..

2e spontaan: hooguit een uur dezelfde pijn als bij de inleiding van 12 uur lang!!

persen eerste kind : 91 minuten
    persen 2e kind: 13 minuten.

Dag en nacht verschil dus bij mij.

maar kan er natuurlijk ook deels aan liggen dat bij de eerste alles natuurlijk nog veel stugger was....

14. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Ik ben 4 keer ingeleid en 1 keer spontaan bevallen.
    Wat een wereld van verschil! Alle bevallingen waren anders, maar ik heb duidelijk gevoeld dat de opbouw van de weeen tijdens een inleiding gewoon heel anders is.
    Heel onnatuurlijk eigenlijk en er zit ook vaak geen pauze tussen.

Mijn laatste bevalling was natuurlijk en omdat ik niet wist wat ik moest voelen was ik bang dat ik helemaal niet aan het bevallen was. Ik had een uurtje weeen, maar niet eens regelmatig en ze waren goed te doen.
    Voor mijn gevoel moest het nog veeeel erger worden.
    Toch maar de vk gebeld, want ik wilde weten waar ik aan toe was.
    Bleek ik 7 cm ontsluiting te hebben... 40 minuten nadat de vk binnen was gekomen was ik bevallen.

Ik ben 2 keer ingeleid omdat ik (over) 42 weken was en 2 keer op medische indicatie. Ik had dus gewoon geen andere keus. Maar nu weet ik dus hoe het dus kan voelen zonder inleiding en dat is me echt veel beter bevallen! :)

15. Onje

Onje Niet meer actief

1e keer geen inleiding bevalling van 1 uur en 20 minuten, een weeen storm en de laatste 20 min persen. Pijn was niet fijn.

2e ingeleid bevalling van 3 uur waarvan 4 minuten persen.
    Een heerlijke bevalling die ik zonder twijfel wel 10x zou kunnen doen, pijn was echt nihil en makkelijk te doen.

16. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Ik ben bij de eerste 2 natuurlijk bevallen en bij de derde ingeleid. Ook al was het een redelijk goede bevalling de derde ik vond de weeen zeker wel pijnlijker. Ik was blij met mijn gasfles tegen de pijn. :)

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nou het is hier wel voor mij is natuurlijk bevallenveel minder pijnlijk als de ingeleide bevalling

18. 2bmama

2bmama Actief lid

2 feb 2011
    388
    0
    0
    ambulant begeleider
    O jongens, als ik dit zo lees dan hoop ik echt dat 'Puk' zich aandient voor de 40 weken (denk niet dat ze me over tijd gaan laten lopen aangezien het kindje niet te groot mag zijn)...
    Bij mijn zoontje natuurlijke bevalling gehad, waarbij ik de ontsluiting volledig 'gemist' heb (had wat menstruatie achtige rugpijnen, maar niets noemenswaardig) en mocht meteen gaan persen nadat de verloskundige binnenkwam en constateerde dat ik al volledige ontsluiting had. Uiteindelijk toch nog naar ziekenhuis gegaan omdat kleine er niet uit wilde komen en dankzij schade die ik bij de vacuüm heb opgelopen mag nummer 2 dus niet te groot zijn...maar als ik dit zo lees dan hoop ik echt niet dat het een inleiding moet worden!!!

19. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Ben 3 x bevallen. 1e 2 keer beide opgewekt ivm zwangerschapssuiker en hoge bloeddruk. 3e kwam met 37 spontaan. Vond er zelf weinig verschil in zitten...

20. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ikzefl niet, maar mijn collega wel. Bij de eerste prima natuurlijke bevalling en de tweede ingeleid. Die tweede was iest sneller, maar ook heftiger doordat de weeen opwekkers (volgens haarzelf) te snel werden opgehoogd.

Wanneer je ingeleid wilt worden kun je trouwens ook vragen om dat 'rustig aan' te doen. Dus niet te snel ophogen van weeenopwekkers, maar rustig kijken hoe het gaat, en zolang de ontsluiting niet stagneert niet verder ophogen. Dat zou ik dan vooraf bespreken met je arts.

En verder geld ook: hoe je ook bevalt. Hoe beter je je kunt ontspannen, hoe beter je de pijn kunt verdragen. Dus goed je ontspanning blijven oefenen/

En wat ik mezelf ook steeds voor blijf houden: "Keep your eyes on the prize" Oftewel: blijf denken aan waar je het voor doet. Straks heb je je lieve baby in je armen en dat is alle pijn van de wereld waard!

Veel geluk!

Deel Deze Pagina