Rugdragen met de bondolino. Of toch de beco of wombat?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Elegance, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Het klinkt allemaal heel simpel..
    Mar wat is een ssc?
    En welke wompat heb jij? Die met knopn of gesp?

En nog een hele rare vraag mischien. Iedereen heeft het over knopen. Zijn dit dan zo'n speciale knopen ofzo? De bondolino moet ik toch ook knopen?
    Ik ben r dus nog steeds niet uit..

Het lijkt dus toch een keuze te worden zoala ik lees tussen een beco of wompat. Op een van de bekende sites die wompats verkopen makenze ook een hooded mi tai, heeft iemand daar ervaring mee? Die is en stuk godkoper.

2. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    De wompat is altijd met gespen, volgens mij heet de knoopvariant numpat. Knopen is gewoon knopen. Een SSC is een soft structured carrier, dus de verzamelnaam voor economische dragers.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik denk dat de mama's met knopen doelen op het knopen van een doek.
    Bondolino moet je idd de banden knopen maar dat stelt natuurlijk niks voor ;)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je dochter van nog geen jaar is vast geen 15 kilo hoor! Mijn dochter van 2 is groot en lang en weegt 14 kilo, kledingmaat 104. Dat haalt een 1 jarige vast niet! Ik droeg haar rond de leeftijd van jou kindje wel in de bondolino, toch vond ik toen bv de manduca fijner. Nadeel van de wompat - ik wil er heel graag 1 - is dat het verschillende maten heeft. Mn zoon en dochter passen ook beiden in de ergo babycarrier. Die draagt heel fijn op de rug. Beco vind ik zelf niet fijn, veel mensen vinden dat extra stukje tussen baby en jou fijn, ik vond 't enorm onhandig, kreeg mn kind niet in mn eentje op en af mn rug.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Haha, ja we hebben regelmatig dat mn dochter iets pakte in de winkel en ik er bij de kassa achter kwam. Of als ik mn zoon op mn rug heb pakt hij bijvoorbeeld ineens de bezemsteel vast en dat merk ik dan als de bezem ineens voorbij zwaait.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier echt totaal geen problemen mee. Kind op normale manier op je buik doen en beco incl kind als een rugzak naar je rug "zwiepen". Lukt me zelfs met kkleine van bijna 2 en 13 kg. Snap eigenlijk niet waarom jij je kind door dat tussenstukje niet in en uit de zak kan doen:( Hoe deed je dat dan?
    Tussenstukje is juist handig, die houd kind in de beco en wordt er zo niet uitgezwiept:D

7. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Ik lees even iets interessants....
    De beco werkt dus als eem rugzak? Je zet je kind erin en bind hem dan pas om?
    Pfff veel te moeilijk dit!
    En idd kmopen lees ik als knopen zoals de bondolino..ik zou niet weten wat er zo anders kan zijn aan knopen...

Grappig een klein aapje op je rug die alles meeneemt ;) dat idee zie ik ook wel zitten.. Maar nog steeds weet ik miet met welke draag doek/zak...

Ik heb gesproken met iemamd van ooiebeest die zelf een soort van wompat maakt... Klonk ook interessant... Maar nu ben ik dus nieuwsgierig naar de beco.. Hhahaha...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee, de beco moet je eers gewoon om doen en dan je kind erin doen. Als je hem op je rug wil dragen dan moet je eerst je kind op de "gewone" manier in de beco doen. Dus beco op je buik, kind erin en dan met kind en al naar rug doen.

Het is dus niet zo dat je eerst je kind in de beco doet en dan om hangt.

9. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Bedankt voor je uitleg. Ik baal zo dat ik het nergens ff kan proberen!

Deel Deze Pagina