Rugdragen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kim13891, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Hallo medemoeders hihi!

    Even een praktisch vraagje.
    Ik ben echt een wandelaar, liefst elke dag minimaal 1.5 uur hihi.

    Nu vind mijn mannetje van 9 maanden dit ook heerlijk en ik neem hem dan ook vaak mee in de wandelwagen.
    Toen hij kleiner was deed ik hem ook regelmatig in de draagdoek en dit vind hij nu nog steeds heerlijk.

    Maar op de buik dragen wordt mij en mijn rug nu te zwaar. Dus ik wil hem graag op mijn rug dragen, dan kan ik ook eens lekker het bos met hem in hier. Nu heb ik het met de draagdoek al geprobeerd, maar ik krijg hem op de een of andere manier niet strak genoeg om (wellicht niet lenig/flexibel genoeg haha).
    Dus wil ik graag een goede rugdrager, liefst eentje die dichtbij de draagdoek in de buurt komt qua houding. En liever geen hele stellage hihi. Heeft iemand tips??
     
  2. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Al eens gedacht aan een draagconsult? Daardoor draag ik nog steeds met heel veel plezier onze dochter op m'n rug met doek.
    Andere drager zou ik tula of manduca aanraden, moet je alleen even kijken tot welke kledingmaat ze gaan. Tula heeft sowieso een toddler versie.
     
  3. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Draagconsult? Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord hihi!
    En ik heb even gespiekt naar manduca en tula, maar die liggen wel erg boven mijn budget hihi. Toch bedankt!
     
  4. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    Kan je kleine zelf tot zit komen? Anders mogen ze in de draagzak nog niet op de rug. Ik heb een kokadi taitai, dit is van draagdoekenstof en krijg ik zelf makkelijk op de rug. En anders zou ik inderdaad een draagconsult boeken, dan kun je goed leren rugknopen.
     
  5. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Je kan ook eens op draagdoekenmarkt kijken, daar worden ook draagzakken tweedehands aangeboden. Op marktplaats.
    De goedkope draagzakken zijn vaak niet ergomisch. Geen knie tot knie ondersteuning en verhard rugpand. Dat is wel belangrijk om op te letten!
    Maar als je een geweven doek hebt is het zonde, daarmee kan je ook heel goed leren rug dragen. Meld je anders aan bij draagpraat op Facebook, daar kan je hulp vragen en tips krijge.
     
  6. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Dankjewel voor je tips. Ik heb inderdaad een geweven doek. Ik ga eens uitzoeken voor eventueel een draagconsult en die pagina op fb. Top!
     
  7. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Voor een budget-ergonomische drager kun je ook kijken op de fb pagina van "gebruikte ergonomische draagsystemen" Daar heb ik een manduca vandaan voor net 50 euro!
    (waar ik veel mee op de rug gedragen heb!)
     
  8. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.031
    962
    113
    Vrouw
    WIj hebben een isara drager. Met gespen, zodat man en ik hem allebei konden gebruiken.
    Ik kreeg het zelfs met hulp in geweven doek niet voor elkaar, maar ik heb dan ook iets aan mijn arm wasrdoor die niet zover kan buigen/ strekken.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Manduca echt een super ding, kan tot 22 kilo op je rug als je dat tenminste zelf red hehehe
     
  10. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Dat is niet helemaal waar. Ik heb een manduca en dl zit in maat 80, gaat nog net maar hij is bijna te klein ( geen knie tot knie ondersteuning meer).
    Volgens mij kan je wel iets van een verlenging kopen?
    Is trouwens idd wel een super fijn ding!
     
  11. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Ik wil nog even zeggen dat een draagzak zn geld wel waard is als je van veel wandelen houdt. Ik vond het makkelijk om en af doen, als ze stukjes willen lopen. Zelfs tot een maand geleden droeg ik mijn zoon nog wel eens. (3,5 is ie). Nu met mijn zwangere buik lukt het niet meer.
    Consult is een goed idee, omdat iedereen je een andere drager zal adviseren.
    Trouwens, je draagzak kan je ook weer verkopen als je hem ooit niet meer gebruikt. Dan haal je er weer een leuk bedrag mee terug!
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.790
    113
    Wat ik daar van begreep is dat ze dan niet meer de ondersteuning (zitten als een kikker) voor de heupjes nodig hebben. Je kan ze dan zo dragen, ze doen zelf de beentjes opzij en niet zoals bij een baby dat ze het maar laten bungelen.
     
  13. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ah oke! Dat wist ik niet, thanks!
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    @madelein knie tot knie ondersteuning is idd niet meer nodig als ze zelf kunnen lopen, maar het kan wel fijner zijn. Wel is zo'n twee derde nodig.
    Ook is een goed passende draagzak fijner voor jezelf. Manduca kan ongeveer tot maat 86, dus kan wel aardig kloppen dat hij nu aan de kleine kant wordt. Ook wordt het rugpand dan wat kort. Er is idd een verbreder te koop voor de manduca, is wel wat elastisch waardoor ik hem niet heel mooi vind zitten.

    @Kim13891
    De manduca is een hele mooie draagzak, ik vind de meeste kindjes er heel mooi in zitten, maar hij moet voor jou ook fijn zitten.
    Zelf heb ik de Isara toddler, is verstelbaar vanaf maat 74/80 tot 104/110. Ook een hele fijne draagzak.

    Ga passen is het advies, er is zoveel keus.
     
  15. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Bedankt! Maar heb ik het nu goed begrepen dat ik mijn zoontje sowieso nog niet op de rug kan dragen? Hij kan nog niet zelf opzitten namelijk.
     
  16. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.585
    113
    In de draagdoek is er een knoop die mag als ze nog niet zelf kunnen gaan zitten, de ruck. Op draagpraat ook veel info over te vinden. Dit kun je ook leren tijdens een consult.
     
  17. Kim13891

    Kim13891 Lid

    14 nov 2016
    89
    8
    8
    Ik heb inmiddels contact gezocht met een draagconsulente. Dankjulliewel voor al jullie tips! Ik ben weer heel wat wijzer hihi!
     

Deel Deze Pagina