Dr Browns fles wijde hals steeds verstopt, wat doe ik fout?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door itakepictures, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ben ik de enige die tegen dit probleem aan loopt? Wij gebruiken voor mijn zoon van 2 maanden de Dr Browns fles met brede hals (de options variant) en die fles loopt steeds 'vast'. De speen trekt vacuum tijdens het drinken, deukt helemaal in en mijn zoon krijgt er weinig of niks uit. Andere keren gaat het wel goed. Ik snap écht niet wat we verkeerd doen aangezien het de ene keer goed gaat en de andere keer weer drama. Ik maak ze goed schoon met het borsteltje, droog de onderdelen goed af, hij krijgt gewone voeding zonder pap oid. Grotere speen geprobeerd maar dan gaat het véél te snel voor mijn zoon. Bij mijn dochter gebruikten we de smalle dr browns en daar hadden we dit probleem nooit. Zijn er meer die dit probleem hadden en weten wat er mis gaat?

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Misschien een domme vraag, maar heb je wel het systeempje in de fles? Of misschien het gaatje net iets groter prikken met een naald?
    Mijn zoon heeft nooit groter gehad dan de nr 2 speen (tot aan 11 maanden). Heb alleen met zes maanden het gaatje iets groter gemaakt. De nr 3 was te snel voor hem.

Ik heb ook de brede fles gebruikt. Ik heb alleen het probleem gehad dat het systeempje biet goed meer aansloot en de fles lekte. Dit heeft Brown opgelost door een nieuwe op te sturen. Het probleem dat jij beschrijft ken ik niet.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Yep dat ventiel zit in de fles. Gebruiken nu speen 1, speen 2 gaat veel te snel :)

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.000
    113
    De fles te strak aangedraaid? Al lijkt me dat stug als je de standaard flessen ook kent. De standaard fles kan de kers speen van de kruidvat op, met de brede fles geen idee of daar evt een alternatief nog voor is.

5. Kim13891

Kim13891 Lid

14 nov 2016
    89
    8
    8
    Ik weet wel dat wij er echt op moesten letten dat de inkeping (in het randje) van het systeem gelijk zat met de inkeping in de rand van de fles. Dan lekte hij niet en zoog ook geen vacuüm. Geen idee of dit misschien bij jullie het geval was?

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb ook de brede fles met speen 1 erop. Ken het probleem van jou niet. Misschien nieuwe fles proberen?

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Weet niet of je de voeding schud in de fles? Hier kwamen er soms klontjes in dat pijpje waardoor die slecht liep. Moet wel zeggen wij hadden de gewone dr brown.

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Hier lekt de nieuwe fles van dr Browns. Ik ga de tip van die inkeping proberen want ik word er echt gek van. De oude fles had dat echt niet. Ook brede hals trouwens.

Deel Deze Pagina