Rugdrager kind 10 kilo

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sunflowerr, 16 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    605
    509
    93
    Vrouw
    Help! Over 4 weken vertrekken wij naar Italië, we hebben allerlei dingen op de planning staan waarbij een kinderwagen voor onze jongste geen optie is. Zelf lopen ook niet. Hij weegt ondertussen 10 kilo, ander half jaar oud. Toen ze klein waren hadden we een draagzak van Bykay. Maar nu dus opzoek naar een fijn alternatief om op de rug te dragen. Maar wat/welke! Géén idee! Iemand tips?
     
  2. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.721
    2.584
    113
    Elke ergonomische draagzak kan op je rug. Het gewicht maakt daarvoor niet uit, draagzakken gaan op broekmaat. Ik kan mijn 7-jarige nog dragen in mijn grootste draagzak. Als het alleen voor je vakantie is kun je ook een draagzak huren trouwens.
     
  3. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.206
    438
    83
    Ik draag mijn zoon van 18 kg nog steeds op mijn rug. Inmiddels in een peuterdrager van Tula en dat gaat heel goed!
     
  4. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.398
    1.081
    113
    Isara toddler vonden we hier heel fijn
     
  5. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.983
    3.212
    113
    Wat je ook doet, kies niet voor een framedrager van Deuter of zo. Die dingen wegen zelf al een paar kilo en je draagt het gewicht van je kind een stukje van je af waardoor ze voor jezelf heel zwaar tillen. daarbij zit je kindje ook niet in een ergonomische houding.

    Ik heb zelf tot aan de kleuterleeftijd gedragen in een Rose and Rebellion Toddler en een Mei-Tai. Maar dragers zijn net zo persoonlijk als spijkerbroeken. Ik zou even gaan passen bij een draagconsulent.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    23.005
    26.619
    113
    Vrouw
    Tula, free to grow nemen wij mee. Bevalt ons beide echt top
     
  7. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    6.018
    3.414
    113
    Let er ook op dat draagzakken op broekmaat gaan en niet op gewicht. Door de optimale ondersteuning voelt het minder zwaar.

    Ik heb ook isara toddler gehad. En de tula toddler ook. Vond de isara fijner. Veel fijner dan de bykay die ik daarvoor had.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  8. Lousanne

    Lousanne Niet meer actief

    Dat is ook heel persoonlijk, ik vind de deuter echt superfijn, we gebruiken 'm erg veel. Ik vind het minder zwaar doordat het gewicht op je heupen draagt, en de tas eronderin ideaal. Daarbij zit je kind wat hoger waardoor hij beter kan kijken en minder snel verveeld is. En ideaal het zonnekapje.
    Ik heb ook wel gedragen in mijn manduca op de rug, maar daarbij meer druk op schouders. En ze zitten dan dus lager zodat ze meer tegen je rug aankijken en zich dus vervelen en gaan janken. Doe mij maar de Deuter!
    En oja dat het niet helenaal tegen je rug aanzit is juist fijn. Dan zweet het niet zo erg. In de zomer zo'n kind direct tegen je aangeplakt is heeeel warm!
    Ik zou als ik jou was gewoon in een winkel gaan 'passen' en kijken wat je fijner vindt.
     
  9. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.771
    27.148
    113
    Wij hebben een Tula, bevalt erg goed :)
     
  10. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    605
    509
    93
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie reacties! We gaan van de week de Tula passen, die spreekt ons erg aan. Als hij bevalt, gaat ie gelijk mee naar huis :D:p
     
  11. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.721
    2.584
    113
    Let wel op dat de Tula Standaard t/m broekmaat 86 past, en de Toddler vanaf maat 92. Dat hebben de meeste kinderen nog niet met 1,5 jaar. De Tula is niet de meest logische keuze daarom zou ik zeggen.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.814
    7.972
    113
    Wat betekent dat, op broekmaat? Wij hebben de Tula free to grow. Staat bij dat hij van 0 tot 20 kilo kan. Is dat niet zo? En waar merk je dat dan evt aan?
     
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.721
    2.584
    113
    Op broekmaat betekent dat een draagzak vanaf en tot bepaalde broekmaten past. Die kilo's geven alleen aan tot welk gewicht de naden en gespen officieel getest zijn om het keurmerk 'veilig' op de Europese markt te krijgen. Maar dit is een standaard test met een brede range. Die standaard test wordt door bijna alle merken gebruikt omdat een afwijkende test niet te betalen is. Maar die kilo's zeggen helaas niks over de pasvorm. Verwarrend he? Veel baby's zitten hierdoor in veel te grote dragers, wat het niet vepaald veiliger maakt.

    Jouw Tula Free to Grow past vanaf een heel ruime broekmaat 56 (eerder 62) t/m maat 86. Met die maten steunt de stof goed tot in de knieholtes op de rug, niet te breed en niet te hoog of laag. Je kan een kind met broekmaat 104 nog wel in de draagzak doen, maar dan komt de stof op de rug te laag, en worden de bovenbenen niet meer voldoende ondersteund. De benen gaan dan hangen en dat maakt het dragen ook zwaarder voor jezelf.

    De meeste peuterdragers gaan vanaf broekmaat 86 of 92.
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.814
    7.972
    113
    Dank voor je uitleg!
    Ik vrees dat onze Tula dan wel echt te klein is voor hem. Stof komt allang niet meer tot knieholte en ruggedeelte ook niet hoog genoeg.
    Ik draag L nog af en toe, als het regent. Zou het jammer vinden om er afstand van te moeten doen want ik denk niet dat ik een draagzak terug koop voor de ene keer per maand dragen :cry:
     

Deel Deze Pagina